WillydeWoofer
Forum veteraan
Wil, hoe kom je aan het idee dat een schaalkist te lastig is?
Dat staat inderdaad in boeken maar de Spitfire die ik had vloog als een gewone laagdekker, geen rare dingen.
De enige schaalkist waar ik moeite mee had was de Reno racer Nemesis van Air C Race, de kleine uitvoering.
Daar heb ik echt tijdens het vliegen schietgebedjes staan doen... ik had toen moeite om hem in de lucht te houden en hem de kant op te krijgen waar ik wilde.
Maar dat zwaartepunt lag nogal verkeerd, ruim 3 cm verkeerd op een vleugelkoorde van 16 cm.
En de Crocoblade achtigen vliegen allemaal best simpel, alleen de snelheid ligt wat hoog.
Ik heb Marcus Koch al een mail gestuurd of ik de mal een keer mag lenen van de Typhoon XS.
GJ
Schaalkist: Ik begin steeds beter te begrijpen, dat meerdere factoren bepalen hoe een vliegtuig vliegt. Ik lees dat er zoveel krachten zijn, die tijdens het vliegen bepalen hoe een toestel zich gedraagt. Je kunt dus niet zeggen, dat elke ........ makkelijk of moeilijk vliegt. Eerder gaf ik al aan, dat mijn Escapade laagdekker makkelijker vliegt dan de hoogdekkers die ik heb gehad. Laatst kwam een clubgenoot met een of ander onooglijk tweemotorig ding aanzetten en die vloog me toch mooi!
Het leven is 1 grote ontdekkingstocht. Op latere leeftijd ben ik nog met meerdere nieuwe werkzaamheden en hobby’s begonnen.
Gert-Jan: de Typhoon XS