Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ja, ik weet dat het temperatuurverschil is.
Maar ik vond het zo idioot, ik had wat hoogte gemaakt op wat hellingwind en stook toen een stuk richting dal.
Opeens zag ik een tipje liften dus ik draai terug en hoppa.. hij schoot naar boven,
Het enige wat daar stond was een groepje bomen die niet meer besneeuwd waren maar de bel was een stuk breder dan die bomen waren.
Volgens de vario zat ik boven de 200 meter boven de starthoogte, toen ben ik maar gaan landen, het was best wel koud.
Vandaag was het 7 graden boven nul maar nu had ik geen zin om te vliegen..
GJ
Zo is zo'n gyro toch handig wanneer je je toestel scheef opgooit.
De Gyro stabiliseert je vliegtuig al voordat jij bij de stuurknuppels ben.
Mijn vader is destijds erg kwaad geweest. bij onze oude club zat een bekende kunstvlieger met grote kisten. Bestuur zat op een stoel op het veld. De sport was meskant met een grote 3 meter benzine f3a kist eem de schoen veeters der uut vliegen van de 3 bestuursleden die daar zaten op een stoel.
Die zelfde man na uren discussie dat hij dubbele ontvangers en stroomvoorziening gebruikte boorde een poosje daarna een van zijn grote Extra's in het asfalt vlak voor het veld. Een paar meter voor een groep bejaarde fietsers. Die waren in shock. Zat een gat in het asfalt.
Zelfde veld een heli die een rotorblad verloor. Vloog tussen de omstanders door tegen het houten clubhuis aan. Ding lag te tollen met 1 blad op het veld. Zie het nog zo voor me
Bepaalde dingen moet je met respect mee omgaan.
6s is mij gek genoeg geworden.
Bij shows heb je vaak schijnveiligheid.
Ik kan me nog heel goed een vlucht herinneren van een bekend pulsjet vlieger die toen op die show een van de eerste snelle turbinekisten vloog.
Lees.. een pulsejetmodel met een turbine erop.
Wij stonden achter het stoffen gaas, dat was volgens mij bij de show in Harsewinkel..
Het ding werd steeds in een flauwe bocht voor het publiek langs gevlogen.
Ik stond op nog geen 10 meter van de piloot waar het model op 5 meter afstand vanaf vloog.
Op een gegeven moment ging het zo hard dat ik flutter hoorde, tenminste, zo kwam het over.
Stel het was flutter geweest dan was het model in stukken uit elkaar geknalt en was alles zo rechtdoor het publiek in gegaan.
Een stoffen netje doet dan niet veel.
Jaren later sprak ik de piloot op zijn club in Nuth.
Ik zei dat ie destijds flutter had.
Zijn antwoord was, nee, dat was het teken dat ie echt hard ging.
Tja...
GJ
Klopt inderdaad..... in al die jaren nog nooit fout gegaan met brandstof motoren,.
Electro is ook gevaarlijk, eigenlijk nog gevaarlijker.
Een brandstofmotor moet je starten voordat ie gevaarliijk word.
Electro is altijd gevaarlijk.
GJ
Ontsteking uit, ik gebruik dezelfde schakelaar voor electro als mijn benzine kisten. Uit automatische reactie zet ik deze altijd uit als ik de kist oppak.mee eens, hier ook een throttle cut op de zender ingesteld.
Ik ben gestopt met te zeggen, dat je de lipo niet voor-de-prop-staand moet aansluiten.
In het midden boven het toestel gaan staan.