de kriek is klaar

hallo

op foto 203 zie je de plaats die ik dus nog over heb om alles tussen te bouwen
dit is best een mooie ruimte waar ik dus nog redelijk wat materiaal tussen krijg

alleen moeten de servo's en de motoren steeds achter uit geschoven worden op deze stangen

het systeem met stangen heeft ook zijn voor en nadelen
maar voorlopig meer voor dan nadelen de u47 en de u2524 heeft een vatse carryer en daar verspeel je heel veel plaats met loze ruimte waar je niets aan hebt
nu is het priegel werk maar dat is juist zo mooi aan deze hobby


groeten raf
 
hallo hein


via via heb ik twee boortjes gekregen
deze zijn juist 2.2 en zoals die ik vroeger heb gehad met een verdikte schacht

deze worden gebruikt in de tandarts parktijken waar ze kunst spullen maken voor in een mond

dus zeer precisie materiaal

morgen ga ik die gaatjes boren en kijken hoe het dan past

in iedergeval bedankt voor het adress je weet maar nooit of ik het eens ga nodig hebben

maar gratis boortjes pak ik altijd aan onze hobby is reeds duur genoeg

groeten raf
 
hallo

de nieuwe motoren zijn vandaag binnen gekomen
ik ga proberen om ze vandaag eventjes te testen en kijken wat ze op de schroef over brengen
het zijn juweeltjes als je ze zo ziet liggen

als je ze 5 cm van elkaar legt en je beweegt er eentje dan zie je de andere mee bewegen zo sterk is het magnetische veld

ben benieuwd wat ze gaan doen eens ze in de kriek zitten

door het hoge rendement dat ze hebben kunnen de 5 dikke accus van 3.3 amp vervangen worden door 5 dunnere accus
wat weer resulteerd in een gewichts winst daar de nieuwe motoren dubbel zoveel wegen dan de originele 440 motoren
dus ik moet ergens gewicht gaan sparen maar dat zien we dan wel weer

groeten raf
hopelijk strakjes meer info want ik wil die kriek mooi aan het duiken krijgen
 
hallo rob


het zijn maxon motoren van het type 110 182

eerst eens zien wat deze motoren kunnen
als ze voldoen dan denk ik om al mijn duikboten te gaan uitrusten met deze motoren

maar zoals ik zei eerst zien wat deze brengen



groeten raf
 
hallo


probleempje met de nieuwe motoren

hahahah
nee niet met de motoren zelf maar het inbouwen
theo heeft een alu motorspant gemaakt waar de oude 400 motoren tegenaan geschroeft stonden
dit is heel goed daar het mee helpt de motoren te koelen maar de nieuwe motoren zitten anders vast
dus moet die plaat aangepast worden
ik wil 1 nieuwe en een oude motor inbouwen om dan tussen de twee te kunnen schakelen
dan kan ik makkelijk het verschil zien aan het vermogen en de snelheid van de twee type motoren

het probleem is niet de plaat maar het werk
ik zit met twee gekneusde vingers aan mijn linker hand en da is dus nie plezant dat kan ik je vertellen
overal stoot je met die vingers tegen
je kan niets goed vasthouden zoals je wil
grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
motoren eindelijk binnen kan ik nog niets
om gek van te worden

tot later als ik de motor heb kunnen testen

groeten raf
 
hallo

hier toch een paar test gegevens

de maxon verbruikt op 6 volt 0.094 amp
de 400 ook op 6 volt gebruikt 0.240 amp

dat is nogal een verschil van meer dan 1/2
als dit verbruik zich door zet naar running time dan zit het er voor deze boot wel heel gunstig uit

er is wel een verschil in prm
de maxon draait 9000 toeren en de 400 doet er 1100
dat is ook de reden dat ik de maxon op 7 volt ga laten lopen
de 400 weegt 80 gr de maxon --.-- error
de waagschaal gaat maar tot 100 gr
dus hij komt er ruim boven uit ik schat dat hij 120 gr weegt
het gewichts verschil gaat wel een beetje weg gewerkt worden door de andere accu's die ik ga gebruiken
de 3.3 amp wegen 60 gr en diegene die ik wil gebruiken wegen 28 gr
dus eventjes rekenen
die 3.3 geven met 5 cellen 600 gr
die 2.5 geven met 6 cellen 168
dat is maar eventjes 132 gram gewicht minder
als je dat berekent dan kom ik in totaal met de nieuwe accus en motoren op een - gewicht van 52 gr

dus ik ga met de verbouwingen 52 gram gewicht gewonnen hebben aan de achterkant van de boot

en laat die daar nu net ietsje te diep in het water hebben gelegen
komen daar nog de lipdichtingen bij met een te verwaarloze gewicht van 4 gr en de lijm dan heb ik nog steeds een goeie 40 gr gewichts winst en op een boot met de afmetingen van een kriekje is dat wel erg veel.

groeten raf
 
hallo carlo

kan je zelf zien
je kan mischien de motoren inbouwen ik heb stijve vingers en met die priegel dingen die in de kriek zitten is dat niet te doen

groeten raf
 
hallo

update over de kriek
de duiktank is haast klaar om ingebouwd te worden
ze staat nog uit te harden want de buisjes zijn er juist ingemonteerd
en wonder boven wonder past alles voorlopig nog in de WTC buis
het is nu wachten op koppelingen want de oude passen niet op de nieuwe motoren
de twee relais voor de pomp sturing zitten er ook in samen met het stuur printje
nu nog de tankvol detektie en dan de duiktank vanavond nog aan het tech rek lijmen en dan morgen de accu bak
alles laten drogen en dan spanning op de ontvanger en kijken hoe alles loopt
er is nog plaats voor een ventieltje uit zo een bloed druk meter met een relais gekoppelt aan de pomp
want zo een bloeddruk meter klepje werkt verkeert
moet stroom hebben om te sluiten dus er moet een relais tussen
jongens wat veel materiaal in zo een kleine buis niet normaal
en nu hopen dat alles naar behoren funktioneert want anders kom ik zot

er zit genoeg geld in deze boot want hij is haast zoduur als een XXI van robbe dus het wordt tijd dat hij nu ook maar eens gaat werken naar mijn goesting

groetjes raf ik ga nog wat verder bouwen
 
hallo
begonnen met het bekabelen van de kriek
het accu pack is gemaakt en nu ben ik bezig de bedrading aan te brengen
de kabels van de servo's zijn reeds ingekort
en de stuur print +relais van de pomp zijn nu ook klaar
morgen de water detektie in elkaar zetten en als dat allemaal in het tech rek zit proef gaan draaien midden deze week
eerst thuis op de werkbank en dan in het test basin
en dan kan het spelletje van uitbalanceren weer beginnen
maar ja daar is het een hobby voor
nieuwe bollards moet ik ook nog maken want er zijn er een paar gesneuvelt
ze zijn niet zo stevig daar ze hol zijn
de romp ontlucht namelijk langs de bolders
groeten raf
 
hallo

op de motoren en het ventieltje na is alles aangesloten
hetventieltje heeft 3 volt nodig en daar zit ik ruim over met de 5 volt die op de ontvanger staat
dus er moeten een paar diodes tussen (niet in huis natuurlijk wat dacht ge)
van die dikke power diodes wel maar die inimini kleintjes niet en die heb ik nu juist nodig
de motoren wil ik nog eventjes mee wachten tot de koppelingen binnen zijn (hopelijk woensdag)want anders moeten ze der tweekeer uit en dat is nu ook niet de bedoeling

maar alles past in het zeer enge wtc buisje (niels heeft nog een kleiner)en het is nog waterdicht ook

update deze week en dan varen ????

groeten raf
 
dag raf
is dat die kleine VII die je laatst toonde ?
ik geloof dat je zelfs een lege cola fles kunt doen duiken hé :wink:
groeten alain
 
hallo alain


ja die hele veroeste hahaha
kriek.jpg


hier een foto van de boot
en daarom ben ik er zeer zuinig op want theo heeft deze wel heel mooi gespoten vind ik zelf

groeten raf
ps een cola fles is wa moeilijker
als je gewoon de regels volgd dan kan je veel laten duiken
 
daar komen mijn nekharen van recht se
:hammer:
blij dat je er nog een duikende bij hebt :wink:
 
hallo

vandaag nog wat elektronica gaan halen

doordat ik voor de duiktank af te sluiten een electroventieltje uit een bloeddrukmeter ga gebruiken heb ik de plaats van een mini servo over
en kan er nog wel wat meer in

haloewel plaats heel relatief gesproken is


groeten raf
 
hallo

morgen de krieck gaan uit trimmen
varen kan ik nog wel niet maar duiken en drijven al wel

hopelijk blijft het een beetje droog weer


groeten raf
 
Back
Top