Omdat het forum toch zo traag was als dikke str........, heb ik vandaag lekker wat kunnen doen aan de Smit Clyde.
Omdat ik beide schottelunits met één servo wil aansturen moest er een stangenstelsel komen om de units tegelijk te kunnen aansturen.
In het achterschip is namelijk niet zo heel veel ruimte om daar een servo te plaatsen dusdanig dat deze in één keer beide schottels tegelijk aankan sturen.
Nadeel van veel stangen en schanierpunten is er nogal wat speling op kan treden.
Op de onderstaande foto mijn oplossing
De servo is op z'n kop gemonteerd. dit voorkomt dat de stangen bovenop, elkaar in de weg kunnen gaan zitten bij bewegen.
Tevens zijn de stangen dubbel uitgevoerd. Hiermee wordt de belasting op het schanierpunt gelijkmatiger. (push-pull)
Op de bovenste lip worden de stangen naar de beide units bevestigd.
Door alle hartafstanden van de diverse draaipunten gelijk aan elkaar te houden voorkom je dat de units verschillende uitslagen krijgen.
Stuureenheid op z'n plaats in het achterschip.
Tevens vandaag de ramen in de onderbouw er uitgefrees. Hiervoor heb ik eerst in een aluminum strip de afmetingen van een raampje eruit gefreesd
(11mm x 8mm)
Deze strip dient dan als mal bij het uitfrezen van de raampjes. Op deze manier worden alle raampjes het zelfde.
De strip wordt met een paar lijmklemmen op de opbouw gefixeerd.
Door met de Dremel nu door het gat heen te frezen onstaan exact dezelfde ramen.
Door de mal steeds op dezelfde hoogte te houden komen de ramen dus ook netjes in lijn uitgefreesd in de opbouw.
De mal op de opbouw geklemd.
En nu nogmaals maar nu met de Dremel er op.