De kraanschepen van Pietie

Ja Dat weet ik maar die tekenigen zoek ik niet maar namelijk de 25 tons kraan die ovet heeft laten bouwen en verkocht heeft aan swartouw.
De tekeningen van de 36 tons kraan die zullen ze nog wel niet vrij geven.

Groetjes Rini

tekeningen

Hallo Rini, sorry dat je even hebt moeten wachten op antwoord, dit komt omdat ik met vakantie ben geweest.
Eerst de schaal van de Aegir 25, deze is geen 1:20 maar 1:30
De kraan is 18 jaar geleden door mij als model gebouwd.
De tekeningen die ik in mijn bezit heb zijn de orginele bouwtekeningen.
Deze zijn dus ook op verschillende schalen getekent.
De meeste tijd heb ik dan ook versleten met het omrekenen naar schaal 1:30.
Het enige waar ik je eventueel mee kan verblijden is een schematische tekening, maar daar heb je waarschijnlijk niet veel aan.
Inderdaad is het ook zo dat het onwaarschijnlijk is dat je dit type kraan in de sluizen ziet. Na een aantal jaren bij het overslagbedrijf Frans Swarttouw in bedrijf te zijn geweest zijn deze kranen verkocht en naar Brazilie verscheept. Daar is ook kraan 25 gezonken en bestaat niet meer.
Er zijn nog enkele kleine kraantjes van dit type, o.a. bij Markor.
Ik denk dat ik je beter kan verwijzen naar het forum van Figee de bouwer van deze kraan. Misschien heb je daar meer sucses.

Adres

A.u.b.
Tibute to FIGEE.. - Google Earth Community

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Piet is het mogelijk dat ik een copie van de orginele bouwtekeningen
kan overnemen???
kan ik zelf ook alles omrekenen

Groetjes Rini

tekeningen

Dat zal niet meevallen Rini, omdat ik die tekeningen van de zaak te leen heb gehad.
Nadat ik bepaalde onderdelen had gemaakt zijn die tekeningen weer in het archief van het bedrijf waar ik werk opgeborgen.
Omdat het zo'n tijd geleden is zou ik niet weten of die tekeningen er nog zijn.
Dit type lemniscaatkraan zijn ook niet meer in het bezit van dit bedrijf.
Het is een kestie van even gedult hebben, want over een week ga ik weer aan het werk en zal ik het bekijken.
Groet, Piet.

Er was een tijdje terug naar gevraagd, vanavond kwam hij voorbij.
De nieuwe kraan 5 van de Igma.
Dus bij deze:

p1230068.jpg

Laatst bewerkt:
Oke alles is welkom als je wil kun je het bestand doorsturen naar mij dan kan ik het bekijken en zien wat ik er mee kan.
Alvast bedankt dat je voor mij wilt rondbellen ben benieuwt of het lukt.

Groetjes Rini

Laatst bewerkt:
Hoi na lang zoekwerk kan ik dan eindelijk beginnen met de bouw van de 36 tons Figee lemniscaat kraan
Eerst de voorbereiding en wel het omrekenwerk en dat is al een hele klus.
Dus het wordt wel september voor ik er aan kan beginnen.
Als ik de start maak zal ik zoveel mogelijk laten weten van de bouwvorderingen.

Groetjes Rini

Hallo,

Weten jullie ook of er mensen zijn, die dit soort kranen maken voor anderen? Ik ben zelf totaal niet handig, maar dit soort kranen zijn wel schitterend!!
En hoe duur kost zo'n kraan als je hemzelf maakt?

Alvast bedankt

gr

Bij m'n vorige werkgever stond een werkend model staan op kantoor, heb wel eens gehoord dat dat ding 25.000 gulden gekost heeft.
Dat is wel al een jaartje of 17\18 geleden, het zal nu in euro's zijn.

Hallo,

Weten jullie ook of er mensen zijn, die dit soort kranen maken voor anderen? Ik ben zelf totaal niet handig, maar dit soort kranen zijn wel schitterend!!
En hoe duur kost zo'n kraan als je hemzelf maakt?

Alvast bedankt

gr

weet een kampnagel drijvende kraan geheel radigrafisch op het water bestuurbaardie binnenkort tekoop is
Stuur maar een pb .

Groetjes Rini

Bij m'n vorige werkgever stond een werkend model staan op kantoor, heb wel eens gehoord dat dat ding 25.000 gulden gekost heeft.
Dat is wel al een jaartje of 17\18 geleden, het zal nu in euro's zijn.

Daar zal je niet veel naast zitten, te weten dat ze in die tijd voor een messing grijpertje zo'n slordige Fl.3000,00 vroegen, laat staan wat je dan voor zo'n kraan zou moeten gaan betalen.
Als je deze door een modelbouwer zou willen laten bouwen,.....is hij dus eigenlijk onbetaalbaar!

weet een kampnagel drijvende kraan geheel radigrafisch op het water bestuurbaardie binnenkort tekoop is
Stuur maar een pb .

Groetjes Rini

Is dit toevallig ook een oude Aegir kraan?
Daar hadden wij vroeger nl. ook een aantal Kampnagels draaien.

Groet Piet.

Dat weet ik niet of het een Aegir kraan is had die meneer had ook tekeningen van een figee kraan en die schreef mij dat die binnenkort te koop was zijn kraan .
heb er foto's van gezien en ik moet zeggen hij is heel mooi.
Als je hem wil stuur dan maar een PB je dan krijg je van mij ze nummer.

groetjes Rini

Back