hallo ad ja het zouden dezelfde moeten zijn LOL maar met die russen krijg je een punthoofd plan met afgeronde hoeken op de boot ronde koppen en zo is het met alles aan deze boot de klap antenne is ook zo nog een truukje daar staat de connector op het plan rechts aan de toren op de foto's staat die links onder de uitlaat gemonteerd en zo zijn er nog wel wat (kleine)afwijkingen te vinden hier zie je zo kleine openingen (juist een sjoele bak) op de tekening staat daar een lange opening de trapjes die je hier ziet vind je niet op de plannen terug ,ook de vele handgrepen vind je daar niet terug er zitten er hier en daar wel enige maar nooit zoveel op 1 plaats hier zie je de toren en de roosters op het plan en hier zie je de roosters in het echtie het zijn gewoon maar een paar details die verschillen tussen plan en echte boten maar waarom mezorgen maken dat doen die russen ook niet gr raf
hallo amaj we hebben weer controle ;die vent heeft wel niets anders te doen zekers?? hier inspectie van de roosters en deze zitten er weer mooi in hier had hij wat minder goed nieuws over een grote lengte heeft de polyester aan de buitenkant van de romp zich niet vast gezet blijkt dat er nog loslack onder de polyester is blijven zitten en deze doet nu waar hij voor dient;namelijk loslaten ik ga straks alles ruw opschuren en dan er terug een strook polyester overheen zetten dan kijken of de achter kant wel goed is anders hier ook met stroken van 30 cm de boel terug polyesteren langs binnen is de romp ook nog een met een laag verstevigd er kan dus niets gebeuren met de romp zelf maar tijdens het spuiten kan die laag los komen en dan is al het werk voor niets geweest goed dat het ventje nu en dan komt kijken anders zou er gewoon door gebouwd zijn geworden en was het dus later een groot probleem geworden gr raf
hallo nu zijn we beter af het ventje heeft de plannen er bij gehaalt en begint nu alles op te meten niet hijzelf maar daar heeft hij dus nog iemand voor mee gebracht nu blijkt dat de stukken die niet goed zijn weer in verwegistan geassembleert te zijn geworden en zo per schip naar de werf gevoerd waar zij daarna in elkaar zijn gezet nu gaat dat voor een enorme vertraging zorgen daar deze stukken eerst opnieuw moeten aangepast en degelijk vastgezet voor er met andere werken kan worden aangevangen der gaan de op hun kl*ten krijgen mijn gedacht gr raf
hallo pech komt nooit alleen nu heeft mijn dremel de geest gegeven en natuurlijk je kan die wel open draaien maar dan heb je weer speciale schroevendraaiers nodig en die heb ik dus niet liggen die ik heb liggen passen wel maar er zijn twee gaatjes waar ze te dik voor zijn en dus gaat die rommel niet open morgen moeten we der toch uit dus eventjes langs de shop en zo eentje ophalen verdekke en het schoot nog zo goed op met die gaten grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr groeten raf ik ga aan de senseo
Het zit je idd niet mee Raf, Tipje als je gaat werken aan nieuwe lagen polyster, altijd ff je hechtlaag schoon maken met acceton, dat lost bijna alle rommel op dat er op zit en zorgt voor een mooie hechting. Succes dr mee en proost met de senseo, doe mij maar een bakkie van vers gemalen bonen Edwin
hallo edwin dit is gewoon een ander probleem de loslack die ik gebruik lost NIET op met aceton maar met gewoon water en azijn daar ik de boot nog in aanbouw wilde presenteren op een show moest hij snel inelkaar worden gezet en is dus op een kant de romp niet kunnen afgewassen worden de binnen kant is wel van een degelijke laag polyester voorzien buiten op was maar een dun glasdoekje gezet om voldoende stevigheid te geven tijdens transport nu dat ik de roosters aan het zetten ben lost de lack natuurlijk gewoon daar door het schuren druk wordt uitgeoefend ik ben gewoon vergeten dat ik de romp niet voldoende zuiver had gemaakt dat komt omdat er haast 6 maanden over heen zijn gegaan tijdens het bouwen gr raf
Amai, dat is balen. Hopelijk valt de schade mee. Jammer van je Dremel, maar iets zegt me dat hij er ook al flink wat draai-uurtjes op heeft zitten, inmiddels. Gr, Henk
hallo henk de schade valt mee en is haast hersteld gelukkig was ik nog niet aan het plamuren want dat had allemaal werk voor niets geweest ja duikboten worden ook langs onder mooi glad geschuurt dus gelukkig heb ik het op tijd ontdekt de dermel is een geval op zich en nee zoveel uurtjes heeft hij niet gedraait maar ik denk dat ik hem weer voor een te grote klus heb gebruikt het probleem is dat in de andere dremels die ik heb dat stukje van de schuurschijf niet past het klemt niet vast en komt bovendien onder het frezen los te zitten en dat is dus niet zo mooi als je met een fijn en mm nauwkeurig werkje bezig bent morgen open draaien en het zal de schakelaar wel zijn die het begeven heeft hoop ik want die had de laatste tijd wel wat kuren gr raf
hallo het ventje is er weer en nu met een plan dus mm werk aan het worden nog 6 roosters te gaan en dan de roosters in de toren nog en dan is dit hoofd stuk ook weer afgesloten en kan er begonnen worden met detailering aan te brengen oeps nee de gaatjes in het dek nog vergeten ,dat gaat ook weer niet om te lachen worden gr raf
hallo vandaag meer aan mijn andere boten bezig geweest dan aan de fox alleen heb ik draad gesneden op de midenste as want deze was vandaag binnen gekomen 1 meter rvs van 4mm morgen misschien weer wat verder want nu kan ik aan de zinnia weer niet door omdat ik ketting ontbreek en zo is er altijd wel wat gr raf
hallo als het goed is komt de tweede toren vandaag uit de mal er is al een tweede rompje besteld maar eerst moet mijn boot gevaren hebben voor ik verder ga want als er dan nog ontwerp fouten in zitten dan gaan die niet mee naar de klanten maar de toren is perfect dus daar kan niets verkeerd mee gaan en dan kan er reeds begonnen worden met bouwen gr raf
hallo vandaag het tech rek gemaakt (voor een deel) de plaats van de motoren is uit gefreest en nu is het wachten tot morgen zodat ik dan de derde motor kan bepalen deze is in omvang veel dikker en is ook krachtiger daar dit de hoofd motor is en de twee andere bij motoren door de hoofd motor kan ik ook kort draaien en dat kan met de bijmotoren niet daar die geen roer achter hun hebben staan en nu maar hopen dat alles mooi in de wtc in gaat schuiven daar heel het techrek uit het center staat van de wtc dit komt door de stand van de assen maar het zou geen probleem mogen zijn foto's komen later want eerst moet ik een paar stukken aluminium aan elkaar zetten en dat is niet zo gemakkelijk gr raf
hallo hier zie je de motoren op hun plaats staan en zo ziet het er aan de boven kant dan uit het achterstuk wordt vol met epoxy gegoten om zowel de assen als de bajonetsluiting goed vast te zetten daarom zijn er ook gaatjes geboord in het tech rek om een goede hechting te verkrijgen de plaatjes waar de motoren nu mee vast staan zijn voorlopig gelijmt als langs boven ook de verstevigingen zijn aangebracht dan worden de drie platen doorboord en draad in getrokken en dan worden ze allemaal aanelkaar vast geschroeft morgen meer foto's van de rest van de bouwwerken aan de romp gr raf
hallo nog wat ontluchtings gaten aan het plaatsen geweest en wat plamuur werk er komt toch een pak werk bij kijken om deze boot te maken maar als hij dan ook nog goed vaart dan loont het echt de moeite en ik heb dan ook iets speciaals wat niemand anders heeft ik hoop dat ik ze der allemaal in heb zitten voor maandag zodat ze een beetje op een boot trekt en niet op een kaas met gaatjes gr raf
hallo marc ja goed gezien twee redenen daar voor de kleintjes die zijn van het type 500 brushed maar een 500 kon daar met een vertraging niet in doordat hij te dik was dus hier twee BL motoren de hoofd motor wilde ik een 600 in hebben maar daar ik reeds twee BL motoren heb zitten ook hier maar voor een BL motor gekozen tweede reden is dat de regelaars een stuk kleiner zijn de navy regelaars en ik dus nu drie van deze mooi naast elkaar krijg en de stuur stangen er nog netjes overheen kunnen lopen zonder problemen gr raf
hallo jan nee hoor deze motoren maken maar 812 rpm/V dus zeker geen race machine hopelijk krijgen de twee kleintjes de schroeven rond die er onder staan maar dat zullen de basin testen wel uitwijzen gr raf