De nieuwe honey Bee FP

Zo na al die wind eindelijk weer eens gevlogen met de Bee.
Na mijn Xtreme 380Motor en ReinforcedBlades er op te hebben gezet, en de swash upgrade -> dat is een stuk beter. Vloog het toch wel weer goed, 1 crash:
- Alleen de flybar was krom. Hiervoor moet ik nog een Ttrex450 Flybar er op zetten die is het zelfde toch????

Maar goed de crash kwam dus, omdat mijn achter staart vast bleef zitten tussen het gras, nu heb ik iets gevonden en vroeg me af of 1 van jullie hiermee ervaring hebben:
Het gaat dan om de titanium SuperBoom
IMG_1748a-600.JPG

Mij lijkt het echt een oplossing voor dit, en het ziet er nog gaaf uit ook.

-edit-
Zonet is mijn skid afgebroken nadat ik hem een een klein stukje wilde terug buigen.
Oplossing een stukje 2,5mm² koperdraad beetje kronkelen, er in doen afgebroken stuk er overheen en hij zit.
Nog vast ook :P
Misschien een tip voor andere

Laatst bewerkt:
Geen power..

Hey mensen,

Ik post maar ff een vraagje hier over de FP2..
Gisteren tijdens het vliegen ineens een stuk minder power.. flinke peut gas en de hoogte weten te bewaren. Ruddertrim volledig naar links moeten zetten (staart wilde dus naar links) en toen ging het wel. Na 1 minuut ineens weer volle power, dus snel ook weer trim naar het midden

Vanmorgen vanaf start geen power.. bij vol vermogen gaat de heli wel omhoog, maar niet echt super. Trim moet ook volledig naar links om een beetje recht-uit te vliegen.

Wie heeft een idee wat het is ? Accu stuk (na 15x vliegen), 4-in-1 stuk ?
Wat betekend het oranje lampje in de 4-in-1 (de groene aan de andere kant brand gewoon).

Alvast bedankt ! Martijn

Laatst bewerkt:
Hey mensen,

Gisteren tijdens het vliegen ineens een stuk minder power.. flinke peut gas en de hoogte weten te bewaren. Ruddertrim volledig naar links moeten zetten (staart wilde dus naar links) en toen ging het wel. Na 1 minuut ineens weer volle power, dus snel ook weer trim naar het midden

Vanmorgen vanaf start geen power.. bij vol vermogen gaat de heli wel omhoog, maar niet echt super. Trim moet ook volledig naar links om een beetje recht-uit te vliegen.

Wat betekend het oranje lampje in de 4-in-1 (de groene aan de andere kant brand gewoon).

Alvast bedankt ! Martijn

Klinkt als accu of misschien een slechte stekkerverbinding tussen accu en 4 in 1.

Ik gebruik altijd oplaadbare batterijen in mijn transmitter, Maar dan geeft hij niet meer aan hoe vol deze nog zijn. Maar als deze nu leeg zijn, dan reageert hij ook heel afwisselend en zit er ook geen power meer in. Misschien is dat het 'Lamahangen'.

..

Nee... dat is het Dutch Stylen.. hahahaha, de heli blijft juist NIET hangen zoals ik al aangeef (gebrek aan power) :p

Wat heeft de zender te maken met het hebben van geen power in de Heli... hmz, die logica zie ik niet !

Overigens gebruik ik ook oplaadbare batterijen in de zender.. indicatielampjes werken dan ook prima hoor. Echter zijn accu's maar 1,2 volt ipv batterijen die 1,5 volt zijn en begin je dus al met minimaal 1 lampje minder 'aan'.

Laatst bewerkt:
..

Wederom maar een post;

Accu heb ik verwisseld.. ter test de 2200 mAh accu van de CP gepakt; resultaat hetzelfde; het ligt dus niet aan de accu.

Als ik in de lucht hang en vol gas geef gaat het rode lampje wel aan in de 4-in-1, dus full trotle wordt gedetecteerd.

Bij aansluiten van de accu valt me op dat de main motor niet direct werkt.. moest em net zelfs 'aanzwengelen' en toen deed hij het pas. Dus... wie helpt me: is het nou de 4-in-1 of de motor ? Als het dan alleen de main motor zou zijn, hoe kan het dat ik de trim voor de staartmotor volledig naar links moet zetten ?

Greetz, Martijn

Ik denk ook aan de motor. Als je hem moet aanzwengelen, zijn de borstels beschadigd. Ik heb dat ook gehad met een staartmotor van een Solo Pro. Had soms een zetje nodig. Aantal vluchten later was hij er geweest...

Wat heeft de zender te maken met het hebben van geen power in de Heli... hmz, die logica zie ik niet !

Overigens gebruik ik ook oplaadbare batterijen in de zender.. indicatielampjes werken dan ook prima hoor. Echter zijn accu's maar 1,2 volt ipv batterijen die 1,5 volt zijn en begin je dus al met minimaal 1 lampje minder 'aan'.

Volgens mij begrijpen wij elkaar fout:rolleyes:.
Maar goed... Als mijn oplaadbare batterijen op zijn dan zie ik dat dus niet aan dat metertje dat op de Transmitter zit, die geeft namelijk gewoon aan dat hij vol is :mad:. Maar als ik dat dan na meet dan zijn ze gewoon leeg. Hij schijnt dan een te zwak signaal door te sturen waardoor hij hem aan de grond houd(er zit dan ook geen power in de motor, waardoor hij hoogstens 5cm van de grond krijg). Zodra ik er dan gloedje nieuwe batterijen in doe dan heb ik nergens meer last van :).
Dus het zal toch wel ergens met elkaar te maken hebben, misschien heb ik wel een rare zender+ontvanger (of is dit het Dutch stylen :sniper:, erg jammer) maar het was maar een tip. :cool:

Hey mensen,

Alvast bedankt ! Martijn
Heb hetzelfde een tijd geleden ook gehad. Op eens alle power weg, motortje vervangen en loopt nu weer als een zonnetje.

Tandwielen..

Ok.. hij vliegt weer: bleek inderdaad de motor te zijn. Heb er maar meteen 2 koellichaampjes opgezet en de zekering-mod doorgevoerd. Ook 2 koeldingen op de staartmotor gezet en overal koelpasta gebruikt.

Vrij apart dat de rode en zwarte draad op de nieuwe motor verkeerd omzaten: had de bestaande rode en zwarte er op gesoldeerd en de motor draaide verkeerd om :p. Achteraf viel me de rode punt op de motor op.. daar zat dus af fabriek de zwarte draad bij.

Wat raar is: het 10 tands-tandwiel van de motor heeft geen volledig raakvlak met de main-gear. Tandwiel overlapt iets meer dan de helft, terwijl de originele motor (met een veel 'dieper' tandwiel) volledig overlapte. Iemand hier ervaring mee ? Is het schokkend en gaat het (op den duur) stuk hierdoor ? Heb zelf geen tandwielomzetapparaat ofzo.

Greetz, Martijn

Tandwielen moeten ook niet strak op elkaar zitten, dan gaat alles heel stroef lopen en kunnen zelfts de gears kapot gaan. In uiterste gevallen blokkeert de boel gewoon omdat het zo stroef loopt.

Er moet altijd een minimale speling tussen zitten. Soms wordt dit gedaan door een blaadje tussen de gears te doen. Ikzelf doe het altijd op het oog, en voel eerst of er wel een kleine speling tussen zit voordat ik er spanning op zet. Teveel speling is trouwens ook niet goed! De gears moeten elkaar wel goed mee nemen.
Als ze te ver van elkaar af zitten, kan het zijn dat je pinion (motortandwiel) de tanden op je main gear er af gaat slaan.

De draden verkeerd om op de motor is trouwens niet erg. Je had ook gewoon het stekkertje op je 4in1 om kunnen draaien dat heeft hetzelfde effect.

..

:-) dat heb ik uiteraard ook gedaan nadat ik het al gesoldeerd had.. stekker omgedraaid en de alles was ok !

Ik bedoel trouwens niet de radiale speling.. die heb ik (denk ik) wel goedgezet (met blaadje papier ertussen) maar de axiale overlap die de tandwielen maken: het motortandwielletje komt maar tot (dik) halverwege de maingear, terwijl de originele motor een langer tandwielletje heeft dat verder komt. (hmz.. een plaatje was beter geweest realiseer ik me).

Ik heb vandaag een Xtreme 380 motor in mijn HB gezet.
Met de standaard motor ging de heli heel langzaam omhoog als ik vol gas gaf, dus bij hoveren zat ik al zeker op 80% throttle.

Nu met de Xtreme 380 motor, mijn eerste indruk: WOUW! Als ik een stoot throttle geef, schiet hij als een gek de lucht in. Wat een kracht zit er in dat ding zeg. Heb wel de proportional bij moeten stellen. Zeker een aanradertje deze motor!

Xtreme 380

Deze borstelmotor is in 3 versies in omloop. De "vernieuwde" versie lostte nog niet alle problemen op:
De 3e versie heeft (nog) meer windingen/koperwikkelingen op de spoel. De eerste versie gaf nogal eens wat klachten met doorbranden van de 4-in-1 unit. Dat zou zonde zijn! :sad: En prijzig, afgezet tegen de prijs van de 4-in-1 unit.
Wees er dus zeker van dat je niet de oudere versies van de 380 gebruikt. :wink:

Gr, Tjeerd (vader van Taya-chan).

Ja Janschip, ik heb het even nageteld maar ik heb inderdaad de 9 tands er op zitten. Gaat hard zat hoor! Welke versie ik heb zou ik trouwens niet weten, maar ach zo lang er niets aan de hand is vind ik het prima. Ik heb gelukkig nog een reserve 4-in-1 liggen ;) Gaat er eentje stuk, dan weet ik in elk geval dat ik ook een andere motor moet bestellen.
Ik zal komende dagen even kijken of ik een stukje kan filmen.

Een filmpje is altijd leuk maar er staat de komende dagen best wat wind voor mij zit er geen vliegen in denk ik zo (alhoewel vliegen).

Ach in het begin van de avond gaat de wind vaak een beetje liggen. Piet geeft voor morgen windkracht 2-5 aan (5 zal wel in de kustgebieden zijn, daar zit ik ver vandaan :p ). Windkrachtje 3 is wel te doen, 4 wordt lastiger. Ach ik zoek gewoon een rustiger momentje op.

Morgen ga ik zoiezo vliegen, want dan komt mijn nieuwe aanwinst binnen (Blade SR). Kan het dan natuurlijk niet laten om het ding even te laten hoveren.
Misschien dat ik dan in de tussentijd (ach ja, laden he :( ) even een filmpje schiet van de honeybee.

Ik heb overigens afgelopen week wel een kort filmpje gemaakt (meer om mijn nieuwe keychain camera te testen) van de honeybee. Hier had ik de Superpaddles er nog op zitten, maar daarmee vliegt hij naar mijn mening niet echt lekker stabiel, en is ook iets te zenuwachtig.

Heb inmiddels dus weer de standaard paddles met gewichtjes eraan gemonteerd.
p.s. je ziet in het filmpje ook de CP3 direct drive tail :) Heerlijk dingetje.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back