WillydeWoofer
Forum veteraan
Maar Wil, misschien dat als je een hoogdekker wel mooi had gevonden je afgelopen jaren minder schade gevlogen had.
Een hoogdekker is stabieler, vergevelijker en ook al heb ik zelf ook wel de mening dat het voor ouwe mannen is, ze kunnen ook best wel goed kunstvlucht en sportief vliegen.
Ik heb meerdere hoogdekkers gehad, van 1 meter span tot bijna 4 meter span, er zijn mooie exemplaren te vinden.
De Venture lijkt erg op een Greatplanes Ultra Sport.
Geweldige kist, ik heb er tientallen verkocht.
https://www.greatplanes.com/airplanes/gpma0410.php
Wordt helaas niet meer gebouwd.
De Ion gaat gebouwd worden, je weet inmiddels mijn huidige situatie en met wat geluk heb ik nu wel snel een ruil-lever.
Daarna zou ik weer langzaam een jonge god moeten worden en ook weer kunnen vliegen.
Ik heb mezelf alweer een Avionik F5B kist beloofd en dan weer lekker wedstrijden vliegen en mensen helpen.
Met wat coaching kan je dan ook meedoen met de F5B wedstrijdjes.
Maar snelheid is zo vergankelijk, het gaat meer om de controle bij een bepaalde snelheid.
Iedereen kan 500 km/u vliegen, als je maar niet het vliegtuig hoeft te betalen, dat vliegt dan een stuk makkelijker.
Daarom kunnen kinderen makkelijker leren vliegen, ze weten niet wat het kost.
En wij zien 2000 euro in de lucht hangen.
Dat heb ik zelf al vrij snel uitgeschakeld en dan crash je minder omdat er een deel van de spanning weg is.
In 6 jaar F5B heb ik maar 2 kisten gecrasht en dat was door een vleugelbreuk (vergoed gekregen van de fabrikant) en door een stekkerverbinding die niet OK was.
Maar nooit door een stuurfout, eigenlijk heb ik de laatste jaar of 8 nooit iets gecrasht door een stuurfout.
Omdat ik me nooit zorgen maakte wat het allemaal kostte.
Geef maar even een gil als je weer in NL bent.
GJ
Gert-Jan,
Ik heb altijd al eens met een jonge God willen vliegen

Mijn Escapade laagdekker vliegt aanzienlijk beter, dan wat ik hiervoor heb gehad. Daar waren o.a. een Mentor, een Apprentice, en een of ander Easy-ding bij. Allemaal hoogdekkers. De Wott vliegtuigen waren wendbaarder, maar die stelden wij soft af. Ik vond het leuk om eens wat anders te hebben. De Carbon Z, wel een hoogdekker en met 215 span, vloog ook erg fijn. Dadelijk ga ik er nog verstand van krijgen

Verder laat ik de oude koeien maar zo veel mogelijk in de sloot liggen.
Fijn dat je altijd wilt helpen

Veel succes en sterkte in het ziekenhuis de komende dagen.
Groeten, Wil