De bouw van een Supra

Discussie in 'Zweefvliegen' gestart door Berrie, 9 jul 2007.

  1. Lyckele

    Lyckele

    Lid geworden:
    20 okt 2007
    Berichten:
    3.398
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Dat is het mooie van de eneloop cellen, die zijn LSD (low self discharge)
    Je kunt ze een jaar (vol geladen) weg leggen en daarna gelijk gebruiken. Is nagenoeg niks uit.
     
    Berrie en serge pot vinden dit leuk.
  2. Berrie

    Berrie Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    9 feb 2004
    Berichten:
    4.483
    Locatie:
    Schoonhoven
    De service upgrade heeft nu plaats gevonden.

    Onderstaande items moesten een plekje krijgen.
    Jeti R8 ontvanger, verwijdert uit de behuizing zodat deze door de pylon naar binnen kon.
    4s 800mAh Eneloop back-up accu. Past ook precies door de pylon.
    F5J 7A magnetic switch Zepsus.
    SM modellbau GPS Vario2.
    Lipo 3S 1800mAh.

    Motor en regelaar zitten al in de losse neus.

    [​IMG]

    Het was echt wel even een puzzel om e.a. zo te plaatsen dat de correcte inbouwvolgorde en plaatsing in relatie tot het zwaartepunt goed was.

    [​IMG]

    De antennes, switch en snoer voor de Vario zijn met tape opgebost. Via de pylon met ontvanger er aan naar voren geschoven. Vervolgens de kabel van de back-up accu er achteraan. Daarna met glasvezel tape tegen de romp vast gezet.

    [​IMG]

    De back-up accu zit achterin de pylon. De vleugelstekker komt daarboven op uit. Die was nu te hoog natuurlijk en kon ik aanpassen.

    De aandrijfaccu kan als vanouds van de voorkant er in en vast gezet worden met tape. De stekker om de back-up accu te laden is goed bereikbaar.

    Het trimgewicht van 5gram kon uit de neus om het zwaartepunt op de goede plek te houden. Totaal is er ca. 25 gram bij gekomen.

    Alarm voor spanning stond op 4.5V....:eek:. Daar kreeg ik nu geen meldingen meer van als ik wild met de 6 servos stond te roeren. Dat is dus opgelost. (Zou inderdaad aan het snoer tussen ontvanger en regelaar gelegen kunnen hebben) Alarm staat nu op 4.8V. Als de spanning van de BEC weg valt, door de stekker van de aandrijfaccu los te trekken, neemt de back-up het over. Prima. Beter zo.
     
    Laatst bewerkt: 9 nov 2020
    serge pot, Hein.z, Hans V en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina