De nieuwe Formost

Misschien is er een soort reset functie zodat alle geleerde parameters worden gewist en de ecu opnieuw de pomp gaat leren.

ecu

Van middag lekker gevlogen Henk Rene met hun formost en ik met de mijne.
Omdat het met de ecu nog steeds niet lekker ging, die van Rene Henk wel, de ecu omgewisseld .
Dat was gelijk beter en na twee keer starten oke en kon ik nog wat mooie vluchten maken .

full

de fadec om gewisseld van middag en het ging probleem loos.
full

Tja wat nu beide ecu,s zijn nieuw

Laatst bewerkt door een moderator:
je kan de max waarde voor de pomp door de helft delen

1024 / 512

bij 1024 is de max acc waarde zeer hoog en bij 512 stappen nog maar de helft.
onze ATCU werkt niet met deze setting , deze leert de curves zelf aan.

bij de gold edition staat deze ergens in het menu als laatste setting ergens heb er geen hier om even te spieken.

ik had bij onze turbines van 130N deze altijd op 512 staan om snel te accelereren.
maar de blauwe wondertjes werkten nog altijd het beste vond ik.

ecu

Ik denk dat het een mis koop is.
De maximale pw heb ik op 560 staan .
Volgens gaspar moet de ecu het leren
Een slechte leerling heb ik getroffen.
liters heb ik er door gedraaid stapje voor stapje .
jammer ik denk dat hij de prullebak in gaat want andere software schijnt er niet in te kunnen.
Gr Gerrit Jan Heb ik weer

Ik die die sprong niet terug in de log's (niet die hier boven). Wat ik wel zie is een ongeduldige persoon aan de knuppel ;) De motor gaat vrij vlot naar de 108k mara dan gaat het gas al weer dicht. Wat als je lange volgas laat? De ecu ziet dan de hij niet maximaal haalt en gaat langzaam de pwm opvoeren. Dat lukt hem niet goed als de gas stand de hele tijd veranderd. Probeer de knuppel wat langer lost te laten (10 sec) op een stand die niet helemaal goed is nog.

Mmh, bijna tegelijk :)

Als je er zat van bent kijk ik er heel graag een keer naar. Werkt hij bij mij goed neem ik hem van je over of krijg je hem terug. Een fadec heeft een bepaald leer gedrag en dat kan wat moeilijk gaan soms. Toch denk ik dat de fadec meer tijd nodig heeft om je motor en pomp te leren kennen (al vindt ik je pwm waarden nog wat vreemd soms, er moet een oplossing zijn).

Ik denk dat het een mis koop is.
De maximale pw heb ik op 560 staan .
Volgens gaspar moet de ecu het leren
Een slechte leerling heb ik getroffen.
liters heb ik er door gedraaid stapje voor stapje .
jammer ik denk dat hij de prullebak in gaat want andere software schijnt er niet in te kunnen.
Gr Gerrit Jan Heb ik weer

er kan altijd andere software in , 99% zijn het de instellingen die fout zijn.
toen ik nog aktief met fadec bezig was duurde het wel tot een week totdat ik tevreden was.
op de gehele lijn van opstarten , lopen , koelen.
jij hebt gewoon een open versie waar alles anders is.

de blauwe daar in tegen zijn door mij allemaal ingesteld op een nominale waarde , waardoor ze van een wren tot kj type alle zullen werken.
Wren heeft ze dan ook 4 jaar lang bij mij ingekocht , de fadec was een standaard firmware.
die wij aangepast hadden .
voor de gouden edities heb ik ook wel een en ander liggen , voor standaard kj types.
de laatste die we gemaakt hadden was de 8 kilo turbine die we tot kort verkochten .
voor deze hab ik de standaard waarden nog wel ergens maar je moet ze er wel inknallen met een datakabel.
en de pomp was een Flightworks 300 , deze zijn nog al wat lui en gebruiken tegen over de hausl pompen meer stroom om te lopen.
ik zal eens nadenken of ik de fabrieks software doe vrijgeven , dan kun je alles instellen.
zelfs je eigen merk en serie nummers , kerostart , van auto manueel start maken en andersom
testprogramma,s etc etc
zal wel waarschijnlijk een groot feest worden als iedereen eraan begint aan te klooien.
zo nu laat ik het woord weer aan de kenners onder ons.

ecu

voor de gouden edities heb ik ook wel een en ander liggen , voor standaard kj types.
de laatste die we gemaakt hadden was de 8 kilo turbine die we tot kort verkochten .
voor deze hab ik de standaard waarden nog wel ergens maar je moet ze er wel inknallen met een datakabel.
en de pomp was een Flightworks 300 digitech

Ik knal graag de waardes voor een kj 66 er in een data kabel heb ik liggen voor het uit lezen ik weet niet of je hier ook mee het programma kunt over schrijven.

Gr Gerrit Jan

Wat ik wel weet is dat je niet zomaar van 1 type fadec de parameters kan overzetten in een ander type. In versie 1 doen ze bv niets met een bepaalde waarde, en die kan dus vanalles zijn, terwijl type 2 het wel gebruikt en dus anders gaat reageren dan type 1.

En toen werd het stil

er kan altijd andere software in , 99% zijn het de instellingen die fout zijn.
toen ik nog aktief met fadec bezig was duurde het wel tot een week totdat ik tevreden was.
op de gehele lijn van opstarten , lopen , koelen.
jij hebt gewoon een open versie waar alles anders is.

de blauwe daar in tegen zijn door mij allemaal ingesteld op een nominale waarde , waardoor ze van een wren tot kj type alle zullen werken.
Wren heeft ze dan ook 4 jaar lang bij mij ingekocht , de fadec was een standaard firmware.
die wij aangepast hadden .
en de pomp was een Flightworks 300 , deze zijn nog al wat lui en gebruiken tegen over de hausl pompen meer stroom om te lopen.
ik zal eens nadenken of ik de fabrieks software doe vrijgeven , dan kun je alles instellen.
zelfs je eigen merk en serie nummers , kerostart , van auto manueel start maken en andersom
testprogramma,s etc etc
zal wel waarschijnlijk een groot feest worden als iedereen eraan begint aan te klooien.
zo nu laat ik het woord weer aan de kenners onder ons.

Ik hoop dat er nog een goed bericht komt en dat ik data kan knallen.

Lagers

BotUepGIw78[/media] - Henk met formost van gerritjan.

Deze ecu is van Henk Rene even overgeplaats in mijn formost.
Gaat toch lekker dacht ik.Lagers meer als 7 uur gedraaid nee geen grw,s.
gr Gerrit Jan

Ja Gerritjan, de lagers draaien perfect,je kunt nu horen dat de voordruk precies goed is geen gefluit meer enkel dat van het toestel .
Meestal hoor je dat bij aftoeren .
Ik denk dat je ze binnen kort wel te koop kunt zetten .
Wij houden nu turbinelogboek bij ,altijd handig als je later nog eens wil kijken wat je evt hebt veranderd.
eh tot de volgende vliegdag maar weer!!
had niet verwacht dat er nog wat te zien was op filmpje.
groetjes rene.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja Gerritjan, de lagers draaien perfect,je kunt nu horen dat de voordruk precies goed is geen gefluit meer enkel dat van het toestel .
Meestal hoor je dat bij aftoeren .
Ik denk dat je ze binnen kort wel te koop kunt zetten .
Wij houden nu turbinelogboek bij ,altijd handig als je later nog eens wil kijken wat je evt hebt veranderd.
eh tot de volgende vliegdag maar weer!!
had niet verwacht dat er nog wat te zien was op filmpje.
groetjes rene.

Heb je al een Prijs bepaald voor de lagers Gerritjan?
denk dat er wel belangstelling voor is nu ze zo TOPPY draaien.
Nu maar op wat warmer weer wachten,was erg veel wind vandaag op veld in duitsland.
Henk kan er niet zo goed tegen.!!!hihihihi
groetjes Reneeeee.
uploadfeedback6.jpg

By rmt at 2010-04-02

1003089q.jpg

By rmt, shot with KODAK DX4330 DIGITAL CAMERA at 2010-04-02

Laatst bewerkt:
lagers

Voor de lagers is niet zo veel belangstelling als ik dacht er waren maar twee personen .
Van één heb ik een bericht gehad dat de motor kj66 er goed op draaide .
.
Vandaag ook nog even een paar liter verstookt tussen de buien door.
Het nieuwe veldje kom ik binnen kort wel een keer langs .
Gr Gerrit Jan.

formost

Voor de lagers is niet zo veel belangstelling als ik dacht er waren maar twee personen .
Van één heb ik een bericht gehad dat de motor kj66 er goed op draaide .
.
Vandaag ook nog even een paar liter verstookt tussen de buien door.
Het nieuwe veldje kom ik binnen kort wel een keer langs .
Gr Gerrit Jan.

Nou ja ,in ieder geval kun je mensen die belangstelling hebben verder helpen.
Vandaag de vleugels zijn klaar , goed gelukt dus hopen ook volgende week met beter weer te testen op het nieuwe veldje.
vleugelpennen 10mm door en door laten lopen.
ook de flightcam 2 getest en werkt perfect.
Als je nl de cam uitzet slaat hij het gefilmde niet op,dus nu weet ik de oorzaak van het lege kaartje.
groetjes rene.

ps ,ik kom volgende week ff bij je langs ,knijp hem er wel ff tussen uit,om het een en ander op te halen.

Laatst bewerkt:
Back