WillydeWoofer
Forum veteraan
Wil, ik ben niet zo op de hoogte van de zender/ontvangers van Multiplex dus daar kan ik niet over oordelen
Maarr.... wat betreft de keuze uit 1 of 2 antennes zou ik in jou geval kiezen voor een ontvanger met 2 antenne’s
Waarom... nou, ik heb de tik dat ik de techniek goed voor elkaar wil hebben en heb me eens verdiept in signaalontvangst en met de komst an telemetrie kan je dat heel simpel uitvogelen
Als ik de sterkte van het ontvangersignaal van de ontvanger uitlees met 2 antennedraden waarvan aan elke zijde van de romp 1 antenne uitsteekt, zie ik dat op sommige momenten het signaal van 1 van de antennes laag word, op datzelfde moment is het ontvangst van de andere antenne maximaal, dit is telkens in een bocht (hoog en ver)
De telemetrie leerde me dat zodra een regelaar/accu of wat dan ook tussen antennedraad en zender zit het ontvangst signaal wat minder kan worden, dan neemt de andere dit over...
In jouw geval met een carbon romp zou ik aan beide zijden van de romp een antennedraad uit laten komen, dan heeft er altijd 1 een goed signaal !!
Er zal vast iemand gaan reageren dat dit allemaal niet waar is en dat hij het beter weet.... dit is wat ik constateer en wat de telemetrie van de zender laat zien...
Op een dergelijk model zou ik niet besparen op kosten van een ontvanger maar gaan voor het beste ...Better safe than sorry .....
Dat klinkt allemaal logisch Richard.
MPX heeft ook een RX 6 light versie met 2 antennes.