De perikelen van WdeW, deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb net gezegd dat ie door moet gaan met de Curare.
Je moet met elk model kunnen vliegen, ook met lastige.
Anders word je zo'n piloot die achter zijn model aanvliegt en als het even anders is dan normaal het ding crasht.
Of zo'n figuur dat alleen maar zijn voorgeprogrammeerde vliegfiguren kan vliegen, liefst met hulp van stabilisatie systemen.
Daar stomp je van af en leer je niets van.
Bij mij, na ruim 35 jaar vliegen was ik steeds mezelf aan het dwingen dingen actief te doen en blijven leren van elke vlucht.
En dat was niet alleen met snelle modellen maar alles wat ik had, dus ook zwevers, gewoon om er beter mee te kunnen vliegen dan een ander.

GJ
 
Ik heb net gezegd dat ie door moet gaan met de Curare.
Je moet met elk model kunnen vliegen, ook met lastige.
Anders word je zo'n piloot die achter zijn model aanvliegt en als het even anders is dan normaal het ding crasht.
Of zo'n figuur dat alleen maar zijn voorgeprogrammeerde vliegfiguren kan vliegen, liefst met hulp van stabilisatie systemen.
Daar stomp je van af en leer je niets van.
Bij mij, na ruim 35 jaar vliegen was ik steeds mezelf aan het dwingen dingen actief te doen en blijven leren van elke vlucht.
En dat was niet alleen met snelle modellen maar alles wat ik had, dus ook zwevers, gewoon om er beter mee te kunnen vliegen dan een ander.

GJ

Eens, gewoon doorvliegen met de Curare.
De Curare is echt geen moeilijke kist, ook niet in de landing. Na de laatste bocht van het landingscircuit hoef je vrijwel niets meer te doen. De kist rechtleggen met de ailerons en naar het veld toevliegen met zo min mogelijk gas.
Klein beetje up en hij staat netjes voor je voeten op de grond.
Dit soort modellen vliegt in de basis heel makkelijk, anders kun je er geen programma mee vliegen.
Eigenlijk is het een kist voor luie piloten, wat je stuurt is minimaal.
Afgelopen vrijdag vloog ik sinds vele jaren weer even met een trainer van een clubgenoot, man wat is dat sturen, je blijft constant bezig om dat toestel netjes te laten vliegen. (Het waaide wel behoorlijk)

Grt,

Arnoud.
 
Zoals je gezien hebt landt ie heel smooth. Maar, en daar komt ie....
Veel rustiger naar de Final vliegen, scherpen bochten die naar beneden wijzen verhogen de snelheid. Niet fijn, dus ruimere vlakke bocht maken, niet zo scherp sturen. Op de Final met het gas spelen zoals je ook op hoogte aan het oefenen was.
Dat gaat het goed komen.

Goed te lezen, dat er nog hoop is en bedankt voor je hulp altijd ;).
 
Ik heb net gezegd dat ie door moet gaan met de Curare.
Je moet met elk model kunnen vliegen, ook met lastige.
Anders word je zo'n piloot die achter zijn model aanvliegt en als het even anders is dan normaal het ding crasht.
Of zo'n figuur dat alleen maar zijn voorgeprogrammeerde vliegfiguren kan vliegen, liefst met hulp van stabilisatie systemen.
Daar stomp je van af en leer je niets van.
Bij mij, na ruim 35 jaar vliegen was ik steeds mezelf aan het dwingen dingen actief te doen en blijven leren van elke vlucht.
En dat was niet alleen met snelle modellen maar alles wat ik had, dus ook zwevers, gewoon om er beter mee te kunnen vliegen dan een ander.

GJ

Ik ga er ook mee door.
 
Eens, gewoon doorvliegen met de Curare.
De Curare is echt geen moeilijke kist, ook niet in de landing. Na de laatste bocht van het landingscircuit hoef je vrijwel niets meer te doen. De kist rechtleggen met de ailerons en naar het veld toevliegen met zo min mogelijk gas.
Klein beetje up en hij staat netjes voor je voeten op de grond.
Dit soort modellen vliegt in de basis heel makkelijk, anders kun je er geen programma mee vliegen.
Eigenlijk is het een kist voor luie piloten, wat je stuurt is minimaal.
Afgelopen vrijdag vloog ik sinds vele jaren weer even met een trainer van een clubgenoot, man wat is dat sturen, je blijft constant bezig om dat toestel netjes te laten vliegen. (Het waaide wel behoorlijk)
Grt,
Arnoud.

Ik ga er mee door.
 
GFK gestel in het midden van de romp monteren. Dat kan veren. Denk dat je hulplijn dat ook wel ziet zitten.
 
Ik heb net gezegd dat ie door moet gaan met de Curare.
Je moet met elk model kunnen vliegen, ook met lastige.
Anders word je zo'n piloot die achter zijn model aanvliegt en als het even anders is dan normaal het ding crasht.
Of zo'n figuur dat alleen maar zijn voorgeprogrammeerde vliegfiguren kan vliegen, liefst met hulp van stabilisatie systemen.
Daar stomp je van af en leer je niets van.
Bij mij, na ruim 35 jaar vliegen was ik steeds mezelf aan het dwingen dingen actief te doen en blijven leren van elke vlucht.
En dat was niet alleen met snelle modellen maar alles wat ik had, dus ook zwevers, gewoon om er beter mee te kunnen vliegen dan een ander.

GJ
Inderdaad alles rustig proberen en zo puur mogelijk sturen. Op een gegeven moment heb je toch een smaak voor bepaalde vliegtuigen.
 
Wil, met het gevaar een nieuwe hobby aan te boren......

Je zou eens 1 (of een paar) vluchtjes moeten mee vliegen (als het kan proef lessen) op een echte zwever (1:1), of beter nog, een motor zwever, dan kun je een hele middag alleen maar starten en landen.
Dan leer je alles over landings circuit en vooral afvangen, snelheid er uit laten lopen en als je op 1 meter zit, hoogte (proberen) te houden in de landing waardoor je rustig naar de grond zakt.
Het is zeker anders als model vliegen omdat je er dan in zit en snelheid duidelijker is door de air speed indicator, maar er vallen dan wel veel puzzel stukjes op de plaats.

En..... het is gewoon leuk.
 
  • Like
Reactions: jve
Wil, met het gevaar een nieuwe hobby aan te boren......

Je zou eens 1 (of een paar) vluchtjes moeten mee vliegen (als het kan proef lessen) op een echte zwever (1:1), of beter nog, een motor zwever, dan kun je een hele middag alleen maar starten en landen.
Dan leer je alles over landings circuit en vooral afvangen, snelheid er uit laten lopen en als je op 1 meter zit, hoogte (proberen) te houden in de landing waardoor je rustig naar de grond zakt.
Het is zeker anders als model vliegen omdat je er dan in zit en snelheid duidelijker is door de air speed indicator, maar er vallen dan wel veel puzzel stukjes op de plaats.

En..... het is gewoon leuk.

Op zich een heel erg goed idee.
Een paar maanden geleden kreeg ik nog
een vlucht aangeboden. Eerder ook al eens.
Ik durf nog net op een huishoudtrapje te gaan staan, om je een idee te geven van mijn hoogtevrees.
Maar zeker heel erg bedankt.
 
Wil, met het gevaar een nieuwe hobby aan te boren......

Je zou eens 1 (of een paar) vluchtjes moeten mee vliegen (als het kan proef lessen) op een echte zwever (1:1), of beter nog, een motor zwever, dan kun je een hele middag alleen maar starten en landen.
Dan leer je alles over landings circuit en vooral afvangen, snelheid er uit laten lopen en als je op 1 meter zit, hoogte (proberen) te houden in de landing waardoor je rustig naar de grond zakt.
Het is zeker anders als model vliegen omdat je er dan in zit en snelheid duidelijker is door de air speed indicator, maar er vallen dan wel veel puzzel stukjes op de plaats.

En..... het is gewoon leuk.

Ik heb een cursus parapenten gedaan.
Dan word er ook gehamerd op landingcircuit, flairen en afvangen.
Nadeel is dat als je het zelf even verkeerd doet je behoorlijk gestraft wordt.
Ik heb een paar mensen in een ambulance zien verdwijnen omdat ze te vroeg flairden en uit de lucht vielen, gebroken enkels en ook rugletsel tot gevolg.
Je kan hier in Daun ook meevliegen, dat is nog mooi ook.
Zwever, ultralight of sportvliegtuig.
En hoogtevrees heb je in een vliegtuig geen last van, met parapenten wel, daar hang je gewoon aan wat touwtjes.
Er zitten hier op het forum ook wat piloten, beroeps en plezier, ik denk dat men je wel mee wil nemen.
Alleen is zweven hier in Nederland vaak wat enger, de start doen ze hier meestal met een lier en hier ga je achter een motorkist omhoog, dat is wat veiliger en gecontroleerder.

GJ
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top