Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Een modelvlieger die 500m ver weg op 2m hoog gaat vliegen, moet men per direct het brevet afhalen en een vliegverbod opleggen.
5 meter hoogte geeft bij een glijhoek van, pakweg, 40:1, 200 meter. Da's lang geen 500... bovendien hebben grote zwevers doorgaans spoilers...Grote zwevers bvb maken soms ook een lange, lage final.
Wij DLG'ers vliegen wel eens erg laag op grote afstand. Daarom heb ik na het inbouwen van de Assan module en ontvangers in de DLG's een degelijke test gedaan. Ik heb de 7 kanaals ontvangers met lange antenne gebruikt in de full carbon romp van de DLG. Links en rechts uit de romp komen de kleine antenne's. De overtollige lengte van de antenne ligt opgerold in de romp.
Op de F3K site schrijf ik de volgende bevindingen Naar 2,4 in drie kwartier - F3K Nederland
Ik heb de volgende testopstelling gebruikt.
Mijn dochter werd afgezet op mijn trainingsveldje met het model en ik heb met de auto steeds om de 100 meter een test gedaan.
De eerste stop na 200 meter onder de hoogspanningskabels. 100% ontvangst
Na 300 meter achter de hoogspanningskabels 100% ontvangst
Na 400 meter achter de hoogspanningskabels 100% ontvangst
Na 500 meter achter de hoogspanningskabels 100% ontvangst|
Na 600 meter achter de hoogspanningskabels 100% ontvangst
Na 700 meter achter de hoogspanningskabels kortstondig geen ontvangst en al snel 100%
Na 800 meter achter de hoogspanningskabels geen ontvangst
Dezelfde test nogmaals gedaan in het open veld zonder obstakels. Daar lag de grens bij 800 meter. Mijn dochter meldde via de telefoon dat er geen reaktie was. We hadden zender en model op 1 meter hoogte. Toen ik de zender boven mijn hoofd hield en zij de romp was er weer 100% ontvangst!!!
De foto is een prototype, alleen bedoeld om de elektronica en de software te testen.
Het is nog in een vroeg stadium.
Wat ik zo sympathiek vind aan Assan is dat ze heel open zijn, ze laten alles gewoon zien, en reageren ook heel open op kritiek..