Hoi Btje
de machine is een HBM HQ400 machine.
ik heb hem bij buitelaar vandaan
ik moet er wel even bij vermelden dat ik redelijk wat aanpassingen heb gedaan.
allereerst heb ik de motor vervangen, hiervoor in de plaats heb ik een 3 fasenmotor icm een frequentie regelaar geplaatst
ik kan nu het toerental traploos regelen.
deze motor dreef eerst ook de freeskolom aan via snaren en tandwielen.
hierdoor werd het toerental aan de lage kant.
daarom heb ik de freeskolom van een eigen motor voorzien welke ik via 2 relais ook op de frequentie regelaar kan schakelen. het geheel is nu lekker stil en kan veel toeren draaien.
de laatste aanpassing wat ik heb gedaan is een betonnen bak onder de machine, met waterkoeling.
het is nu een fijne machine en in combinatie met het mach 3 freesprogramma kan ik nu complexe freesbestanden uitvoeren.
ik hoop dat ik je zo wat wijzer heb gemaakt, anders hoor ik het wel
groeten Gertjan
de machine is een HBM HQ400 machine.
ik heb hem bij buitelaar vandaan
ik moet er wel even bij vermelden dat ik redelijk wat aanpassingen heb gedaan.
allereerst heb ik de motor vervangen, hiervoor in de plaats heb ik een 3 fasenmotor icm een frequentie regelaar geplaatst
ik kan nu het toerental traploos regelen.
deze motor dreef eerst ook de freeskolom aan via snaren en tandwielen.
hierdoor werd het toerental aan de lage kant.
daarom heb ik de freeskolom van een eigen motor voorzien welke ik via 2 relais ook op de frequentie regelaar kan schakelen. het geheel is nu lekker stil en kan veel toeren draaien.
de laatste aanpassing wat ik heb gedaan is een betonnen bak onder de machine, met waterkoeling.
het is nu een fijne machine en in combinatie met het mach 3 freesprogramma kan ik nu complexe freesbestanden uitvoeren.
ik hoop dat ik je zo wat wijzer heb gemaakt, anders hoor ik het wel
groeten Gertjan