Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Peter, de term HV regelaar, heft toch normaliter alleen betrekking op het cellenaantal ( >6S), niet zozeer op de BEC spanning?
Anders een mailtje aan Reisenauer, wellicht dat hij dit voor je kan verzorgen (meende ik ergens gelezen te hebben)?
Bij de regelaar en motorstromen even rekening houden emt het feit dat een regelaar het het zwaarst heeft tussen 50% en 99% gas. Dus als Marc volgas draait en jij bij 85%, zou zelfs bij dezelfde volgas-motorstroom jouw regelaar het veel zwaarder hebben.
Groet,
Gerben
Mooie plaatjes Peter. Zijn die gaatjes in dat triplex onderplaatje bedoeld om middels de plaatsing vd accu je CG te trimmen?
De yge60a is ook met 7,4v BEC te krijgen. Weegt ook maar 38 gram. Alleen het prijskaartje... EUR 119... das weer niet zo licht..![]()
Gerben,
je voorstel is correct in die zin dat je de 2S (HV) accu spanning meteen doorgeeft naar de ontvanger. Maar of het een goed idee is om alle servos te voeden vanuit 1 servo stekkertje??
het voeden van 6 (digitale) servos middels 1 BEC servostekkertje.
Doordat je de BEC van de regelaar gebruikt heb je mijn inziens geen voordeel ten opzichte van een 3S setup.
Met directe voeding uit 2S kun je een hoop elektronica buiten spel zetten. Plus je kan gebruik maken van je ontvanger spanning telemetrie. Als je dat niet wil zou ik naar een 3S setup gaan. Voor een vergelijkbaar vermogen is dan een lagere stroom nodig.
Zelf had ik eerder een motor met meer toeren gekozen voor een 2S setup. Zoals je al opmerkt is je pitch speed aan de lage kant. Met wat wind zul je nog meer de puf missen om afstand te overbruggen. Ik ben benieuwd wat je bevindingen zijn als je straks vaker met wind gevlogen hebt![]()
Interresant. Word dat buisje los over de pen in het stabilo geschoven of komt daar nog een borg pennetje door heen? Ik kan me voorstellen dat bij vol up of vol down dat buisje begint te schuiven.