de perfecte bash auto

Ik weet niet hoe een mt sc of truggy/buggy rijd en ik moet met iets beginnen he en ik kies voor en sc omdat die blijkbaar gemakkelijk rijden sneller zijn als mt's voor de zelfde prijs en je er ook mee op circuit kan.
En natuurlijk ook een beetje omdat die er goed uit zien maar wie kijkt daar nu niet naar...

Je mag een keer bij mij de losi uit testen, maar ik denk dat het een beetje te ver is voor jou. Ik heb meer dan dubbele van jouw budget in mijn scte zitten, hij is nu wel robust, maar de grootste min punten bij die auto zijn toch de standaard shock towers en chassis.
Dat is mijn ervaring ermee.
 
Je mag een keer bij mij de losi uit testen, maar ik denk dat het een beetje te ver is voor jou. Ik heb meer dan dubbele van jouw budget in mijn scte zitten, hij is nu wel robust, maar de grootste min punten bij die auto zijn toch de standaard shock towers en chassis.
Dat is mijn ervaring ermee.

ah ok zal ik zeker rekening mee houden een allu chasis vind ik persoonlijk niet te duur voor wat het is maar het is alleen heel veel werk volgens mij om van chasis te veranderen
en shock towers is denk ik bij de meeste wagens wel een minpunt

En zeer bedankt voor het aanbod maar dat is inderdaad te ver heb zelfs nog nooit van arnhem gehoord :)

Heb je nog ervaringen met het bashen van de auto?
 
Een minpunt zou ik het niet noemen, een zwakker punt is een betere benaming. Met name bij wat goedkopere producenten is dit vaak wel een zwak punt door de gebruikte materialen en de bevestiging ervan.

De kosten van een goede kwaliteit bodemplaat en shocktowers(gehard alu, vaak ook cnc) zijn vaak nog aan de hoge kant hoor, onderschat het niet!

Maar leren ze jullie in België niet over de 2e Wereld Oorlog? Dan moet je toch wel ook over de slag om Arnhem geleerd hebben!

mvg Tom
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Shocktowers en bodemplaat CNC? Bij veel RTR komt het uit standaard plaatwerk van een 60xx of zelfs een 20xx aluminium en zeker niet CNC maar veelal stanswerk of watersnijwerk. wat veel goedkoper produceren is.

Staar niet blind op aluminium upgrades als je niet eens weet wat voor een soort alu je krijgt, staar sowieso niet blind op upgrades. Als je een auto koopt moet je er gewoon mee gaan rijden en bij de eerste de beste schade in de vorm van gebroken plastic of gebogen aluminium moet je eerst bij jezelf afvragen of dat een kwestie van een slechte kwaliteit is of een stommiteit van jezelf.
Volvo's zijn ook stevige en degelijke auto's maar met 80km/u tegen een betonblok geeft toch schade.....
 
ah ok zal ik zeker rekening mee houden een allu chasis vind ik persoonlijk niet te duur voor wat het is maar het is alleen heel veel werk volgens mij om van chasis te veranderen
en shock towers is denk ik bij de meeste wagens wel een minpunt

En zeer bedankt voor het aanbod maar dat is inderdaad te ver heb zelfs nog nooit van arnhem gehoord :)

Heb je nog ervaringen met het bashen van de auto?

Ja had er veel mee gebashed. Nu heb ik zijn grote broer, 5ive-t, om te bashen, dus die scte wordt nu alleen 1x per week gereden op een baan.
Ik ben altijd een persoon van, gaat de origineel kapot, dan koop ik upgrade voor terug. Die standaard alu op de losi ten is vrij zacht, dus bij een paar harde landingen, begint het al te buigen. Je kan het natuurlijk ook recht slaan met een hamer elke keer of net als mij een tlr chassis en pakket kopen met carbon towers. Het is wel vrij prijzig, maar dan heb je de auto al vrij goed geupgrade.
Ook bij die scte moet je een beetje op de assen en cups letten. Als je het alleen op 2s rijdt, dan maakt het niet zoveel uit. Ik rij standaard op 3s met een 4274 motor. Dan zijn slijten die standaard assen en cups vrij snel.
 
Ja had er veel mee gebashed. Nu heb ik zijn grote broer, 5ive-t, om te bashen, dus die scte wordt nu alleen 1x per w
eek gereden op een baan.
Ik ben altijd een persoon van, gaat de origineel kapot, dan koop ik upgrade voor terug. Die standaard alu op de losi ten is vrij zacht, dus bij een paar harde landingen, begint het al te buigen. Je kan het natuurlijk ook recht slaan met een hamer elke keer of net als mij een tlr chassis en pakket kopen met carbon towers. Het is wel vrij prijzig, maar dan heb je de auto al vrij goed geupgrade.
Ook bij die scte moet je een beetje op de assen en cups letten. Als je het alleen op 2s rijdt, dan maakt het niet zoveel uit. Ik rij standaard op 3s met een 4274 motor. Dan zijn slijten die standaard assen en cups vrij snel.

op 2e hands.be staat er precies wel een deftige losi ten rtr voor 275 euro.
Dus ik weet niet wat ik zou doen nieuw kopen of tweede hands kopen en nog geld over hebben voor upgrades enz. want anders zit ik miss wel met zo een zalige auto maar heb ik geen geld meer om een a-arm te veranderen ik heb alleen gewoon geen goed gevoel als ik hem tweede hands koop waarschijnlijk is het mijn trots die ik dan maar opzij moet schuiven heeft er echt niemand tips voor 2e hands kopen?

Dan heb ik miss zelfs genoeg geld om te racen ik zou niet weten hoeveel dat ongeveel per maand kost... weet iemand dat hier?
 
Een minpunt zou ik het niet noemen, een zwakker punt is een betere benaming. Met name bij wat goedkopere producenten is dit vaak wel een zwak punt door de gebruikte materialen en de bevestiging ervan.

De kosten van een goede kwaliteit bodemplaat en shocktowers(gehard alu, vaak ook cnc) zijn vaak nog aan de hoge kant hoor, onderschat het niet!

Maar leren ze jullie in België niet over de 2e Wereld Oorlog? Dan moet je toch wel ook over de slag om Arnhem geleerd hebben!

mvg Tom

Nee volgens mij niet dat is iets voor in het 3de jaar, wereldoorlog 2.
En anders zou ik het toch niet onthouden hebben ik vind GS maar een saai vak

en ik dacht dat je zo een lichtgewicht chassis al voor 60 euro kon krijgen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
vaak is rtr goedkoper, maar bij een kit weet je zeker dat alles functioneert zoals het hoort. Kits en rtr's kun je eigenlijk ook niet vergelijken qua kwaliteit. net als appels en peren.

Als dit je eerste wagen is zou ik beginnen met een rtr. Als je namelijk met een kit begint moet je, banden, verf, lader, accu, motor en esc, servo, zender+ontvanger, gereedschappen, diff- en shockoliën er vaak nog bij kopen. Dan zit je uiteindelijk ver over je budget heen van €500.
Voorbeeldje: Ik heb ooit een Axial Exo Terra buggy gehad. Als ik die als kit had gekocht, dan zou ik €350 kwijt zijn geweest in totaal. Voor de kit plus alle toebehoren zat ik al tegen de €700 aan. En dan heb ik Lipo en lader nog niet eens meegeteld!

Dus mijn Advies is: Begin met een RTR, zodra je daar mee uitgespeeld bent kunt je naar kits gaan kijken, omdat je vaak dan al een aantal spullen al in huis hebt(lipo+lader, oliën, etc.).

mvg Tom

Edit: de 2.0 is ook de Team Losi Racing(wedstrijd divisie) versie van de scte, dus ietsjes luxer. Vandaar dat er geen rtr van is.
 
vaak is rtr goedkoper, maar bij een kit weet je zeker dat alles functioneert zoals het hoort. Kits en rtr's kun je eigenlijk ook niet vergelijken qua kwaliteit. net als appels en peren.

Als dit je eerste wagen is zou ik beginnen met een rtr. Als je namelijk met een kit begint moet je, banden, verf, lader, accu, motor en esc, servo, zender+ontvanger, gereedschappen, diff- en shockoliën er vaak nog bij kopen. Dan zit je uiteindelijk ver over je budget heen van €500.
Voorbeeldje: Ik heb ooit een Axial Exo Terra buggy gehad. Als ik die als kit had gekocht, dan zou ik €350 kwijt zijn geweest in totaal. Voor de kit plus alle toebehoren zat ik al tegen de €700 aan. En dan heb ik Lipo en lader nog niet eens meegeteld!

Dus mijn Advies is: Begin met een RTR, zodra je daar mee uitgespeeld bent kunt je naar kits gaan kijken, omdat je vaak dan al een aantal spullen al in huis hebt(lipo+lader, oliën, etc.).

mvg Tom

Dus eerst een rtr en dan een kit maar lipo en lader heb ik nu al alleen niets om het in te steken :D
En ik dacht dat er garantie op zo een rtr stond?
 
Ik heb nog wel een 1:10 brushless short course truck RTR. Pm me maar
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Garantie heb je altijd recht op. Sterker nog, vaak zijn het de RTR dingen via wazige online (gift)shops die graag de dozen willen schuiven maar dan snel de handen er van af trekken.

RTR modellen bestaan veelal uit zacht aluminium en epoxy terwijl de race kits met het sterke 7075 aluminium en carbon komt. Vaak heben de kits in de aandrijflijn ook de hardere stalen assen zitten. Voordeel van een kit is dat je zelf je keuzes kan maken in de rest, om een simpel voorbeeld te geven: een RTR is vandaag de dag niet meer met een stickzender te vinden en laat ik het ook maar niet hebben over de vaak te zwakke en langzame servo's.

Dus ja, een RTR is altijd goedkoper maar als je kwaliteit en/of eigen keuzes wil is een kit beter.
 
Garantie heb je altijd recht op. Sterker nog, vaak zijn het de RTR dingen via wazige online (gift)shops die graag de dozen willen schuiven maar dan snel de handen er van af trekken.

RTR modellen bestaan veelal uit zacht aluminium en epoxy terwijl de race kits met het sterke 7075 aluminium en carbon komt. Vaak heben de kits in de aandrijflijn ook de hardere stalen assen zitten. Voordeel van een kit is dat je zelf je keuzes kan maken in de rest, om een simpel voorbeeld te geven: een RTR is vandaag de dag niet meer met een stickzender te vinden en laat ik het ook maar niet hebben over de vaak te zwakke en langzame servo's.

Dus ja, een RTR is altijd goedkoper maar als je kwaliteit en/of eigen keuzes wil is een kit beter.

Voor het eerst ben ik met je eens. Kit is duurder in initiele aanschaf, maar als je de rtr net zo goed als de kit wilt maken, dan gaat het je meer kosten dan een kit bouwen.
 
dat verschil in materiaal kwaliteit is er in dit geval niet bij de originele ten scte, de kit versie(eigenlijk als voorgebouwde wagen zonder electronica) en de rtr versie. Verschil in materialen zie je pas tussen de scte en de scte 2.0. Vaak zijn de rtr modellen de budget versies van race kits, neem zo de team Asso kits, je hebt de gewone kit, die precies hetzelfde zijn als de rtr's en je hebt de factory team kits, met alle luxe upgrades erop. Net als bij Team Durango, je hebt de 210r versies, ook weer hetzelfde als de rtr's en je hebt de gewone 210(alleen wel gelimiteerd tot de buggy.
kit kopen en bouwen ben je idd initieel meer kwijt dan een rtr, maar bij een rtr kun je die investering over een langere termijn uitsmeren.

mvg Tom
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top