De perikelen van WdeW;

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door WillydeWoofer, 9 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Hangt ervan af.
    30 minuten verwerkbaarheid: duurt 24 uur voor volledige droging bij 20C. Verwarm je het tot 40C is het na 6 uur doorgehard (Lamp ervoor zetten, of achter het ramm in de volle zon).
    Er bestaan epoxies waar de 30 minuten op het label een referentie is naar de doorhardingtijd. Die zijn 4-5minuten verwerkbaar.
     
  2. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ligt eraan welke je hebt.
    Zap poxy 30?
    Dan zou ik bij kamertemperatuur zeggen, na een uur.
    Het schaaltje waar je het in gemengd hebt is een goede raadgever,
    Als dat hard is dan is het ook op het model hard en kan je vliegen.

    GJ
     
  3. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Het is Zap 30 minuten,Gerben. Ik wil om 15.30 uur even vliegen.
    Ik hem nu in de volle zon, achter het raam leggen.
     
  4. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    In het mengbakje wordt hij al behoorlijk hard.
     
  5. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Hij zal wat buigbaar zijn maar 30 minuten epoxy word nooit echt keihard.
    Ik laat meestal mijn roerstokje erin liggen, als dat er niet uitgetrokken kan worden is het ok voor mij.

    GJ
     
  6. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    De lijm was hard. De Mentor getrimd en hup daar gaat hij weer.
     
    Arnold 85 vindt dit leuk.
  7. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    De lijm dan, wel te verstaan.
     
  8. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    De staart van de Mentor is er nu twee keer opnieuw aan gezet.
    Tegelijkertijd ben ik mij op het trimmen aan het storten.
    En inmiddels is de dubbelzijdige tape, waar de lipo mee vast zit, losgelaten.
    Hij vliegt nog steeds niet lekker.
    Gisterenavond de dubbelzijdige tape weer vast gezet. Zou dit de oplossing zijn?
     
  9. Arnold 85

    Arnold 85 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    14 jul 2015
    Berichten:
    2.438
    Locatie:
    Lunteren
    Zou kunnen.
    Pas heb ik de neus van m'n acromaster er weer aangelijmd. Gewoon de breuk netjes met tape en epoxy......(goed mengen) ;) :cool:
    Daarna toch weer wat trimmen, vliegt net even anders.
    Als je de staart er ook maar een haartje scheef op hebt staan moet je weer iets trimmen.

    Repareren, och.....er vliegen soms kistjes waar hele flessen epoxy aan op zijn gegaan.....hoort erbij.....
    Vliegt ie niet lekker? Geen punt, vliegt dan toch! Ietsjes trimmen, klaar! De vlieg/trim/repareer/accuvastzet-ervaringen komen dan vanzelf. :)
     
  10. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik ben van plan om zondag naar Hedel te gaan.
    Dan ga ik op het veld de Ion Pro in mijn zender zetten en hopelijk kan ik Wil overtuigen om de Mentor eindelijk eens een thinnerbad te geven zodat dat verpakkingsmateriaal weg gaat en hem dan met de Shark te laten vliegen.
    Dat is toch net wat beweeglijker en vliegt strakker dan de Mentor.
    En dan is het wachten op een meeting zodat de Ion veilig de lucht in kan.
    Ik heb van Luc (belgische F5B piloot die de Ion in een wedstrijd gevlogen heeft, 44 rakken) wat tips gekregen.
    Ik twijfelde over snapflaps voor Willy maar Luc zegt dat er iets snapflap gezet moet worden zodat ie dan lekkerder de bocht om gaat.
    En hij vliegt als een beginnerskistje, landen is een eitje.

    GJ
     
    jkoeter vindt dit leuk.
  11. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.171
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Mentor en thinner... als dat geen gepoft polystyreen erts is... wordt het slechts brandschoon... het is het type schuim dat 1000 jaar overleeft in zee...

    Succes met de fraaie Ion Pro... reete mooi model...

    44 rakken??!! Mozes!
     
  12. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Dank je mannen.
    Morgen ben ik op het veld en weet ik of de Mentor weer helemaal goed vliegt. Maar ik ben het toestel een beetje bui.
    En als je weet wat hier allemaal lachend klaar staat :). "Neem mij, neem mij, nee ik was eerste".
    Met een beetje geluk wordt de X-Tra zaterdag gebracht en Sharky is er klaar voor. O ja en de Ion.

    De gekte is trouwens helemaal toegeslagen, kom er maar in heren . Er staat hier een kleine verzameling Hacker en Axi motortjors.
     
    jkoeter vindt dit leuk.
  13. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.171
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Ga je ‘dronen’ dan?

    Koop een Calmato Sport erbij. Verveeld nooit. Heel goed om reflexen te onderhouden, ook als je met een gare kop moet uitwaaien.

    Verveeld al 15 jaar niet. Omdat ie het altijd doet - niet van zelf, maar door onderhoud - is het heerlijk om op terug te kunnen vallen, en stuur betrouwbaar en braaf en fris weer naar huis kan. Dolle pret.
     
  14. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    De Shark is ook zo'n modelletje.
    Hier gevlogen door Sebastiano zelf, toppiloot, ontwerper van de Sebarts en ook nog eens een vreselijk aardige vent.

     
  15. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    zo heb ik mijn fourstar 40..
    heb hem gebouwd om een tikkie te kunnen hebben.
    en dat is gelukt..
    ding is eigenlijk altijd in no time de lucht in.

    en hij hoeft niet perse met veel aandacht gevlogen te worden..
    kan wel. en dan kan hij opeens ook nog best veel:D

    en sinds ik mn 3d kist heb, lijkt hij opeens nog meer te kunnen...
     
  16. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    De Shark, de Venture 60 en X-tra zijn alledrie genomineerd om als standaard toestel te dienen. Degene die het langst heel blijft, wint uiteindelijk.
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  17. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    En het probleem is opgelost. Het stabilo zit/zat goed en het klittenband van de lipo vastgelijmd.
    Dit soort vliegtuigen, zijn me wel wat te windgevoelig, of nog beter turbulentie gevoelig. Waar haal ik het toch allemaal vandaan? :D
    Vanmiddag weer lekker gevlogen met de vliegvrienden.
     
  18. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Vandaag in een lekker turbulent windje gevlogen. Cross op de wind recht over het veld. Dat was me een jaar geleden nog niet gelukt.

    Voor de lipo's twee munitiekistjes gekocht. Het voelt in ieder geval veilig.

    Over een week gaat de Ion Pro voor het eerst de lucht in. Spannend!
     
    Arnold 85 vindt dit leuk.
  19. Arnold 85

    Arnold 85 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    14 jul 2015
    Berichten:
    2.438
    Locatie:
    Lunteren
    Wat wil je zeggen? Dat je met je tachtigste verjaardag 3d kunt stunten? Grapje uiteraard.....

    Je gaat vooruit, dat telt. Het belangrijkste is dat je vertrouwen in jezelf houd en een poosje crashvrij vliegen helpt daarbij enorm.......langzaam opbouwen, komt goed!

    Succes met de ion! Neem wel voor de zekerheid een verschoning mee, misschien heb je het nodig
     
  20. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik moet van de week nog even bij je langskomen om de Ion af te stellen in mijn zender.

    GJ
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina