De draad van fanaat.

.het hangt dus zuiver van de goed wil af van de persoon aan het stuur of hij gaat remmen/uitwijken of je onderste boven rijd.wil hij de wet toepassen moet hij je omver rijden eigenlijk .

Dat hoeft helemaal niet.Sommige lieden zijn al uitgestapt en zijn vergeten dat er ook een ho-ijzer op de wagen zit.en op een hellende straat moet je dan wel wegwezen
 
Eénduidige welgedefinieerde aanduiding voor props, schroeven en schroefdraad: links- of rechtshandig:
Screw_thread#Handedness (wikipedia)

Hoi Ron,
natuurlijk was de vraag van GEA over de draairichting van het in 1946 gebouwde motortje de "WESP" logisch,zie citaat #541,en daarna zie je ook mijn antwoord,waarom (toen rechtse draad) dus draairichting rechtsom.
Stel je voor,dat ik na een leven lang met techniek (beroepsmatig) bezig ben geweest nu nog niet op de hoogte zou zijn geweest over linkse en rechtse schroefdraad,idem over propellers,turbowielen etc. dan zag het er voor mij treurig uit!
Was het zo ook maar met mijn computergebeuren Rob,dat alles éénduidig welgedefinieerd was.....

groeten fanaat.
 
Daar twijfelde ik ook niet aan Jef, bij niemand in deze discussie. In de RC vliegerij kost het doorgaans een paar pagina's forumdiscussie voor de vraagstelling duidelijk is, en iedereen in op één lijn zit qua (anti)kloksgewijs, pusher/puller, juist doordat die kreten niet éénduidig zijn. En geen van beide aanduidingen is een prop-eigenschap, zoals LH/RH dat wel is: de klokrichting is een (niet-éénduidige) draairichting, de tweede is een positie.
 
Laatst bewerkt:
Ikzelf heb altijd geleerd om het duidelijk uit te spreken met b.v.
er voorstaand links of er achter staand rechts.
Is ook wel zo verstandig, want welke definitie je ook hanteert, er is altijd iets of iemand, die de situatie voor meerdere interpretaties vatbaar maakt...
 
Is ook wel zo verstandig, want welke definitie je ook hanteert, er is altijd iets of iemand, die de situatie voor meerdere interpretaties vatbaar maakt...

In 1950 werd ik opgeroepen als dienstplichtig militair en bij de opleiding was het een definitie bij het marcheren:daarom riep onze beroepssergeant steeds: links rechts links rechts links rechts links rechts en na ongeveer 4 kilometer lopen alleen nog maar: links links links en na ongeveer 20 kilometer mochten wij het zonder zijn roepen proberen.....laat ons a.u.b.met praktische dus leerzame modelbouw bezig blijven en stoppen met het linksom-rechtsom verhaal.
groeten fanaat
 
DSC01751.JPG
 
Back
Top