de bouw van een wren 54

jahoor ik ga lekker door, alleen zijn het van die prutsklusjes waar ik de laaste dagen mee bezig ben, je kent dat wel, draadjes tappen, steunbusjes draaien ed, dus eigenlijk de moeite niet op dit te posten.
deze week zal ik niet zo gek veel verder komen, (elke avond heb ik wel één of andere verplichting:()

en die f16, ja ik vind hem zelf ook mooi, alleen zit er erg veel werk in.
hij is wel prachtig gedetaileerd, elk popnageltje,dekseltje,piefje,nippeltje, zit er op.
ik vind het alleen jammer dat de romp gedeeld is, dit kost straks nog veel moeite om dit mooi strak te krijgen, het is overigens wel makkelijk met het plaatsen van de spanten ed.
maar dit is voor later,eerst ga ik een turbine trainer bouwen (als ik de turbine klaar heb). dit om aan het turbine vliegen te wennen. (ik denk een thundertail oid),
heb ook al een kleurenschema in de gedachten :p
217247fc49a52e475.jpg

maar eerst moet mn turbine af dus we bouwen lekker door.

groeten Gertjan

Laatst bewerkt door een moderator:
@Gertjan

Strakke kist op je foto hierboven, ook dat kun je zelf maken he en ik weet zeker dat jij dat kunt, trouwens de FELOX vindt ik helemaal super, maar is echt geen turbinetrainer ondanks ze dat wel vertellen.

Ik heb de Baby Boomerang wat super vliegt, kijk maar eens op hun site, wel ff google natuurlijk, het is een een beetje hoe zal ik het zeggen een beetje meer turbine kist denk ik als een TT, iets duurder maar dan heb je ook wat meer, denk ik.

Een tip van Richard kreeg ik en een chinese fabrikant heeft een copie van de Baby Boomerang, wel een stuk goedkoper natuurlijk, als je interesse hebt zoek ik het wel ff op voor je.

Groet Jaap

tuurlijk Jaap, alle info is welkom.
is het een arf kist of een bouwdoos?

vandaag was ik voor mn werk in een fabriek, waar ze een hele grote technischedienst hebben.
ik had vanochtend mn turbine vast in de auto gelegd, met in mn achterhoofd de vraag of ze daar een linkse tap en snijplaat hadden.
in de loop van de ochtend ff langs de technishe dienst gelopen met mn vraag.
reactie: ohh geef maar ff hier, daar snij ik je zo ff draad op:)kom over een half uurtje maar ff weer.
goede service he?
(dus Jaap het bezoek aan jou (met gebak:morning:)om de draadjes te tappen gaat niet door)
maar het gebak hou je wel tegoed hoor;)
217247ffb313e226f.jpg

vandaag was de postbode van diens zo aardig om mij een dikke anveloppe door de bus te gooien (bedankt Johnny:thumbsup:)
in deze anveloppe zat ongeveer 7m2 tekening 8-O waarop tot in detail het onderstel van een f16 getekend is.
ik kan dus mooi in de "verloren" uurtjes met het (cad)tekenen beginnen,
om hiervoor de Gcode bestanden te maken.
217247ffba493ad88.jpg

GJ is weer een blij mens:p
groeten Gertjan

@Gerald

Jaloers hoef je niet te wezen hoor, jij kunt al cad tekenen en hebt hele mooie kisten, de rest gaat zowat vanzelf, ik moet natuurlijk wel ff oppassen wat ik hier schrijf anders komen er weer van die reactie`s waar we niks aan hebben.

Trouwens nu je toch even in de lappenmand zit/ligt, neem je leptop mee in bed (Suzan ff vergeten hihi) en importeer eens een eenvoudig cad programmaatje naar dat usbcnc gebeuren en dan op de groene knop drukken en dan kijken hoe het op het grafisch gedeelte werkt.

Er gaat een Wereld voor je open en wedden dat je micky gaat proberen te frezen hihi, lukt het je niet, dan kom ik ff buurten en dan zal ik deze keer wat gebak mee nemen.

Succes, het gaat je zekers lukken.

Groeten Jaap

Laatst bewerkt:
@Gertjan

Yes het mailtje van Richard Branderhorst gevonden hier de link:

Rotor Hobby Enterprises Pte Ltd Page

Jij bent weer behoorlijk slim geweest met je draadjes snijden, niks mis mee en zo werkt het in het leven hahaha pfff gelukkig hou ik dat gebak te goed.

De postbode ?? ik dacht dat je naar de Gamma was geweest en moest behangen van je MOP,
jeetje jij bent onder de pannen voorlopig, maar wel mooi werk om te doen dat dan wel weer.

Succes ik hoor weer van je.

Groet Jaap

Die formost 150 moet je vergeten voor turbine gebruik, die is niet geschikt.

Je moet maar eens naar het amerikaans forum gaan kijken, daar is een heel verslag van deze kist. Het blijkt dat de balsa spanten en verstevigingen in de vleugel zo slecht zijn (kwa hout, en kwa looprichting van de nerf), dat deze niet de krachten van een turbine kan overleven. Je moet dan de vleugels aanpassen.

De foto die gertjan heeft geplaatst, lijkt wel een five-jet, maar dan met pijlstelling vleugels. Dit waren goedkope kistjes, maar volgens mij is de fabrikant gestopt ermee.
De site van hun bestaat wel nog Five-Jet design / Diseo del Five-Jet

groetjes Paul

....ben errug jaloers op die cnc lui....;)

haha Gerald, aan jou werk te zien lijkt het wel of je gcodes in je vingers hebt:)

Jaap , bedankt voor de link, zal er eens naar kijken.

vandaag weer wat verder gekomen, ik heb de turbine voor het eerst inelkaar gezet (op de branderkamer en het nvg na)

21724800dd9577e5f.jpg

21724800e5bee4c24.jpg

verder heb ik vanmiddag huis pasgemaakt op buitenring van het nvg.
21724800e5bf1ec1f.jpg

een kinderhand is snel gevuld;)

Hallo Gertjan.

Dat gaat goed zo, nog even Gertjan ,en dan gaat bij jou motor ook de vlam erin.

Groetjes,

Martin.

danku heren, ja er begint nou schot in de zaak te komen .
vanavond aan het pielen geweest met de iconel buisjes.
in mijn geval zit er een weerstandsdraad in van ongeveer 2mm
als ik de buisjes uit wil boren gaat mn boor langs de draad, dit gaat dus niet.
maar het komt goed.
ik heb de eerste paar buisjes klaar, ik heb het witte spul gewoon gekraakt, door ze even in de bankschroef te klemmen. het witte spul kan ik er dan als poeder uitklopppen.
groeten gertjan

weer ff een update
ik heb de iconlebuisjes klaar, en het hele zaakje kan eindelijk inelkaar gelast worden
ook de onderdelen voor de NVG zijn klaar om gelast te worden.
maar hoe zetten julie de iconelbuisjes vast?
(punt)lassen julie dit vast? of doen juie dat door middel van hardsolderen?
2172480653b5e00e6.jpg

ik hoop deze week het laswerk af te hebben.
groeten Gertjan.

afgelopen vrijdagmiddag had ik speciaal vrij genomen om de branderkamer en NVG te lassen, ik had het (nieuwe) lasapparaat al gereserveerd op mn werk.
kom ik daar, heeft één of andere koekebakker het las apparaat op 400 volt aangesloten:hammer: (230 volts apparaat) dus nagelnieuw lasapparaat opgeblazen.
het apparaat staat nu voor reparatie bij de dealer, dat was ff balen.
dus de eerste start moet nog ff uitgesteld worden.
groeten Gertjan

nu het lassen van de branderkamer nog even op zich laat wachten ben ik maar vast begonnen aan het onderstel.
de gevorderde F-16 kenner;)zal wellicht deze ondedelen herkennen.
2172483b16fe3f967.jpg

2172483b16feb7fbf.jpg

2172483b16fee3713.jpg

groeten Gertjan

nu het lassen van de branderkamer nog even op zich laat wachten ben ik maar vast begonnen aan het onderstel.
de gevorderde F-16 kenner;)zal wellicht deze ondedelen herkennen.
2172483b16fe3f967.jpg

2172483b16feb7fbf.jpg

2172483b16fee3713.jpg

groeten Gertjan

Hoi Gertjan

Raar dat dit mij iets zegt , komt mij bekend voor .
Ziet er heel goed uit , knap werk .
Heb je dit nu dit van de plannen aangehouden of is er zelf ontwerp bij .

Grt johnny

@Gertjan

Dat ziet er strak uit kerel, toppie gemaakt.

@Gerald

Pssssst Gerald deze onderdelen heeft Gertjan gemaakt op een draai/freesbank die Gertjan zelf heeft omgebouwd naar cnc en stuurd het aan met mach3 besturing.
Ik dacht ik vertel het je ma ff, gezien het feit dat jou routertafeltje al voor een groot gedeelte bij mij klaar staat, is ma een HINT hoor.

Vriendelijke groeten Jaap

Laatst bewerkt:
Hoi Gertjan

Raar dat dit mij iets zegt , komt mij bekend voor .
Ziet er heel goed uit , knap werk .
Heb je dit nu dit van de plannen aangehouden of is er zelf ontwerp bij .

Grt johnny
hoi Johnny,

ik heb dit grotendeels van de tekening aangehouden.

danku voor de complimenten heren. de onderdelen zijn natuurlijk nog niet af maar het begin is er.
ik dacht het is zo stil in mn draadje vandaar dat ik het even weer nieuw leven inblaas.

(mischien start ik nog een apart draadje voor het landingsgestel)

Hoi,

Mooi wat je allemaal maakt. Ik ben mij aan het orienteren voor een freesmachine en zat te denken een een hbm bf16 maar ik zie dat jij een mooie combi hebt voor draai/freeswerk.

Daarom een vraagje:

Wat voor frees/draai combinatie heb is dat je gebruikt?
Hoe heet de software?

Laatst bewerkt:
Back