De perikelen van WdeW, deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb niet de gehele hout vs foam discussie gelezen (veel te lang, en te persoonlijk) , maar zoals IK het zie;
Als je een beetje wilt dollen door de lucht, en zo af en toe iet wat lijkt op een looping of rol wilt maken, en na afloop je kist heel ergens op het veld staat, heb je aan een easy * achtige een prima toestel.
Als je echter mooie strakke lijnen, (zonder veel input van de piloot) en mooie kunstvlucht wilt uitvoeren (hoeft echt geen wedstrijd nivo te zijn) DAAR waar je wilt, en ook nog een mooie landing, DAAR waar je wilt, en niet "zolang als ie heel op het veld staat is het goed" heft een calmato achtige of Wot achtige absoluut zijn voordelen.
Dat is denk ik wat GJ in zijn niet altijd even subtiele manier wil vertellen, en daar ben ik het volledig mee eens.
Nogmaals, MIJN visie.
 
Als je goed wilt leren vliegen en ook uren kan maken, ook met slecht weer, dan moet je een houten model nemen, iets als een calmato.
Wil je jezelf leren vliegen dan kan dat met een Easystar achtig iets maar dan zal je nooit meteen zomaar over kunnen stappen naar een echte motorkist.
En met een Easystar is een rol of een looping al een hele klus.
En ook, gewoon voor de fun is een schuimpie prima.
Maar echt vliegen, daarvoor moet je toch iets beters hebben dan een schuimpie, hoe goed ze soms ook zijn.
En niet subtiel...
Als mensen echt raar advies geven dan ga ik daar tegenin, en soms is dat niet zo subtiel.
Maar als je een beginner wil helpen moet je gewoon goed advies geven.
Er haken al genoeg mensen af en een foute start draag je je hele leven mee.
Daarom, een Easystar aanraden als kist om bij een club te gaan vliegen voor je motorbrevet is gewoon een dom advies waar de beginner niets aan heeft.
En dan wel gewoon vol blijven houden dat je met de Easystar kan leren vliegen en niet verder denken of lezen maar, over doordrammen gesproken, door blijven drammen dat ze er zelf mee hebben leren vliegen.
Ja, daar is ie ook voor, maar niet om bij een club te gaan vliegen voor motorbrevet.
En nu geef ik ook geen antwoord meer inzake schuimpies of zo.
Jullie kennen mijn mening, argumenten en motivatie.

GJ
 
Laatst bewerkt:
Succes zondag, volgens mij wordt het lekker weer, droog en niet te koud.
Aanstaande zondag gaat het niet lukken. Ik heb wat andere verplichtingen..
en ik zou in mei een nieuwe baan krijgen, maar dat staat nu ook weer op losse schroeven..
met mijn huidige job kan ik het modelvliegen sowieso vergeten..
 
Ach... als ik een paar maanden niet gevlogen heb zoals nu weer van het weekend..
pak ik gewoon de 'houten bijval' met methanol brommer op de bok. Model gaat nu 16e levensfase in... hout-trouw....
Leer je weer dat die zon een vast gegeven is... En wellicht straks even met de Rascal elekro... hoewel ik een tuinreutel in de keel heb van
het schimmelhoutjeszagen... bij de volgende voor mij aangename vliegdag pak ik de RC1 weer van stal.
Zo bouw ik weer rustig op. Snelheid niet het punt... de stroefheid van het lichaam zien af te schudden... stappie terug voor een stappie vooruit... weer even in de leer...

Afgelopen weekend werden er weer 3 rappe schuimpjes uitgesmeerd tot grondverbeteraar...
Is ook een sport... zal niet aan de ervaring gelegen hebben...
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reactions: Cnn
Ik zit op servo's te wachten.
Ik heb hier achter mijn huis een enorme vlakte ontdekt (ja Bas, die op de Facebook video) en met dit weer, 17 graden in de schaduw en een heerlijk zonnetje ga ik dan in de middag met een lunchpakketje en een drankje daar naartoe en lekker op een bankje zitten vliegen met een simpel langzaam electrozwevertje.
Dan doe ik toch aan sport, Modelvliegsport.

Even kijken of andere mensen die niet mijn Facebookvriend zijn mee kunnen genieten.
Nee dus, een video van Facebook kan je hier dus niet posten, dan maar via Youtube.
Sorry voor het engels, het is eigenlijk voor mijn vrienden op Bali.

 
Laatst bewerkt:
Ach jonge... jij zit daar zo mooi! Hier doemen in de prille natuur de eerste megawindmolens op... turbines... van zotte grootte....
bepaald geen sneeuwklokjes... drampolitici hebben dat democratisch over ons afgedramd... elk verzet er tegen gesmoord...
Dat is het nieuwe NL...
 
Ach jonge... jij zit daar zo mooi! Hier doemen in de prille natuur de eerste megawindmolens op... turbines... van zotte grootte....
bepaald geen sneeuwklokjes... drampolitici hebben dat democratisch over ons afgedramd... elk verzet er tegen gesmoord...
Dat is het nieuwe NL...

En pas op dat ze je modelvlieglocatie niet gaan bebouwen met windmolens!
 
Nee, ik zie net in het lokale krantje, en er staat ineens een bord op de weg van Bitburg naar hier dat het een Unesco gebied is, beschermd.
Vulkaneifel Unesco Global Geopark.
Er mogen hier dus geen propellers meer neergezet worden, behalve dan op een vliegtuig.

GJ
 
Als je goed wilt leren vliegen en ook uren kan maken, ook met slecht weer, dan moet je een houten model nemen, iets als een calmato.
Wil je jezelf leren vliegen dan kan dat met een Easystar achtig iets maar dan zal je nooit meteen zomaar over kunnen stappen naar een echte motorkist.
En met een Easystar is een rol of een looping al een hele klus.
En ook, gewoon voor de fun is een schuimpie prima.
Maar echt vliegen, daarvoor moet je toch iets beters hebben dan een schuimpie, hoe goed ze soms ook zijn.
En niet subtiel...
Als mensen echt raar advies geven dan ga ik daar tegenin, en soms is dat niet zo subtiel.
Maar als je een beginner wil helpen moet je gewoon goed advies geven.
Er haken al genoeg mensen af en een foute start draag je je hele leven mee.
Daarom, een Easystar aanraden als kist om bij een club te gaan vliegen voor je motorbrevet is gewoon een dom advies waar de beginner niets aan heeft.
En dan wel gewoon vol blijven houden dat je met de Easystar kan leren vliegen en niet verder denken of lezen maar, over doordrammen gesproken, door blijven drammen dat ze er zelf mee hebben leren vliegen.
Ja, daar is ie ook voor, maar niet om bij een club te gaan vliegen voor motorbrevet.
En nu geef ik ook geen antwoord meer inzake schuimpies of zo.
Jullie kennen mijn mening, argumenten en motivatie.

GJ
je dramt maar door over de easystar om je gelijk te halen..... maar daar ging het gediscuseer niet over, je moet wel eerlijk blijven GJ !!
het ging over schuim vs hout.... een hoop mensen (waaronder ikzelf) zeiden dat je met een schuim toestel prima kan vliegen
schuim is meer dan alleen een easystar....
ja het klopt dat je met een easystar kan leren vliegen zij het beperkt .... goh we zijn het zomaar met elkaar eens :thumbsup:

goh man.... luister toch eens goed naar wat een ander verteld en leef je eens in in andermans mening en blijf vooral eerlijk
 
  • Like
Reactions: Cnn
Ja, het ging over schuim en jullie gingen de easystar promoten.
En ik blijf erbij, de Funcub, Tundra, allemaal modellen die genoemd zijn, zijn niet geschikt om te leren vliegen.
Maar wie dramt er nu door?

GJ
 
Gast open een topic over: hout vs schuim. Overal blijf je het maar doordrammen. Stop er gewoon mee.

En over de idioten die onwaarheden vertellen. Puur om het feit omdat jij het anders ziet.

Je kan je toch wel beheersen en je stil houden?
 
Gast open een topic over: hout vs schuim. Overal blijf je het maar doordrammen. Stop er gewoon mee.

En over de idioten die onwaarheden vertellen. Puur om het feit omdat jij het anders ziet.

Je kan je toch wel beheersen en je stil houden?
Nee joh dat kan hij niet...... vroeger te weinig aandacht gekregen en veel gepest denk ik :D
 
  • Like
Reactions: Cnn
Heren, jullie komen er op terug.
Ik geef Nico antwoord en sluit af met:


En nu geef ik ook geen antwoord meer inzake schuimpies of zo.
Jullie kennen mijn mening, argumenten en motivatie.


En jullie zeiken nu gewoon door.
Ik ben een beetje klaar met jullie.
Negeerknopje zal ik zo indrukken.

GJ
 
Moddergooien mag toch? Sneeuwballen? Gebak is beter!
Bitterballen... daar moet je nou echt geen fratsen mee uithalen.

Wie de literatuur er op naslaat...?! "Schuim & Asch"
 
  • Like
Reactions: Cnn
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top