Zo'n kruisje kan, maar is niet fijn outdoor. Elk takje op de landingsbaan dwingt je naar de lijm te grijpen.
Roving tussen de 2 3mm depron platen (binnenin dus) helpt helemaal niks. Alleen aan de buitenkant (en dan aan beide zijden). Ik zag laatst op een indoor modelletje dat er aan de bovenkant van een 6mm plaat en aan de onderkant, een 0.7 mm of 1mm staafje werd ingelijmd. Licht en sterk. En de Multiplex Parkmaster gebruikt kevlar draadjes die in de vleugel worden gelijmd. 1 bovenop, en 1 onderop.
Maar als je er buiten mee wilt vliegen hoef je niet zo kritisch op gewicht te zijn. Een DepDart met een 10 grammer en 300-500mS lipo's weegt toch maar 100 gram. Een beetje gewicht kan geen kwaad hoor, anders waai je zo weg.
oh ja, ik zag nog een opmerking over zwaardere motoren: mijn eerste 3 depdarts hadden een 24 grammer met 3S610mA (zo'n 120 watt op een kistje van 130 gram, dat is bijna 1000 watt per kilo) en waren zo spectaculair, maar toch wel overpowered. Depdart 4 had een 16 grammer (3000kV zelf gewikkeld van een 1700kV) op 2S en was veel handelbaarder. Heeft dan ook 2 jaar geleefd, en honderden vluchten gemaakt.
Dus ... teveel power maakt het wel spannend, maar niet leuker ....
Een 10 grammer die 4A gebruikt op 11V is altijd nog 44 watt, op een kistje van 100 gram ..... ik kom net van een maiden van een kist van 390 gram met 50 watt .... (dat hield niet over).
Roving tussen de 2 3mm depron platen (binnenin dus) helpt helemaal niks. Alleen aan de buitenkant (en dan aan beide zijden). Ik zag laatst op een indoor modelletje dat er aan de bovenkant van een 6mm plaat en aan de onderkant, een 0.7 mm of 1mm staafje werd ingelijmd. Licht en sterk. En de Multiplex Parkmaster gebruikt kevlar draadjes die in de vleugel worden gelijmd. 1 bovenop, en 1 onderop.
Maar als je er buiten mee wilt vliegen hoef je niet zo kritisch op gewicht te zijn. Een DepDart met een 10 grammer en 300-500mS lipo's weegt toch maar 100 gram. Een beetje gewicht kan geen kwaad hoor, anders waai je zo weg.
oh ja, ik zag nog een opmerking over zwaardere motoren: mijn eerste 3 depdarts hadden een 24 grammer met 3S610mA (zo'n 120 watt op een kistje van 130 gram, dat is bijna 1000 watt per kilo) en waren zo spectaculair, maar toch wel overpowered. Depdart 4 had een 16 grammer (3000kV zelf gewikkeld van een 1700kV) op 2S en was veel handelbaarder. Heeft dan ook 2 jaar geleefd, en honderden vluchten gemaakt.
Dus ... teveel power maakt het wel spannend, maar niet leuker ....
Een 10 grammer die 4A gebruikt op 11V is altijd nog 44 watt, op een kistje van 100 gram ..... ik kom net van een maiden van een kist van 390 gram met 50 watt .... (dat hield niet over).
Laatst bewerkt: