De perikelen van WdeW;

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door WillydeWoofer, 9 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.798
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    :D Tena Lady? :D
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  2. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.798
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Altijd goed. Ik bel je morgen.
     
  3. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.798
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    En vandaag was het grote moment aangebroken ............ (tromgeroffel).............. na een paar jaar eindeloos oefenen met langzame kistjes............(tromgeroffel).............
    voor het allereerst gevlogen met een Ion Pro+ :rolleyes:.
    Potverdikke zeg, dat was spannend en leuk. G.J. gaat mij er zelfs speciaal les mee geven (dat kost een paar centen, maar ......:D).
    Het vliegmachien gaat zelfs mee naar het speedtreffen in Bad nog-iets. Veel gekker moet het niet worden.
    Rene' en GJ bedankt voor jullie hulp en de gezelligheid.
     
    MicropropSport, easy, Thedo en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.798
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Door omstandigheden was het niet mogelijk om het speedtreffen in Bad W. te bezoeken.
    Maar ik heb wraak genomen en zelfs een Hotel geboekt voor een soortgelijk treffen bij Osnabruck. Dit evenement vindt half juli plaats en valt nog net binnen de vakantie. Ik kijk er nu al naar uit.
    Deze week komen zowel de Sebart Shark als de X-Tra van Hobby Inn binnen. Dat wordt ook weer spannend.
    Vandaag met windkracht 4 gewoon met de Mentor gevlogen. Je stuurt je welliswaar wezenloos, maar ik wil zoveel mogelijk uren maken, voordat ik met de duurdere toestellen verder ga vliegen.
    Tot de volgende keer dan maar weer .
     
  5. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.798
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Zojuist de maiden van de Sebart Shark gehad. Hij is wat zijwindgevoelig.
    Hij kan uiterst langzaam zonder te overtrekken. Je moet hem schuiner de bocht inleggen.
    Ik heb er in ieder geval geen spijt van.
     
    Arnold 85 vindt dit leuk.
  6. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.859
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Wil, de zijwindgevoeligheid komt door de hoge romp, dat is normaal bij dit soort modellen.
    Corrigeren met richtingroer.
    En ja, hij moet schuiner door de bocht, dat heb je ook al gemerkt met de Ion Pro.
    Dat is normaal, dat zal je bij je volgende modellen ook gaan hebben.
    Als je de Ion Pro echt gaat vliegen leg je hem helemaal op zijn kant (meskant) en trek je hem hard door met hoogteroer.
    Het beste is dan ook nog de welfkleppen en rolroeren te koppelen aan het hoogteroer, zodat als je hoogte trekt de vleugelroeren naar beneden gaan (snapflap).
    Dan keer je binnen 5 meter, dat is zo gaaf!

    GJ
     
  7. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.927
    Locatie:
    Rotterdam
    bij een normale kist kun je dit ook doen.. erg gaaf..
    moet je wel zeker zijn dat het ding een beetje sterk is, en dat de roeren goed vast zitten :D

    volgas aankomen
    op de zij leggen
    gas eraf (terug naar bijna niets)
    vol elevator
    hierna vol gas erop
    elevator recht
    toestel recht leggen

    goed uitgevoerd komt je toestel hard aan, en keer je hem met wat geweld binnen een paar meter om.
    wel goed timen.. en eerste keren hoog..
    zoals gezegd, het gaat hard, en met wat geweld :D
     
  8. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.798
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Zeg mannen, de boel moet wel heel blijven heh :D.
     
  9. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.927
    Locatie:
    Rotterdam
    mijn fourstar kan het zonder problemen, mn ultimate van respectabele leeftijd ook :D
    Je hebt wel eens mensen met een toestel wat een beetje achterloopt in onderhoud..
    scharnieren los in de roeren, scheuren in de romp.. Bij zulke toestellen gaat het vlot mis..
    maar dat had toch wel misgegaan.
    Of zo'n hele mooie, superlichtgebouwde schaalkist. niet handig..

    heb je een normale acrokist, waarvan je gewoon 100% zeker weet dat ze goed zijn, mag het geen enkel probleem zijn.
    anders had ie misschien door moeten leren voor statisch model op de kast :D

    tegelijk, met mijn Puma 40 (zeer bejaarde dame) zou ik dit ook niet doen.. is het ook het toestel niet voor.
    met mijn viper 500 (quickie klasse) doe ik het ook niet.. is de kist gewoon niet op gemaakt. constructie is gemaakt voor snelheid, niet voor kunstjes.
    De fourstar heb ik zelf gebouwd, daar weet ik van dat hij alle typen misbruik kan hebben (los van een crash) :cool:
    ultimate heb ik gerestaureerd, daar weet ik ook van dat het goed gaat.
     
    MicropropSport en WillydeWoofer vinden dit leuk.
  10. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.859
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ja, maar dan ga je van het gas af, dat is niet leuk.
    Met de Ion Pro kan het gewoon op volle snelheid en met een echte F5B kist doe je niet anders, dat is in het eerste rak zo'n 250-300 km/u en dan binnen een metertje of 4 keren.
    Met elke andere kist zou ik zeker heel erg van het gas gaan anders komt ie met heel veel V-stelling naar beneden (of de romp van de vleugel gescheiden).

    GJ
     
  11. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.927
    Locatie:
    Rotterdam
    so..
    dat is dan wel een beetje geweld :D
     
  12. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
     
    WillydeWoofer vindt dit leuk.
  13. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.859
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik had toen minder een buikje dan nu..

    Maar in het echt is het nog veel heftiger dan op het filmpje.
    En demo's gaan er nog veel heftiger aan toe.
    HIer een demo van het duitse team, je ziet Christian zo rond 3 en 4 minuten volgas kleine loopings draaien en dan hoor je de mensen, dat hebben ze nog nooit gezien.
    Het mooiste vond ik altijd als je op een show je kist gooit en je dan iedereen Ohh, en Oeehh hoort roepen.
    Voor dat gevoel zou ik bijna weer een kist kopen....

     
    Laatst bewerkt: 13 jun 2019
  14. Arnold 85

    Arnold 85 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    14 jul 2015
    Berichten:
    2.438
    Locatie:
    Lunteren
    Verbazend knap! Ziet er simpel uit, rondjes vliegen, doellanding op de stip.....wij doen op de club weleens 5 minuten vliegen met doellanding. Verder niets, onbeperkt motorgebruik enz. Blijft lastig, maar wel heel leuk! Vliegt hier de man zelf?
     
  15. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.859
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Eerste filmpje vliegt Gerben en ben ik de helper.
    2e filmpje vliegt het duitse team.
    En wat ik dus altijd zeg over lessen, leer voor je voeten landen.
    Dat werpt hier zijn vruchten af, net als het op de seconde landen en je landingcircuit goed voorbereiden.
    Wil heb ik al wel met de Ion laten vliegen en dat ging eigenlijk best wel goed.
    Maar die haalt bij lange na nog niet de snelheid die de F5B's in de filmpjes halen.
    In die tijd dat het gefilmd werd vlogen we met 5 a 6000 Watt, Wil zijn Ion heeft iets van 1100 Watt maar nog niet de goede prop.
    Er zit veel meer in die Ion maar eerst gewoon even wennen aan het model.
    Hij heeft nu alweer de stap naar de Shark gemaakt, tenminste geen schuimpie.
    Ik denk dat het engste voor hem wordt de Ion zelf gooien, dus even geen controle over het model hebben.
    Dat vinden de meeste mensen vreselijk eng.
    En gas op een schakelaar, dat is ook onnatuurlijk, ik vind gas op een knuppel nu raar.

    GJ
     
  16. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.798
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ik laat mij graag door je begeleiden :thumbsup:.
     
  17. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.859
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Doe ik toch al?
    Alleen is het veld 80km bij mijn huis vandaan en gaat de Ion niet snel genoeg naar wat ik gewend ben.
    Minimaal 3000 Watt in een 1600 gram kist vliegt veel lekkerder alleen trekt die motor (en jij) dat niet.

    GJ
     
  18. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.798
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Dat zeg ik ook.
     
  19. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.798
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Gisteren de Shark ook maar eens zelfstandig de lucht in gebracht (geen centje pijn).
    Het is een heel bijzonder vliegtuig: hij overtrekt nog niet al had je het graag.
    Hij vliegt toch wel behoorlijk anders dan de toestellen hiervoor. De AcroWot kwam nog het dichtst in de buurt. Daarbij heb ik het over het directe reageren.
    Tijdens de overshoot en de landing zelf stuurde ik telkens teveel recht op mij af. Omdat je hem in een draai behoorlijk dwars moet leggen, gaf dat wat problemen.
    Dat wordt circuitjes oefenen. Een noodzakelijk kwaad!
    Het is wel jammer dat de romp smal en hoog is. Bij stevige wind geen voordeel. Het is ook een licht toestel voor zijn grootte.
    Misschien moet ik op korte termijn toch maar eens de X-Tra van Hobby Inn of de Wind 110 activeren. Deze gaan op 6 cellen en zijn een stuk groter en zwaarder.
    Beiden staan te trappelen van ongeduld :D.
    Zoals bekend, sta ik altijd open voor (positieve ;)) tips en suggesties.

    Vraagje: Vliegt elk toestel geheel anders?
     
  20. Arnold 85

    Arnold 85 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    14 jul 2015
    Berichten:
    2.438
    Locatie:
    Lunteren
    Ja, maar daar ben je intussen ook wel achter denk ik?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina