De bouw van een binnenvaart tanker

Bedankt allemaal.. Vooral huub.. Bedankt dat ik hier even jou draadje voor mocht gebruiken :wink: Dat gebouw in die link herkende ik wel.. daar ben ik volgens mij een paar keer langs gevaren met ship simulator 2008.. Maar ik zit met 1 probleem :( Ik zie er echt vies tegen op om op kamers te gaan.. Aangezien de opleidingen in Rotterdam zijn.. Want elburg ligt zo'n 25 km onder zwolle.. Dan hebben jullie natuurlijk al direct door dat die afstand niet zomaar even te overbruggen is.. Ook al kan ik gratis met de trein.. Maar toch bedankt..! Nu weet ik in ieder geval dat er een opleiding is die ook echt bij me past :D Zal toch nog wel beetje vissermans bloed zijn.. dat ik wil gaan varen :wink: Ik kom namelijk uit een oud Elburgs vissergeslacht.. maar dat terzijde.. Zal het allemaal eens goed bekijken ! :wink:

Christian

hooi huib,

is goed zal zeer binnenkort weer zo opdracht krijgen. volgende week hebben we eerst de scheepvaartbeurs in ahoy.
en dan zit ik in de dagvaart en die week daarnaa zullen we denk ik voor bijna 99% weer zoo opdracht krijgen.

Mvg lars

Eemspoort

Ik heb zelf tijdens het MBO op "De Loopplank" gezeten :roll: :roll:
Wat zal jij het koud gehad hebben zeg :!:
Al die tijd op een loopplank :wink:
mvg
Frederik :D :D

zo zo das wel een heel erg mooi stuurhuis van binnen ,echt gewoon lux man !!

ik bouw zelf jachten(interrieur er van)dus weet wel wat lux is ,maar zie toch vaak dan het bij werkschepen heel wat minder mooi is van binnen ,en men zoiets heeft van....ach het is maar een werkschip!

maar ziet er echt top uit ,super mooi!

suc6 met je model
mzzlss
erik

Frederik,

:lol: Dat is voor het eerst in al die jaren, dat iemand me dat voor de voeten gooit! Hij is fijn! :D

Erik,

Ook in de binnenvaart staat de tijd niet stil. Tegenwoordig worden de nieuwbouw-schepen niet alleen maar met een luxe stuurhut uitgerust, maar ook met een evenzo luxe woning. Op rederij-schepen vaak practisch betimmert, maar zeker wel netjes, en op particuliere schepen word het vaak als een overmaats jacht ingetimmert. :wink:
Mijn oude "bootje" is niet zo luxe, maar de stuurhut is begin dit jaar goed aangepakt en nieuw ingetimmerd door mijn vader en mij, met hulp van een scheepstimmerman. Het resultaat is niet direct luxe, maar (in mijn ogen dan) toch zeker zeer netjes. :)
Helaas heb ik even geen foto. :(

idd zal het grote verschil zitten tussen mensen die op een eigen schip varen en mensen die voor een rederij varen !

@Eemspoort
ben wel benieuwd ,dus als je eens foto's hebt?!?!?!
zou leuk zijn .

toch wel erg gaaf om te zien hoor !

mzzlss
erik

@ huub

Ik vind dat ze die luxe stoel op de brug moeten vervangen voor een hometrainer ofzo, want van al dat zitten.............

;-)

hahaha

groeten,
Jan

Hoi Jan

Die hometainer, laat die maar zitten. Je doet hoop moeite en je komt niet vooruit, en je wordt er nog eens moe van. En daar heb ik een hekel aan.

Ik heb het vandaag model in de PU verf gezet met zwarte pigment er in. Dan glimt die lekker. En dan kan ik alle oneffenheden goed zien. Zodat ik kan zien waar nog foutjes zitten. Het eerste gezicht ziet het er goed uit.

En wat de potmeter betreft waar we al eens keer over gehad hebben. Die heb ik nu binnen. Als het mee zit, ga ik daar morgen met iemand ermee aan de slag.

Ik zie je de volgende keer wel weer.

Hallo allen

Zo hier zijn we weer. Eerst het forum een beetje rond gesnuffelt,en kijken hoe het werkt. Naar een poosje zoeken weten we ook hoe de foto's erop moeten.

Maar nu weer een update.

DSC03602a.jpg

Zoals je ziet zitten de schroefassen erin.

DSC03605a.jpg

De staalbuizen komen later. Want die moet ik nog maken

DSC03606a.jpg

De schroefassen heb ik zelf gemaakt

DSC03603a.jpg

Ik ben nu met de anker kluizen bezig. Het eerste gat zit er al in. Die heb ik gelijk opmaat gemaakt

DSC03604a.jpg

Ik heb de ankerkluis los gemaakt. Zodat ik hem gelijk er in kon zetten.

DSC03607a.jpg

En even vast lijmen. En dan gelijk schuren met de huid.

We zijn weer lekker bezig geweest. Zodra de romp helemaal klaar is dan ga ik met de opbouw beginnen

hoi Melvin

Ach ja, dat zijn allemaal hinten van die sinten.
De bouw gaat gestaag vooruit. De anker kluizen zitten erin. De foto's volgen nog. En ben nu met het voordek aan het voorbereiden.

Hoi allen

Hier weer een update.

DSC03609a.jpg

DSC03608a.jpg

Op deze 2 foto's zie je dat ik giethars heb gebruikt. Daar hoop ik lekkage's mee te voorkomen

DSC03611a.jpg

DSC03613a.jpg

Ik heb de romp PU verf met zwarte pigment geverft. Maar het dekt niet helemaal

DSC03614a~0.jpg

DSC03625a.jpg

DSC03620a.jpg

Zo dat was het weer

Huub.. Zou ik jou via de PB even een paar vragen kunnen stellen over binnenvaarts schipper? :oops: Moet namelijk voor school even wat dingen invullen.. waaronder een interview met iemand diej het beroep uitoefend wat jij wilt gaan doen.. Laat het me via de PB maar weten.. :wink:

Groetjes Christian.

goeie avond,

ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het met die bouw staat.
hopelijk ben je der ook met werkschependag:D:D

lars:D:D

Hallo Huub,

Waar kun je dat giethars kopen?, lijkt me het perfecte middel om lekkages te voorkomen.
Is het een prijzig goedje....blijf wel een Nederlander natuurlijk ;)

Greetings,
Luit

Hoi Lars en Robert

De bouw ligt even stil. Omdat ik even wat anders moet doen.

Hoi Luit

Dat giethars komt van polyservice. En wat het kost weet ik niet meer.

Back