De Depdart

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door RCEFlyer, 11 mrt 2010.

  1. cor123

    cor123

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    484
    Locatie:
    Poortugaal
    Ha, ha ,ha, bij mij kijken de koeien ook een beetje vreemd bij een low pass... ;-) ;-)

    Ben ook wel benieuwd of er iemand in de buurt vliegt met dit super kistje..

    Iemand al eens op het strand gevlogen met de Depdart??
     
  2. tomhaaima

    tomhaaima

    Lid geworden:
    1 dec 2008
    Berichten:
    269
    Locatie:
    heerhugowaard noord-holland
    haha ja raar kijken de koeien als er opeens een stuk schuim in het velt licht ken ik onder tussen. maar ik raakte het draad dus, ziet er echt heel raar uit als opeens je dart begint te tollen door de lucht;) (ik zou wel is met stuif sneeuw willen vliegen)

    tom,
     
  3. Douwe74

    Douwe74

    Lid geworden:
    22 mrt 2010
    Berichten:
    1.460
    Hmm, ik heb blijkbaar dezelfde fout gemaakt met mijn A4 prints (terwijl ik toch die 6 tabbladen met afdrukopties door ben gelopen om te kijken of er niet toevallig ergens een instelling was die met de schaal te maken had).
     
    Laatst bewerkt: 9 sep 2010
  4. Volhout

    Volhout

    Lid geworden:
    23 jul 2008
    Berichten:
    912
    Locatie:
    Twente
    Strand vliegen

    @Cor: ja, ik heb afgelopen weekeinde bij de Roompot (Zeeland) op het strand gevlogen. Heerlijk, tussen de vliegers.... maar die zitten aan een touwtje..
     
  5. HBFP NL

    HBFP NL Guest

    Ik heb nu 10 mooie vluchten gemaakt met mijn depdart. Hiervoor heb ik nog nooit een vliegtuig gevlogen en heb nu wat vraagjes over het verder trimmen van het vliegtuigje.

    Ik heb dus helemaal zelf geen idee hoe een depdart hoort te vliegen. Als ik horizontaal vlieg en laat de sticks los moet de depdart dan rechtdoor vliegen (mijn zet nu een daling in). En als ik nu horizontaal vlieg heb ik ook het idee dat ik iets corrigeer om een rol tegen te gaan.

    Kan iemand mij een klein beetje op weg helpen?
    Alvast bedankt!!

    Alvast DD4 aan het knutselen, neusje is geinspireerd door Tomhaaima's Depdart.
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 sep 2010
  6. cor123

    cor123

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    484
    Locatie:
    Poortugaal
    Prachtig!!

    Hoe doet de Depdart het bij de landingen op het strand?
    Blijft de buitenloper goed werken met de zandkorreltjes?
     
  7. Volhout

    Volhout

    Lid geworden:
    23 jul 2008
    Berichten:
    912
    Locatie:
    Twente
    Depdart op het strand

    @Cor123: als je hem een beetje rustig an de grond zet, krijg je geen nat zand in de motor. En droog zand blaas je er zo uit (er kwam wat stuifzand via mijn handdoek (ja, ook nog gezwommen)). Maar dat moet je wel even met de hand doen, want een 'vastloper' kost je een snelheidsregelaar (brand uit). Rustog propje ronddraaien, en zand eruit blazen, net zolang tot het geheel soepel loopt.

    Ik heb er in ieder geval geen schade van overgehouden....
     
  8. HBFP NL

    HBFP NL Guest

    FF nog een plaatje :p

    [​IMG]
     
  9. Volhout

    Volhout

    Lid geworden:
    23 jul 2008
    Berichten:
    912
    Locatie:
    Twente
    Depdart #5

    Hee HBFP !! Je gaat als een speer, maar waar zijn al die DepDarts voor. Je maakt me nieuwsgierig. Ga je de hele club voorzien van een vliegtuig ?
    Die Darts willen wel eens wat wispelturig zijn, maar 5 stuks heb IK afgelopen 2 jaar nog niet eens stuk gekregen ...
     
    Laatst bewerkt: 13 sep 2010
  10. Douwe74

    Douwe74

    Lid geworden:
    22 mrt 2010
    Berichten:
    1.460
    Ben ook m'n eerste depdart aan het uitsnijden maar dat snijden moet ik eens even wat beter oefenen (iets teveel rafels en schuine randen) :cool:

    Heeft iemand wel eens zo'n hot wire cutter gebruikt op depron? (of dat zwarte spul van de Kwantum?)
     
  11. evbragt

    evbragt

    Lid geworden:
    6 jan 2009
    Berichten:
    1.549
    Locatie:
    Oss / MVC Berlicum
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  12. HBFP NL

    HBFP NL Guest

    Nummer 1 was erg lelijk gesneden en gelijmd en werd bij het invliegen al redelijk vernield.

    Nummer 2 heb ik gebruikt om mijn allereerste vliegtuig ervaring mee op te doen. Hoeveel gas geef je bv bij het opgooien en wat doe je erna? Je begrijpt dat met 0 komma 0 vliegtuig ervaring depdart 2 snel aan zijn einde was geplakt. Het was meer hete lijm en extra depron dan depdart.

    Nummer 3 mijn eerste vluchtjes mee gemaakt en heb er nu zo'n 16 opzitten. Met nummer 3 dus ook landingen gaan oefenen en aan nummer 3 te zien had ik dat ook nog nooit eerder gedaan. Nu kan ik landen zonder schade!

    Nummer 4 gaan maken omdat ik nu een beetje kan vliegen en mezelf snel een mooie depdart gun.

    Nummer 5 heb ik gisteren gemaakt, het regende aardig in Wijchen. En ik kreeg een "ster"ke impuls te gaan schilderen.

    Vandaar 5 stuks en het zou super zijn als ze idd heel lang mee gaan nu ik kan landen.

    Depdartje ligt alweer klaar en 6 batterijen ook :)


    Ik denk
     
  13. HBFP NL

    HBFP NL Guest

    Een vers mesje wat je aardig schuin houdt doet wonderen :p
     
  14. Douwe74

    Douwe74

    Lid geworden:
    22 mrt 2010
    Berichten:
    1.460
    De rechte stukken gaan prima alleen die bochten heb ik nog niet onder de knie. Ik ga die Proxxon cutter maar eens proberen, wil ook eens van die RC Foamfighters EPP kisten gaan bouwen dus dan komt ie ook goed van pas.
     
  15. Douwe74

    Douwe74

    Lid geworden:
    22 mrt 2010
    Berichten:
    1.460
    De proxxon cutter bevalt goed! Ik ga wat aluminium templates maken en dan kan het bouwen echt beginnen :D (de electronica verwacht ik pas over een weekje of 2 uit china).
     
  16. R2D2

    R2D2

    Lid geworden:
    18 jun 2003
    Berichten:
    845
    Locatie:
    Veendam
    Heeft ook iemand een dxf van de Depdart
     
  17. HBFP NL

    HBFP NL Guest

    Na zo'n 40 vluchtjes met de Depdart maar eens de leading edge van de vleugel en staart rond geschuurd. Ik heb de hele tijd het idee gehad dat het niks zou uitmaken en heb ontdekt dat ik 40 vluchten Lada style heb gevlogen.

    Het Depdartje vliegt nu helemaal als een raket zo snel.

    Turnigy 1400KV
    LiPo: 3s 800Mah
    Propje: 7x6

    Is er een manier om de vliegsnelheid te benaderen/berekenen?
    Ben wel nieuwsgierig geworden namelijk.

    Eric
     
  18. DennisK

    DennisK

    Lid geworden:
    28 feb 2004
    Berichten:
    4.433
    Locatie:
    Tiel
    10 meter uitzetten met een pionnetje aan het begin en het einde. En dan er zo dicht mogelijk rechtlijnig overheen vliegen. Een paar meter verder op houd iemand precies die 2 pionnetjes in zijn camera beeld en neemt je fly-by op.

    Thuis reken je uit hoeveel frames zitten in die 10 meter.

    Bv 5 frames. Camera is 25fps. = 1000/25 x5 = 200ms= 0,2seconde voor 10 meter.
    10/0,2 = 50m/s en 50x3,6 = 180km/h

    Je zal er dus ongeveer 10 frames over doen om voorbij te vliegen = 90km/h.

    Optie 2 is dichtbij voorbij vliegen en het geluid opnemen en dit later in een doppler programma te gooien en het ongeveer uit te laten rekenen.

    Gr. Dennis
     
    Laatst bewerkt: 23 sep 2010
  19. HBFP NL

    HBFP NL Guest

    Dennis bedankt!!!

    Ik denk dat het wel iets met pionnen en een camera gaat worden.
    Hopelijk van het weekend, dan is de camera man er wellicht weer bij!

    Gr uit Wijchen
    Eric
     
  20. Volhout

    Volhout

    Lid geworden:
    23 jul 2008
    Berichten:
    912
    Locatie:
    Twente
    En nou de ẗrailing edge nog !!
    Dan win je nog 10km

    Harm.
     

Deel Deze Pagina