Zo,na 4 weken weer een update!!

Heb het erg druk gehad met o.a een andere baan zoeken(die ik helaas nog niet heb gevonden)i.v.m m'n knie die het niet meer toelaat het werk te verrichten wat ik nu nog doe!!

Wel heb ik in die 4 weken een zenderpult(spacebox) weten te scoren voor m'n mc3030 die niet meer nieuw leverbaar is dus daar ben ik heel erg blij mee.

Ook heb ik een DR1 voor weinig weten te scoren die helemaal overnieuw bespannen moet worden maar dat is een werkje voor later!!

Verder ben ik nog met wat andere dingen bezig maar daar over later in een ander draadje!!
Zo en nu verder met de Storch!!

Ik heb de laatste dagen van verleden jaar me bezig gehouden met het uitlaatsysteem en de kap van de Storch om dat te voltooien!
Allereerst heb ik de gehele motorkap van de Storch gemaakt uit de losse aluminium platen.
Dit was best wel een tijdrovend klusje omdat dit alles in de goede rondingen en vervormingen gebogen moest worden.
Daarna ALLES er weer af om de uitlaat te maken die in de motorkap moet verdwijnen.
Deze uitlaat heeft mij zo'n 3,5 dag gekost wat uiteraard niet gepland was!
Het originele uitlaat spruitstuk kon ik niet gebruiken omdat de bocht te wijd is.
Dan maar op zoek naar een ander uitlaat spruitstuk(90 graden)wat hobby-inn heeft maar dat moesten naar mijn idee ook andere zaken hebben.
Ik ben daar van een koude kermis thuis van gekomen omdat ze niet de schroefdraad en diameter van dit soort spruitstukken hadden.
Het is n.m.l een Amerikaanse schroefdraad van 11,073 mm.
Ik heb toen maar de schroefdraad van het uitlaatspruitstuk afgeschuurd tot ongeveer 5 á 6mm schroefdraad lengte zodat ik hem er wel op kon monteren zodat deze niet tegen het frame van de motorkap aan komt.

.
Dat is dus gelukt maar toen de uitlaat in elkaar zetten.
Van Roodkoper heb ik deze gemaakt en dat ziet er toch wel leuk uit vindt ikzelf.
Alleen het hardzilver solderen ging mij minder goed af dus heb ik het maar met loodgieters soldeer in elkaar gezet.
Nu alleen hopen dat het uitlaatpotje niet te heet wordt.
Ook is de onderkant van de motorkap van de nodige gaten voorzien om de uitlaat erdoorheen te laten steken.
Het gat waar de kleppendeksel doorheen steekt is eigenlijk iets aan de grote kant maar dat heb ik expres gedaan als de onboard gloeiaccu geen fut meer heeft om daar een opsteekklem op de plug te kunnen zetten om het torretje toch te kunnen starten!
Morgen weer een update van de gehele motorkap.
Mvgr Hans