Jullie hebben hier volledig gelijk.
Er ligt echter al 1 staartboom klaar, en 1 nog als geknipte lay-up.
Afmetingen: Ø32 naar Ø18mm, lengte 695mm.
Lay-up: 3x UD140 gram carbon, 1x 93grams carbon onder 45°, dat alles bijelkaar gehouden om te wikkelen om de boom met een laagje glas van 54gram onder 45°.
Ik heb hier materialen kunnen gebruiken die ik nog had liggen. Vondt ik ook wel belangrijk. Ik heb wel vertrouwen in de sterkte van deze staartboom. Het concept is al meer dan eens op sterkte getest
V-staart zal ook echt wel stevig worden.
Wat betreft de aandrijving. Had ik minder vermogen gehad, dan zou ik nog een 2200mAh accu gebruikt hebben. Blijft de regelaar van 91 gram over en de motor van 180 gram waar wat op te winnen valt. Al met al valt daar gewichtstechnisch niet spectaculair veel te halen. (nou ja, een gram of 100 misschien...)
Het is meer zaak het totaalplaatje in balans te krijgen. En dat gaat lukken.
Ik wil dat vermogen nu ook wel eens mee maken
(al was het doel een snellere hellingzwever, dus niet alles gericht op snelheid....)
Er ligt echter al 1 staartboom klaar, en 1 nog als geknipte lay-up.
Afmetingen: Ø32 naar Ø18mm, lengte 695mm.
Lay-up: 3x UD140 gram carbon, 1x 93grams carbon onder 45°, dat alles bijelkaar gehouden om te wikkelen om de boom met een laagje glas van 54gram onder 45°.
Ik heb hier materialen kunnen gebruiken die ik nog had liggen. Vondt ik ook wel belangrijk. Ik heb wel vertrouwen in de sterkte van deze staartboom. Het concept is al meer dan eens op sterkte getest

V-staart zal ook echt wel stevig worden.
Wat betreft de aandrijving. Had ik minder vermogen gehad, dan zou ik nog een 2200mAh accu gebruikt hebben. Blijft de regelaar van 91 gram over en de motor van 180 gram waar wat op te winnen valt. Al met al valt daar gewichtstechnisch niet spectaculair veel te halen. (nou ja, een gram of 100 misschien...)
Het is meer zaak het totaalplaatje in balans te krijgen. En dat gaat lukken.
Ik wil dat vermogen nu ook wel eens mee maken