De bouw van een dubbelschroefs binnenvaartschip

heey alex ik heb je bouw verslag helemaal bekeken soms keek ik echt van wtf zo mooi maar veel sterekte en beterschap ik hoop dat je nog kan verder werken aan je project

Adam :oops:
Als je naar ze.n motoren kijk: Adam dan moeten ze verdomd kort worden hoor. :roll:
Want het zijn nu twee tandwielen op elkaar.
Dus met riemen moet hij zowiezo dan aan de gang he.
Met ze.n motoren :!:
mvg
Frederik :D :D
ps
Dan heb hij nog een messing tand wiel.
Met een kunststof of dat lang heel blijft?
Twee verschillende tandwielen maken wel minder herrie
Maar het licht wel aan het materiaal wat je daar voor gebruikt hoor. :roll: :roll:
Hallo allemaal,
Het beste materiaal voor kunststof tandwielen is POM (polyoxymethyleen ) alle kunststoffen hebben het negative eigenschap dat ze vocht absorberen en gaan uitzetten behalve POM (Delrin) word specifiek gebruikt voor lagers onder water en afdichtingen. Toepassingen:
  • Tandwielen
  • Veren
  • Kettingen
  • Schroeven
  • Handvaten
  • Ritsen
  • Klemmen
  • Brandstofpompen
  • Inhalatoren
  • Meubelgeleiders
  • POM kent vele uitstekende eigenschappen zoals
Hoge stijfheid
Lage slijtage
Goede elasticiteit
Lage waterabsorptie

Heb veel gewerkt met Delrin tijdens mijn werk bij de Hollandse Signaal Apparaten in Den Haag, het vroegere van der Heem in de experimentale werkplaats. Woon nu in Nieuw Zeeland en heb de Zwarte Zee besteld en wil de Witte Zee bouwen 1:50 en heb een set tekeningen van een hydrografies onderzoeks schip 1:20. Mijn vader was ontwerper bij buro de Voogt in Haarlem en Propulsion in Leiden en heeft mij een stapel originele tekeningen na gelaten.
Neem mij niet kwalijk dat ik dit er zo tussen zet maar ben net lid maar weet nog niet hoe de site werkt.
Met vriendelijke groet
Ronald Blok
Auckland
Nieuw Zeeland

Hallo Ronald, Waarschijnlijk is het je niet opgevallen, maar de postings waren van 2014. Waarschijnlijk wordt er niet meer aan het ship gewerkt. Gr. Klaas.

Back