Zojuist ook een Assan setje met ontvanger besteld voor mijn FX-18 omdat de ontvangers voor de FF-7 toch wel heel duur zijn.
Even een vraagje, ik wil hem wel schakelbaar houden tussen 35mhz. en 2,4ghz.
Op de site van epp shop staat een beschrijving voor de ombouw van een MPX zender, Komt dit een beetje overeen met een Futaba FX-18?
Mike
Ik heb mijn FX-18 ongebouwd naar Assan 2.4 GHz. Ik wilde ook een schakelaar gebruiken, maar heb op de valreep het wijze besluit genomen volledig om te gaan naar 2.4. Een ontvangertje van Assan kost 15 euro; gewoon je 35 MHz-ontvangers verkopen dus en niet rommelen met een schakelaar die alleen maar storing kan geven. Verkeerde zuinigheid dus en de FX-18 leent zich bij uitstek om om te bouwen omdat je niet hoeft te solderen; gewoon de hackmodule op de servicepoort op de bovenste print prikken en je kristal verwijderen. De nieuwe antenne op de plek van de bestaande monteren (gaatje met een propruimer iets opruimen) en je bent klaar.
Bedenk even dat elke 35 MHz-ontvanger van een a-merk en hoe ranzig dan ook, altijd wel een tientje opbrengt. Voor 5 euro meer per ontvanger heb je dus een 2.4 GHz Assan-ontvanger die de oude ontvanger op alle punten zal overtreffen.