De "Lanzo Record Breaker" het Winterproject tijdens ons verblijf in Spanje.

Eventuele video's worden natuurlijk geplaatst.
Alles is weliswaar geprobeerd te filmen, maar alleen de video van de start was bruikbaar .

Mijn set-up:
Motor AL3542-17 780Kv
Propeller 14x6
Lipo 3S 2500 mA
Vleugelbelasting een fractie onder de 30 gram/Dm2.

Een nadeel heb ik wel, ik heb geen programmeer handleiding van de regelaar (zie foto) dus blijft de propeller doordraaien.
Tot op heden waren al mijn pogingen om een handleiding te krijgen tevergeefs .
IMG_20230322_165919~4.jpg

Over het SAM USA reglement kan ik uren discussiëren, maar dit doe ik maar niet.
Zeker als het gaat over de capaciteit van de Lipo (2 of 3S) versus model gewicht.

Laatst bewerkt:
Heb ik al gedaan Rick, jammer genoeg geen respons.
Ik had de vraag ook al gesteld in een Duits forum.

Wat ik mij overigens afvraag, ik heb 2 programmeer kaarten (een YGE en een D-Power), zou ik de regelaar 'opblazen' als ik deze zou proberen?

Doe eigenlijk nooit de regelaar met een kaart instellen het is meestal de eerste stand dat de rem inschakeld.
Dus gas stick op vol accu aankoppelen even een paar piepjes en na de eerste piepjes gas dicht en meestal staat de rem er dan al op.
Doet die dat niet dan iets langer laten piepen en gasterug.

Doe eigenlijk nooit de regelaar met een kaart instellen het is meestal de eerste stand dat de rem inschakeld.
Dus gas stick op vol accu aankoppelen even een paar piepjes en na de eerste piepjes gas dicht en meestal staat de rem er dan al op.
Doet die dat niet dan iets langer laten piepen en gasterug.

Ton, het is gelukt, precies zo gedaan als jij schreef.
Bedankt voor de tip.

Overigens ben ik, over het vlieg-gedrag nog niet tevreden, ik denk dat ik de instelhoek nog meer moet verkleinen want de voorwaartse snelheid is te laag en moet ik in de landing vrij veel 'down' geven.
Doordat de vleugel op de baldakijn zit kan ik deze verschuiven en zo ook nog experimenteren met het zwaartepunt.

Laatst bewerkt:
Back