De budget drive van Jos

Status
Niet open voor verdere reacties.
In mijn beleving zijn bijde Kontronik regelaars niet geschikt en veel te duur. Ik heb 2x Jazz FAI18 opgeblazen en de Jive krijg ik niet werkende met een Neu. Wellicht dat een 2 polen motor "de" oplossing is voor bijde regelaars.

Morgen de budget drive weer in actie.

Jos.... Welk type BEC was het ook al weer?... En jet setje accu's?
Had een notitie van GJ... maar die is alweer verdwenen... zucht... even m'n mail nalopen... welicht daar...
Naja... even voor de lezertjes?...

Laatst bewerkt:
Hebbes!
Castle 10A bec met een 800 mAh 2S kokam lipo

= 'BEC'
Nou! Jos... Heb je weer wat geleerd... voor zover we jou nog iets kunnen vertellen ;)

Busking, een BEC staat voor "battery eliminating circuit", ofterwijl een stukje electronica die er voor zorgd dat je geen extra battery nodig hebt. Per definitie is het dus alleen een BEC als je hem met de hoofd accu voed en niet met een eigen apparte accu.

Nu dat duidelijk is, ik wist heus wel wat een BEC was, snapte alleen jou beetje random vraag niet.

Aan iedereen, de budget drive heeft nog weer 5 vluchten gemaakt. Roy heeft hem nu in zijn nieuwe Enigma zitten en vloog daarmee max 39 beentjes.

Ik vloog 46 met de Neu, een nieuw PB.

Gerben, dank je. Ik weet wel hoe het moet, soms ontbreekt mij alleen de middelen en/of de concentratie.

Wim, ja met de RW2 vleugel. Niet een RW2B maar RW2.

Zelf ook bezig met een nieuwe setup besteld een vertraging
Planeten Getriebe PG4/28 4:1 69,00 euro mee besteld een prop 16*16 smal + spinner.
met dit alles gratis verzend kosten . hepf :p

Nou, ik zit nu te denken dat voor mij 32 seconde looptijd toch een beetje veel is. Dus ik denk, misschien een 3500KV motor proberen implaats van 3000KV. Dat "proberen" is lekker goedkoop als zo een motor maar 28 usd dollar kost. Dan zou je nog een extra pinion kunnen kopen zodat je die lekker op de motor kan laten zitten. Het blijft lachen gieren brullen dat het allemaal werkt.

En als je dan een setup hebt die lekker werkt en na een jaar iedere keer over de 40 rakken te vliegen koop je dan de gelijke Hacker motor en krijg je er nog een paar procentjes bij.

Steve Burns vliegt nu met een Neu P32 vertraging en een normale Hacker B50 7L. Dat bevalt hem vooralsnog prima. Volgens Hacker zelf zit er ook geen verschil in de motor zelf, alleen de behuizing is van aluminium implaats van het lichtere koolstof. Nou, die paar gram dat dit scheeld.

Het spijt me jongens maar ik blijf er bij dat dit project een succes is.

Ramon, hoe staat het met jou "project"?

Om nog even aan te geven hoe dichtbij ik aan de 47 was, kijk dan even naar deze grafiek.

Attachment browser: Leg times.jpg by jjmouris - RC Groups

Op het einde staat er "delay" in het paars, dat was de tijd die ik nog over had op de klok toen ik 46 had gevlogen. Als ik dus eerder een 6je had gevlogen dan was een setje van 5 op het einde best mogelijk geweest.

Maar ja, dit was niet met de budget motor. Hahaha

Als het goed is ga ik de budget motor in de dragon f3b plaatsen.

KD36-60-7L op een Neu P32-6.7 met een CC125 :)
Deze vervangt de Neu 1509/1Y-6.7 met een CC180 :)

Kan ik de Neu inzetten op de Avionik/Hybrid :D

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back