Nou laat ik dan maar het spits afbijten.
Het bouwpakket (want dat is het toch een beetje) bestaat uit een aantal onderdelen:
Romp
Opbouw onderdeel
Opbouw achterwand
Stuurhut
Schroeftunnels (worden door mij niet gebruikt daar ik er schottels onderbouw)
Dekken
Tekeningen
Stickervel
Op de dekken na (3 mm PVC schuimplaat) zijn alle onderdelen allemaal vacuum getrokken delen
Deze fabricage methode heeft meestal één nadeel, hoeken worden rond, en blijven niet scherp
Bij de romp is dit niet zo'n probleem daar er eigenlijk geen scherpe hoeken aanzitten (of het zouden de kluisgaten moeten zijn).
Bij de opbouw vond ik de hoeken echter wel te rond.
Zeker bij het stuurhuis deel. Dit deel ga ik dus ook niet gebruiken. Hiervoor wil ik uit plaatmateriaal een nieuw bouwen.
Het onderdeel van de opbouw is echter van een dusdanige dikke kwaliteit dat hier nog wel het nodige aan weg te vijlen is.
Inmiddels ben ik hier dan ook mee begonnen, en het resultaat van de SB-kant is op dit moment redelijk te noemen.
Er zal nog wel het nodige gevijld moeten worden, maar ik denk dat ik de hoeken redelijk scherp kan krijgen.
Met een beetje moeite zijn hier de ronde hoeken nog op te zien.
Dit is dus het onderdeel van de opbouw BB-kant.
Dit is dezelfde hoek maar nu aan SB en inmiddels redelijk "scherp" gevijld.
De bedoeling is om te proberen om het hele "onderdeel" scherp te vijlen.
Lukt dit niet, of onvoldoende, dan wordt er een onderopbouw gemaakt uit polystyreen plaat.
Ook is er een kunststof strip aan de binnenzijde van de romp gelijmd waar het dek op komt te rusten.
Ook in de kop komt een dergelijke strip te zitten, waar door de dekken beter verlijmt kunnen worden met de romp.
Het lijkt alsof het scheef zit, maar degene van wie ik het pakket heb overgenomen is wat rauw geweest met het weg snijden van het overtollig materiaal.