Ik stel me enkel de vraag hoe het zit met aansprakelijkheid op het moment dat er ECHT iets gebeurd.
Dit is echt een beetje een drogreden. Als er ECHT iets gebeurd, ben je, als je het zelf geimporteerd hebt, zelf productaansprakelijk.
Ja.. inderdaad. En dan komt de volgende vraag: "Nou en?"
Het punt is namelijk; wat moet er gebeuren dan waarop een rechter jou gaat veroordelen? Dan moet er dus eerst echt iets gebeuren, vervolgens moeten ze dat tot op het niveau van de zender helemaal gaan uitpluizen en
vervolgens moet er dan blijken dat er echt iets met de zender mis was.
Als je Assan normaal gebruikt, is er niets mis met de zender.
Met andere woorden; wil je hier problemen mee krijgen, dan heb je zelf iets verneukt aan je zender.
Geloof mij, als jij iets verneukt aan je zender, en er gebeurd echt iets, dan maakt het geen drol uit wie er productaansprakelijk is, op dat moment ben jij diegene die het gedaan heeft.
Oftewel; ook op dat vlak is er 0,0 geen verschil met Spektrum, Fasst, enz.
Wil dit een probleem zijn, moet er dus eerst een verwijtbare en structurele productfout in zitten. In alle andere gevallen stelt die productaansprakelijkheid dus niets voor.