De budget drive van Jos

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een tijd geleden heeft Steve Neu al gemeld dat hij geen losse vertragingen meer wil verkopen om ze naderhand op een budgetmotor terug te zien.
Hij was van plan om de pinion te laten vervallen en ingeslepen assen te gaan gebruiken.
Zo voorkom je ook dat mensen je gearbox gebruiken op goedkope motortjes.
Dus, de hele motor opsturen en dan zal ie wel gerepareerd worden.

En dan is het dus een kwestie van tijd... komen de Chinezen met schitterende gearboxen, dan kan meneer Neu zijn boedeltje gaan inpakken... wat eigenlijk heel Amerika al aan het doen was... opdoeken

Budget motor... budget gearbox...

Dat zegt verder niet over de kwaliteit van gearbox. Naaldlagers op de assen van de planetaire tandwielen, en ruim bemeten kogellagers voor de uitgaande as...

Laatst bewerkt:
Er zijn meer bedrijven bezig met gearboxes en motoren en allemaal in Europa.
Maar als ik kijk wat een moeite het kost om een Neu te krijgen en wat een Plettenberg kost waarvan Plettenberg zelf zegt dat het niet geschikt is voor F5b dan kan je toch beter een Kontronik of zo kopen.
Ze staan al voor 199 euro te koop.

GJ

Hacker word hier toch ook vergeten !
Luc en Willy vlogen ermee in Stompetoren, vermogen zat dacht ik.

Betreffende Kontronik: hun Fai motoren leveren ook genoeg vermogen.

En daarna was ie stuk!!!

Beste is om rond de 4KW MAX te vliegen op een standaard kontronik
Maar waarom zou je nu al gelijk 4kw willen knallen. het is beter om eerst met zoiets wat ik nu vlieg 2,4 kw piek daar kan je veel meer van leren dan van die dikke kilo watts.

Sterker nog ik denk als je met 1KW nog geen 20 rakken kan vliegen je die dikke KW nog niet eens kan beheersen. (2 rakkers)

Ik vloog met de calibra (560watt) 2 rakkers en haalde hiermee 18 rakken tot 3 maal toe in 2 wedstrijden.

Helemaal mee eens.

Koop gewoon een Hacker B50 L met 6.7:1 vertraging en vergeet alle problemen.

Nou ja, bijna alle problemen.

Jos

Laatst bewerkt:
Jos,

Als ik voor de Hacker B50L zou gaan, welke maat prop en esc kun je dan het beste gebruiken als je een leuk vermogen wil?

Henry, er zijn verschillende typen B50jes.
Je moet eerst weten hoeveel cellen je wilt vliegen.
Als regelaar doet de GX200 het prima.
Een Hacker is trouwens geen echte vergelijking met een budgetdrive want de Hacker is zo rond de 270 euro.

GJ

G.J.

Ik wil op 4s vliegen, vind ik voor nu wel even genoeg( wellicht later naar 5s) . Ik heb gekeken naar de B50L 6:7:1.
En ja, niet echt wat je noemt een budgetaandrijving ( dus eigenlijk off-topic)

Laatst bewerkt:
Hallo,
Ik kan je enkel de setup aanbevelen die ik ken en ook gebruik.
Dit is wel voor 6S.
Hacker B50-8L 6,7:1 gear samen met een kontronik FAI 18/CC180 omgebouwd en een 17,7x22 sergey prop of 18x23 GM prop. dit zit rond de 4,8KW.

Hacker B50-7L 6,7:1 gear samen met de kontronik FAI 18 / CC 180 omgebouwd en een 17,5x17,5 GM prop. 5,5 tot 6KW.

als je met 5S wil vliegen kan je best de B50-7L 6,7:1 gear en de CC180 en de 18x23 GM prop nemen en dan zit je aan 4,7KW.

deze dingen kan ik je vertellen uit ervaring.
groeten,
Luc

Je kunt natuurlijk ook de B50 7L vliegen met 4S en dan heb je minder dan die 4.7KW.

;)

Ach budget en off topic. Als de aandrijving heel blijft is het toch budget ?!

Jos

Wat aandrijving betreft voor de Enigma heeft de Hacker wel mijn voorkeur. Meer vanwege de verkrijgbaarheid van de Hacker. Ik begrijp dat Neu en plettenberg heel wat moeilijker te verkrijgen zijn.
Zo'n budget-aandrijving is natuurlijk ook mooi

Keuzes maken........:confused:

B.t.w. die GX200 is waar te koop?

Laatst bewerkt:
Val, deed 5,5KW op een kontronik 600-30/6.7 op 6S Hyperion met een Willy 11 prop.

:) Kleine nuance niet de motor, maar de gearbox ging stuk (met herstelling in garantie 1,5 week). Dit is een bekend probleem waarvan ik wel eens zou willen weten hoe ze dit opgelost hebben bij de fai motoren. Jos jast nog meer vermogen door die kontroniks.
Volgens mij dus boven de budget aandrijving de beste koop, en dan een Hacker.
Klein nadeel van de kontronik gb is ook dat de gaten anders zijn terwijl een plet en hacker uitwisselbaar zijn op het zelfde spant.

Hacker 8L met 6s en GM17,5x17,5 = kleine 4kw

Val

Tja, als ik nu overnieuw zou beginnen dan zou ik dit kopen;

Enigma
5x Hyperion DS09AMD
GM 18x21 en GM 18x23
Hacker B50 7L met 6.7:1
CC P125 en dan modificeren door iemand die dat goed kan
6S 3250mah Thunder Power

Beginnen met 5S 3850mah of zelfs 4S 4500mah

Als ik dan 45 rakken vloog kocht ik een Avionik en schroef deze aandrijving daar in.

Dat noem ik dan budget!

Jos

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back