De kraanschepen van Pietie

Waarschijnlijk dit model kraan.
Stond een langzaam loper in als aandrijving voor de generator, machtig mooi geluid was dat.
yummie.gif

Weet niet of Swartouw ze later zoals kraan 25 en 26 van Ovet overgenomen had, maar Ovet had dit type kraan ook draaien.

igma98.jpg

foto johan neuteboom, bouwmachineForum

Nu als ik even terug in de tijd ga kan ik mij nog wel voor de geest halen dat ze die ook hadden maar dat is al lang geleden denk ik zo .

Maar het is zeker een mooie kraan op de foto
Heb nog wel wat foto's hier maar moet nog even uitzoeken hoe ik die hier op het forum krijg.

Groetjes Rini

Ja verdomd dat is hem, maar dit is een nieuwere verzie, wij hadden ze vroeger nog als stoomkranen. Alleen het geluid dat er uit deze kranen kwam was al een lust om naar te luisteren, vooral als zij een volle grijper uit het ruim haalde.
Aegir en Swarttouw waren één bedrijf, dus die kranen waren niet overgenomen.
De kleuren van deze kranen waren grijs met blauwe kraanhuizen.

Groet, Piet.

Heb nog wat foto's maar kan ze nog niet laten zien maar daar wordt aan gewerkt.
Het zijn foto's van 1960 en daar zit er nog een giek aan vast die naar beneden wijst.
Kom hier nog op terug.

Groetjes Rini

De kraan op de foto.
is de kraanvogel van de igma in amsterdam
.

Ik bedoelde er mee te zeggen dat wij dit zelfde type kranen hadden.

Beste Piet,

Niet zo serieus kijken he ! :)

Maar het ziet er keurig uit, ben benieuwd naar de werking.
Voor eventuele vragen weet je me te vinden ;)

O.K. ik zal kijken of ik een wat vrolijker plaatje kan vinden heren:rolleyes:

Laatst bewerkt door een moderator:
heeft in iedergeval wel de beste schrankladers van de wereld aan boord staan dus daar kan het niet aan liggen .................. bobcat

groetjes marcel

poliepgrijper

Voor alle kraanbouwers!
In mijn album grijpers heb ik enkele foto's geplaatst van de eindelijk gereed zijnde poliepgrijper.
DSC01080.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Dank jullie wel voor de mooie complimenten.
Het volgende projekt is dat de kolengrijper verder afgemaakt wordt, dan heb ik in ieder geval iets aan dek staan.
Vervolgens zijn de stoelen voor de grijpers aan de beurt.
Ik heb nog heel veel werk aan het ponton, want er moeten natuurlijk ook verhaallieren, (werkend) op komen.
Maar goed, alles op z'n tijd.

Groet, Piet.

Back