De Eenhoorn van Hachette

Goedemiddag,

Wat een prachtig model van de Eenhoorn heeft u gebouwd.
Mag ik vragen wat voor verf u gebruikt heeft en welke kleuren want als ik op de RAL nummers zoek uit de bouwboekjes dan wordt ik hier niet wijzer van.

Ik ben nieuw met modelbouw en heb een poos terug alle delen van "Hachette de Eenhoorn" kunnen kopen. Nu ben ik eindelijk bij het punt dat ik mag gaan verven maar ik durf het niet aan zomaar wat aan te schaffen.

Ik hoop dat u me wat wijzer kunt maken.

Met vriendelijke groeten,
Thomas

Thomas,
Welkom hier op het forum en bedankt voor je complimenten
Aangezien we momenteel nog op de camping zitten heb ik de kleuren niet bij de hand maar als je nog ff kunt wachten dan zal ik je deze zo snel mogelijk doorgeven.
Zoals het er nu naar uit ziet zal dit ergens begin komende week zijn

Groetjes Koos

En laat alsjeblieft dat u maar achterwege hoor, anders ga ik me zo oud voelen….

Thomas,
Welkom hier op het forum en bedankt voor je complimenten
Aangezien we momenteel nog op de camping zitten heb ik de kleuren niet bij de hand maar als je nog ff kunt wachten dan zal ik je deze zo snel mogelijk doorgeven.
Zoals het er nu naar uit ziet zal dit ergens begin komende week zijn

Groetjes Koos

En laat alsjeblieft dat u maar achterwege hoor, anders ga ik me zo oud voelen….

Hallo Koos,

Bedankt voor je reactie.
Geen haast, ik hoor het wel :)

Alvast bedankt en nog een fijne tijd op de camping.

Groetjes, Thomas

Sorrie thomas, het heeft allemaal wat langer geduurd dan in eerste instantie gedacht maar in bijgaand pdf bestand de toegepaste kleuren op mijn model.
Ik hoop dat je er wat aan hebt,
Groetjes Koos

Bijlagen

Sorrie thomas, het heeft allemaal wat langer geduurd dan in eerste instantie gedacht maar in bijgaand pdf bestand de toegepaste kleuren op mijn model.
Ik hoop dat je er wat aan hebt,
Groetjes Koos

Geeft niet Koos, het heeft allemaal geen haast en nu kom ik de winter door.
Hartelijk dank.
Groetjes, Thomas

Dag Jaques,

Ik ben nieuw hier op het forum, en ook nieuw in deze hobby. (altijd plastic modelbouw gedaan maar wil eens iets anders).

Nu kan ik deze bouwset, (de volledige 120 delen als dat juist is?) onbegonnen overnemen van iemand tegen een, in mijn ogen, mooi prijsje.
Bij het opzoeken van info over deze set ben ik op jouw verslag hier terechtgekomen...en gelijk was ik overweldigd door het model en jouw mooi verslag hierover.

Nu stel ik mij echter volgende vraag:
Is deze doenbaar voor iemand die het vak nog moet leren?
(rekening houdend dat ik al een beginnersmodel liggen heb om deze winter te gaan bouwen op de camping, ja..camping :koud:).

Alvast bedankt voor het meeslepend verslag :thumbsup:

Dag Jaques,

Ik ben nieuw hier op het forum, en ook nieuw in deze hobby. (altijd plastic modelbouw gedaan maar wil eens iets anders).

Nu kan ik deze bouwset, (de volledige 120 delen als dat juist is?) onbegonnen overnemen van iemand tegen een, in mijn ogen, mooi prijsje.
Bij het opzoeken van info over deze set ben ik op jouw verslag hier terechtgekomen...en gelijk was ik overweldigd door het model en jouw mooi verslag hierover.

Nu stel ik mij echter volgende vraag:
Is deze doenbaar voor iemand die het vak nog moet leren?
(rekening houdend dat ik al een beginnersmodel liggen heb om deze winter te gaan bouwen op de camping, ja..camping :koud:).

Alvast bedankt voor het meeslepend verslag :thumbsup:

Welkom hier op het forum Kris en leuk dat je ook deze eenhoorn wil gaan bouwen.

Deze bestaat inderdaad uit 120 delen en of deze doenbaar is voor jou is een vraag die je zelf dient te beantwoorden maar door het volgen van de bouwbeschrijving, het vooraf inlezen en met mijn verslag als leidraad kun je een heel eind komen hoor.
Ik heb daar wel het vertrouwen in.......

En mocht je ergens tegenaan lopen waar je niet direct uitkomt dan vraag je het maar zodat we er samen wel uit kunnen komen, en als het niet anders kan dan zoeken we elkaar wel op, Brakel is niet het einde van de wereld.

Kortom succes met deze bouw en leuk dat je deze op de camping bouwt, zoals je kunt lezen in dit verslag is de mijne ook op de camping gebouwd, deze ligt nu nog ff te wachten tot mijn andere project, de Sovereign of the Seas, klaar is. Momenteel gaat het daar niet zo snel mee, ben nog aan het herstellen van een hersenbloeding die ik in Juli gehad heb, de concentratie is nog niet 100% en die heb je echt wel nodig als je met de tuigage bezig bent.

Nogmaals veel succes en bedankt voor je lovende woorden :worship:

Groetjes Koos.

Dag Jaques,

ik ben nieuw hier en kreeg een begonnen 'eenhoorn' van mijn vader die er zich geen man op ziet...
Voorlopig gaat alles goed, maar ik mis de bouwtekening van de FOKKEMAST.
Uw bouw is al even geleden, maar ik waag mijn kans te vragen of u mij eventueel een kopie van deze tekening zou kunnen bezorgen.
Ik schuimde het internet al af, maar kon niks terugvinden.

Als die van mij half zo mooi wordt als die van u zal ik al tevreden zijn.
Mooi werk en alvast hartelijk dank

christl

Voorlopig gaat alles goed, maar ik mis de bouwtekening van de FOKKEMAST.
Dag Christ,
Leuk dat je mijn verslag gevonden hebt, wat je vraag betreft ik zoek deze ff op en dan laat ik wel van me horen.
Als die van mij half zo mooi wordt als die van u zal ik al tevreden zijn.
Mooi werk en alvast hartelijk dank
Ook hier geld om het u achterwege te laten :) en als je rustig alles stap voor stap uitvoert gaat dat helemaal goedkomen hoor.
Bedankt voor je compliment in ieder geval,
Groetjes Koos

Dag Christ,
Leuk dat je mijn verslag gevonden hebt, wat je vraag betreft ik zoek deze ff op en dan laat ik wel van me horen.

Ook hier geld om het u achterwege te laten :) en als je rustig alles stap voor stap uitvoert gaat dat helemaal goedkomen hoor.
Bedankt voor je compliment in ieder geval,
Groetjes Koos

Dag Koos,

dankjewel voor je antwoord.
Ik hoop op positief nieuws, want voor nu loop ik vast...
in afwachting houd ik mijn vingers gekruist

bedankt,
groet
christl

Goedemorgen Christl,
Ik heb de tekening van de fokkemast in gescand (in vier delen) Ik hoop dat je er iets mee kunt.
Li Boven.jpeg

Li Onder.jpeg.jpeg

Re Boven.jpeg.jpeg

Re Onder.jpeg.jpeg.jpeg

Van boven naar beneden:
Links Boven, Links Onder, Rechts boven en rechts onder

Met wat print en plakwerk moet je er nu uit kunnen komen volgens mij

Veel succes met je verdere bouw van dit aardige scheepje en als je nog vragen hebt dan hoor ik het graag.
Je mag hier ook wel een of meerdere foto's posten hoor, altijd leuk

Groetjen
Koos

Goedemorgen Christl,
Ik heb de tekening van de fokkemast in gescand (in vier delen) Ik hoop dat je er iets mee kunt.
Bekijk bijlage 609739

Bekijk bijlage 609740

Bekijk bijlage 609741

Bekijk bijlage 609742

Van boven naar beneden:
Links Boven, Links Onder, Rechts boven en rechts onder

Met wat print en plakwerk moet je er nu uit kunnen komen volgens mij

Veel succes met je verdere bouw van dit aardige scheepje en als je nog vragen hebt dan hoor ik het graag.
Je mag hier ook wel een of meerdere foto's posten hoor, altijd leuk

Groetjen
Koos

Dag Koos,

heel hartelijk bedankt!
Ik had zelfs Hachette Collections aangeschreven, maar die konden geen oplossing bieden...

Ik kan gelukkig weer verder nu, hoewel ik moet toegeven dat die masten er niet makkelijk uitzien.
Hopelijk lukt het me

Dankjewel!
Christl

Back