Dag Ward en Burp,
Goh, ik wist echt niet dat het al weer een jaar geleden is dat ik iets geplaatst heb over de Constitution.
Wel heb ik na die laatste foto's de masten nog vastgezet compleet met tuigage, alle ra's liggen klaar en als laatste heb ik één touwladder bevestigd. Ik ben nu begonnen met de overige touwladders, maar dat is een nogal eentonig, veel tijdkostend karweitje.
Maar ook nu weer doe ik de toezegging: ik werk het schip de komende winter af, al is het alleen maar om mijn "fans" niet teleur te stellen. :wink:
Nee, zonder gekheid, het afgelopen jaar is nogal hectisch geweest, waardoor ik helemaal niets aan de bouw heb gedaan.
Nog wel de website van MBV Het Stormanker volledig vernieuwd met WYSIWYG-webbuilder i.p.v. Frontpage (de laatste gebruikt me teveel serverruimte) en verder hebben mijn werk en het feit dat ik wedstrijdleider ben geworden van mijn bridgeclub nogal wat vrije tijd opgesnoept.
Overigens, in Ward heb ik er iemand bij die echt verstand heeft van statische modelbouw en je kent mijn motto: je bent nooit te oud om te leren. Ik dus zeker niet! Dus, Ward, laat die interessante toelichtingen maar komen; ik wist echt niet waar die netten voor dienden.
Tot slot: toen ik de foto van de kanonnen maakte, was ik daar nog niet helemaal mee klaar. Ik weet wat je bedoelt Ward, kijk maar eens op die foto naar het meest linkse kanon. Daar zitten de extra schorringen al wel op met het touw dat op het dek ligt. Alle 26 kanonnen hebben dat nu wel.
Zo gauw ik weer wat gedaan heb, plaats ik nieuwe foto's.
Groet,
Kees.