Dat gezeur over die motoren in Apeldoorn was dat nou ook op de andere wedstrijden aan de hand of was het meer een Nederlands klaag cultuurtje daar in Apeldoorn..
Zou mij niks verbazen als Uwe lekker weg blijft uit Nederland de volgende ETS...
Vooral Nederlanders

. Wat ik hoor speelt een dergelijke discussie amper in bijvoorbeeld onze buurlanden.
Nou dan weten we onze plek ook weer en hoop dat we ervan geleerd hebben...
??? Wordt hier nu geprobeerd om rijders die kennelijk “gefundeerde kritiek” hebben geleverd, een schuldgevoel aan te praten, dat zij zich moeten schamen voor hun acties tegen organisaties die zichzelf op een veel te hoog voetstuk hebben geplaatst, door continue te verklaren dat dit niet in hun organisatie voorkomt, en dit nog steeds verklaren ondanks het tegendeel kennelijk bewezen is???... Dat de frustratie hoog is, wanneer de organisatie waar jij voor staat, keihard door het ijs is gezakt, is menselijk, maar “zij” moeten hiervan leren, en niet wij, alleen dan is de weg open naar verbetering!!!
Op clubs ed wordt regelmatig gevraagd om strengere controles, vaak is het antwoord: “we zijn niet het WK, NK of de ETS”, veel rijders kijken op tegen deze organisatie/evenementen,
“men geniet daarom ook een bepaalde status”, helaas lijkt het zo te zijn dat deze evenementen beginnen te wankelen op hun voetstuk, heel jammer want wat is dan nog de meerwaarde tozv een dood ordinaire (open)clubwedstrijd!!!
Ik neem aan dat beide organisaties bepaalde ambities nastreven, gezellig met veel mensen samen zijn op een zondagje, kan met een BBQ ook…het is nu even slikken voor ze, maar al ze nu niks doen met de “gefundeerde kritiek” dan zou het wel eens zo kunnen wezen dat het deelnemersveld als sneeuw voor de zon verdwijnt…maar goed, ze kunnen daarvan altijd nog de “klagers” de schuld van geven, zij deden tenslotte aan “stemmingmakerij”…!!!
De enige stemmingmakerij die ik hier gelezen heb, is dat de ETS verafgood werd, en de NOMAC vergruisd, terwijl achteraf blijkt te zijn, dat ze beide in hetzelfde bootje zaten, wbt dit vraagstuk…!!! Voor de ETS ligt de oplossing een stuk simpeler, dan bij de NOMAC, de ETS heeft deze richting kennelijk al ingezet, mits meneer Uwe geen boter op z’n hoofd heeft, en liever de weg van de minste weerstand zoekt door Nederland voortaan te mijden (wat helemaal geen oplossing is voor het probleem). De Nomac zal waarschijnlijk hun peilen op het volgende seizoen moeten richten, verder ontkennen of excuses aanleveren dat dit soort problemen in het buitenland niet spelen, daar komen zij geen stap verder mee om hun “status” terug te winnen…!!!