Een lierstart is wel gaaf hoor! (ik heb beide gedaan)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Zo meteen het andere wiel onder de Curare lijmen.
Morgen weer op het landen oefenen.
In ben erg benieuwd, in welke hoedanigheid hij eind van de middag, weer mee naar huis gaat.
Als dat in kleine stukjes is, zal ik daar niet van opkijken.
Morgen N, NNO dus mooi vanuit West binnen komen (jou favoriet [emoji2957]).
Ik zeg het nog een keer, Final lang maken.
En hoogte met je gas bepalen.
En niet vergeten, doorstarten!!!
Als jij op 150 meter afstand aan komt vliegen vanaf de laatste bocht en je zit daar op iets van 10 meter hoogte dan moet je makkelijk midden op het veld kunnen stilstaan.
De glijhoek van een motorkist is een graad of 4-5, dat betekent dat als je op 1 meter hoogte vliegt en hem laat zweven hij een meter of 12-15 kan zweven.
En ga er niet vanuit dat ie stuk gaat.
Gewoon ontspannen vliegen, niet bang worden, als het niet lukt, nog een keer.
En als je alleen op het veld bent, desnoods even ergens anders gaan staan zodat je het beter kan zien.
GJ
Is het een idee Wil dat je is gaat oefenen laag over te vliegen.
Troost je: dat is iets vrij menselijks en overkomt mij ook wel eens. Iedereen wel, denk ik.Gefocusd zijn op 1 aspect en niet tegelijkertijd op andere zaken kunnen letten
Landen vanuit Cromvoirt (gelegen niet al te ver van Vught);
De 1e landing was er een uit het boekje. Daarmee heb ik mezelf overtroffen. Dit terwijl ik het totaal niet zag zitten. Alle aanwijzingen van onze JVE moeiteloos op kunnen volgen. De eerste echt goede landing met de Curare.
Troost je: dat is iets vrij menselijks en overkomt mij ook wel eens. Iedereen wel, denk ik.
Het helpt (tenminste, het helpt MIJ), als je de landing als "totaalplaatje" benadert. Om een dom voorbeeld te geven: ik heb op een van de kisten een soort van "overtrek-waarschuwing" ingesteld, die beneden een bepaalde airspeed een waarschuwing geeft. Dat moet ik uit zetten, want zonder die afleiding land ik veel beter vergeleken met MET die waarschuwing. Dan let ik teveel op de snelheid en vergeet ik bijvoorbeeld af te vangen.
Ik ga die waarschuwing dus in het vervolg aan de sleepkoppeling zetten, zodat hij alleen komt tijdens slepen, waar het WEL nuttig is.
Zonder dat waarschuwinkje, bekijk ik de landing als een totale manouvre, waarvan ik weet hoe die er uit hoort te zien. Sturen op instinct, niet nadenken, gewoon de handen laten doen wat de ogen zien, gaat alles prima.
Met waarschuwing denk ik "oh ja, snelheid" en vergeet ik de rest.
zonde Wil
als ik in jouw schoenen zou staan dan zou ik 1 klein stapje terug doen naar een model wat ietsje makkelijker land, nu kan het landen een stress worden waar je je teveel op gaat focussen en wellicht tegenop gaat zien.
met een iets makkelijker toestel gaat het net even makkelijker en zal je zien dat het je steeds beter afgaat tot je bij jezelf denkt........ kom nu maar op met die Currie are
just my 2 cents
Hou deze vast en probeer m nog eens te visualiseren. Zaterdag weer proberen.
Landingsgestel in het midden kuch.
Ps. Zie ik daar nou een wasknijper liggen?
Waren de schroeven op haha