De afgelopen weken heb ik niet veel gedaan door de drukte maar heb gisteren(zondag) aardig wat tijd in kunnen halen(slecht weer,dus kon niet vliegen).
Voordat ik begonnen ben aan het bespannen van de romp heb ik eerst de cockpit voor de eerste keer geverft en daarna geschuurt(het hout moet glad en strak zijn van het interieur.Ik heb een hekel aan slechte afwerkingen m.a.w ik wil geen houtstructuur zien)voor de tweede laag verf(dit gebeurt als de romp bespannen is).
Ook heb ik de rompspanten een beetje aangepast van het interieur zodat ze een klein beetje lijken op de echte.Ze gaan n.m.l mee met de contouren van de romp en zijn dus niet meer recht toe recht aan).
Vervolgens is de romp bespannen met zijde en spanlak wat best wel wat tijd kost maar eenmaal bespannen is de romp een stevige en stijve constructie geworden.
Dit is de bb kant van de romp met een luikje voor het hoogteroerservo.
Dit is de sb zijde van de romp met een luikje voor het richtingsroer servo.
En hier het staartvlak bespannen met die mooie karakterestieke vloeiende overgang naar de rompbespanning.
Nu de romp helemaal bespannen is kan voor de tweede keer het interieur in de verf gezet worden zodat ook de bespanning aan de binnenkant meegeverft wordt.
Zoals op de foto heb ik de stuurstangen al gemonteerd en op de servo's aangesloten omdat het een heeeeeeeeeel groot probleem gaat worden als ik dat achteraf zou doen.
Dit komt omdat de spantjes in de romp achter de cabine weinig ruimte overlaat om ze er doorheen te steken als de romp al bespannen is.Je stoot dus constant tegen een spantje aan en de kans op beschadiging van de bespanning is niet uitgesloten.
Ook moesten er wat spantjes aangepast worden voor een soepele beweging van de stuurstangen.Vandaar!!!!
De roeren zijn ook al bespannen en ook al geverft om te kijken of de kleuren overeen komen met het origineel.
Hiervan volgende keer de foto's.
En dit moet hem gaan worden.
Simpel en eenvoudig van kleur maar toch heel mooi vindt ik.
Het is weer eens wat anders dan een duitse Storch.
Mvgr hans