De perikelen van WdeW;

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, vooral de Walen zijn lastig.
Die hebben al het slechte van de fransen overgenomen, Vlamingen zijn nog wat meegaander.

En Theo, de grens gaat echt niet dicht, dat is door de duitse regering vanmiddag besloten.
Ze willen wel tankstations net over de grens en dingen die niet echt nodig zijn sluiten.
Maar ik moet dus weer via Duitsland, is een half uur langer..
Dus 4 uur heen, dan 30 minuten in het ziekenhuis en 4 uur terug..

GJ
 
Net Grapperhouse gezien bij hart van Nederland en advies is nee. Grensoverschrijdend verkeer zonder goede reden word afgeraden en ontmoedigd. Dus jij mag door, maar ikke niet om drank te halen.

Belgie vanuit hier is niet mogelijk. Voor mij bedrijfsmatig wel, dierenzorg mag wel door mits schrijven van klanten naast vignet. Maar mag onderweg dan niet naar de slager in Maaseik. En oh ja, stagiar mag dan niet mee.
 
Het maakt mij niet uit wat Grappenmaker verteld, het gaat erom wat Merkel zegt, de grenzen gaan niet dicht.
Maar ik ga zo wel even bij de belgische grens kijken, wat daar gebeurt.
En dan meteen even tanken in Luxemburg, is daar nu 89 cent per liter....

GJ
 
Het maakt mij niet uit wat Grappenmaker verteld, het gaat erom wat Merkel zegt, de grenzen gaan niet dicht.
Maar ik ga zo wel even bij de belgische grens kijken, wat daar gebeurt.
En dan meteen even tanken in Luxemburg, is daar nu 89 cent per liter....

GJ

Laat anders even een foto van mij zien :D.

Nieuwe naam van dit topic: De perikelen van Gert-Jan :D.
 
Hier in België mag enkel maar bewegend naar buiten.
Een wandeling gaan maken mag, maar even uitrusten op een bankje kost je 250 Europese knaken.



Vliegen is er hier al lang niet meer bij op de clubs. Vrij vliegen kan hier tout cours niet, en dan nog zou je constant moeten rondrennen met je zender in je handen.
Rare tijden.

Tenzij in Antwerpen, daar mag je van Bart de Wever wel op een bankje zitten ;)
 
En je mag niet naar een park rijden.

Of toch wel..

Als je een kind onder de 5 in de auto hebt zitten.

Of als je zwanger bent ofzo

Maar dat laatste argument kan GJ al niet gebruiken natuurlijk.. ;)

Het komt er op neer dat in elk geval de politie hier niet hun werk kan doen want het is hier in België een wirwar van regeltjes die dan nog is continu veranderen.. Amen.
 
Of als je zwanger bent ofzo
Maar dat laatste argument kan GJ al niet gebruiken natuurlijk

Nou, ik heb een buikje gekregen, en tegenwoordig is alles mogelijk, misschien ben ik wel een LHBTxxxx omgebouwd of zo..
Maar jullie hebben in Belgie niet eens een regering, waar komen die regeltjes dan vandaan?

Oh ja.. het ging over Wil.
Die zou samen met mevrouw de Woofer een weekendje in mei langskomen, maar dat gaat ook niet, dus kunnen we niet op de prive helling vliegen.
Heb je de Fourstar nog ingevlogen?
Het is heerlijk weer..

GJ
 
Nou, ik heb een buikje gekregen, en tegenwoordig is alles mogelijk, misschien ben ik wel een LHBTxxxx omgebouwd of zo..
Maar jullie hebben in Belgie niet eens een regering, waar komen die regeltjes dan vandaan?

Oh ja.. het ging over Wil.
Die zou samen met mevrouw de Woofer een weekendje in mei langskomen, maar dat gaat ook niet, dus kunnen we niet op de prive helling vliegen.
Heb je de Fourstar nog ingevlogen?
Het is heerlijk weer..

GJ

Geen probleem GJ.
Inderdaad erg jammer dat het weekend niet door kan gaan.
Ter informatie: GJ zou verder gaan met mij te leren vliegen met sneller spul. Leerling-leraar systeem.
Vanmiddag ga ik eerst nog een keer met de EasyStar vliegen. Als het vliegen weer goed voelt, komt de FourStar aan de beurt.
 
Ik heb de spulletjes voor de defecte Taranis binnen maar het is zulk lekker weer, daar ga ik vanavond maar mee aan de gang.
En inderdaad, ik zou Wil even aan de "kabel" nemen.
Ik heb dat al eens gedaan maar je bent dan beperkt tot 4 kanalen (Graupner gekoppeld aan een Taranis)
Ik heb er nu een 2e Taranis bijgekocht zodat ik dan de master Taranis neem (Graupner gaat met pensioen) en Wil de leerling Taranis.
Dan kan ik alles uit handen geven, dus gas op de schakelaar, remkleppen op de gasknuppel, snapflap, de hele zooi.
Met de Ion Pro.

GJ
 
...
O jawel hoor. We hebben een minderheidsregering met steun vanuit de oppositie. Creatieve oplossing... :rofl:

Persoonlijk vind ik dat de perfecte methode.
Een clubje wat het voortouw neemt, maar over de gehele breedte op zoek moet naar een meerderheid van stemmen.


Bij ons op de (KNVvL)club gaat het vliegen gewoon door omdat het verder openbaar terrein is.
Wel maximaal 5 mensen op het veld en maximaal 2 uur vliegen. Als er zich ter plaatse meer gegadigden melden en als er meer komen om te vliegen moet je gewoon je beurt afwachten in of bij de auto (of weer naar huis gaan als je geen zin hebt om eventueel twee uur in je auto te blijven zitten).
Verreweg de meeste leden zijn of gepensioneerd, of (enkele nu tijdelijk) zitten zonder werk (in ieder geval de leden van het bestuur) en kunnen alle dagen van de week vliegen.
Die paar leden die "het vliegen" enkel van het weekend moeten hebben, zoeken het maar uit.:confused:
Het bestuur is niet bij machte (lees; heeft geen zin) om het verder te coordineren.

Ik vlieg hier voorlopig wel (luxe positie) op en rond eigen terrein.
Zolang er geen wieltjes onder zitten is hier alles mogelijk.
Ik heb mij zelfs een "race drone" aangeschaft (nooit iets mee gehad).
 
Ik heb de spulletjes voor de defecte Taranis binnen maar het is zulk lekker weer, daar ga ik vanavond maar mee aan de gang.
En inderdaad, ik zou Wil even aan de "kabel" nemen.
Ik heb dat al eens gedaan maar je bent dan beperkt tot 4 kanalen (Graupner gekoppeld aan een Taranis)
Ik heb er nu een 2e Taranis bijgekocht zodat ik dan de master Taranis neem (Graupner gaat met pensioen) en Wil de leerling Taranis.
Dan kan ik alles uit handen geven, dus gas op de schakelaar, remkleppen op de gasknuppel, snapflap, de hele zooi.
Met de Ion Pro.

GJ

Ik prijs mij gelukkig met al je hulp.
 
Persoonlijk vind ik dat de perfecte methode.
Een clubje wat het voortouw neemt, maar over de gehele breedte op zoek moet naar een meerderheid van stemmen.


Bij ons op de (KNVvL)club gaat het vliegen gewoon door omdat het verder openbaar terrein is.
Wel maximaal 5 mensen op het veld en maximaal 2 uur vliegen. Als er zich ter plaatse meer gegadigden melden en als er meer komen om te vliegen moet je gewoon je beurt afwachten in of bij de auto (of weer naar huis gaan als je geen zin hebt om eventueel twee uur in je auto te blijven zitten).
Verreweg de meeste leden zijn of gepensioneerd, of (enkele nu tijdelijk) zitten zonder werk (in ieder geval de leden van het bestuur) en kunnen alle dagen van de week vliegen.
Die paar leden die "het vliegen" enkel van het weekend moeten hebben, zoeken het maar uit.:confused:
Het bestuur is niet bij machte (lees; heeft geen zin) om het verder te coordineren.

Ik vlieg hier voorlopig wel (luxe positie) op en rond eigen terrein.
Zolang er geen wieltjes onder zitten is hier alles mogelijk.
Ik heb mij zelfs een "race drone" aangeschaft (nooit iets mee gehad).


Theoretisch kon dat ook wel bij ons georganiseerd worden. En eigenlijk ging dat an sich wel vlot gaan, we hebben een goed clubje.En met een kalender en een beurtsysteem ging dat wel lukken.
Maar zowat alles buiten wandelen en fietsen (Vlaanderen dweept met de koersfiets...) is verboden. Dus ook vliegen.
Dus maken we er eigenlijk ook geen punt van.

Je hebt natuurlijk altijd en overal kiekens die de regeltjes ombuigen (daar zijn alle Belgen in bedreven...) naar eigen goeddunken en inzicht.

Goed. Terug naar Willy zijn problemen :-D
 
Vandaag voor de tweede keer met de EasyStar gevlogen. Het was een speelbal van de wind. Je stuurt je helemaal wezenloos.
Daar leer je heel goed mee vliegen! Ja, zal best, maar ik word er wel helemaal schijtziek van. Het is n.l. niet leuk.

Een dezer dagen toch de FourStar maar eens gaan activeren. Ik weet zeker, dat die een stuk prettiger vliegt.
Wel even eerst nog wat moed verzamelen.

Mijn vrouw is in een emotie van opruimwoede geraakt. Na het tuinhuis en de schuur is binnenkort de zolder aan de beurt.
Gelukkig mag ik meehelpen.
 
Sturen is juist leuk en leerzaam.
Maak de uitslagen van de Fourstar niet te groot, dan vliegt ie wat rustiger.
En alles goed controleren, of de roeren de juiste kant op gaan, zwaartepunt en ga eerst even wat taxieen met het model, dan neemt de spanning vaak wat af.

GJ
 
Sturen is juist leuk en leerzaam.
Maak de uitslagen van de Fourstar niet te groot, dan vliegt ie wat rustiger.
En alles goed controleren, of de roeren de juiste kant op gaan, zwaartepunt en ga eerst even wat taxieen met het model, dan neemt de spanning vaak wat af.

GJ

Ik ga alles goed nakijken. Goed idee dat taxieën.
Als ik vlieginstructeur was, zou ik daar de eerste les mee beginnen.
 
een easystar is licht.
maar met een beetje normale wind, zou hij niet extreem veel input nodig moeten hebben.
normaal bedoel ik tot windkracht 3, daarboven wordt het wat uitdagender.
overcorrigeer je niet?
wat doet het toestel, als je minder stuurt?
of helemaal niet (wel de grond mis blijven vliegen)

kan makkelijk dat de reden waarom je stuurt, helemaal niet aanwezig is als je het toestel wat meer vrijheid geeft.
behalve bij de landing. dan moet ie wel strak in het spoor.
en dan is de beste tip om hem echt 100% neus in de wind aan komen vliegen, en wat gas erop houden.
niet uitmelken, dan ben je de druk op je roeren kwijt, en gaat hij fladderen.

soms heb je een turbulente luchtlaag, dan schiet het toestel nog wel eens een metertje omhoog en omlaag.
de lichter, des te meer last.
maar in principe heb jij er last van, het toestel minder.
jij staat op de grond.. toestel zit gewoon in zijn luchtlaag.
 
een easystar is licht.
maar met een beetje normale wind, zou hij niet extreem veel input nodig moeten hebben.
normaal bedoel ik tot windkracht 3, daarboven wordt het wat uitdagender.
overcorrigeer je niet?
wat doet het toestel, als je minder stuurt?
of helemaal niet (wel de grond mis blijven vliegen)

kan makkelijk dat de reden waarom je stuurt, helemaal niet aanwezig is als je het toestel wat meer vrijheid geeft.
behalve bij de landing. dan moet ie wel strak in het spoor.
en dan is de beste tip om hem echt 100% neus in de wind aan komen vliegen, en wat gas erop houden.
niet uitmelken, dan ben je de druk op je roeren kwijt, en gaat hij fladderen.

soms heb je een turbulente luchtlaag, dan schiet het toestel nog wel eens een metertje omhoog en omlaag.
de lichter, des te meer last.
maar in principe heb jij er last van, het toestel minder.
jij staat op de grond.. toestel zit gewoon in zijn luchtlaag.

Zo vloog ik gisteren op b.v. 20 meter hoogte en 1 seconde later op 23 meter.

Maar vandaag, was er geen wind van betekenis en vloog hij zoals het hoort.
Gisteren had ik de expo al op -25 gezet.
Alle lichte beginners toestellen die ik ooit heb gehad, vlogen beroerd mij windkracht 3.
Bij een licht avondbriesje vlogen ze goed.

Mijn all time favoriet is nog steeds de Escapade .61 van Great Planes. Jammer genoeg wordt die niet meer gemaakt.
Ik hoop dat de FourStar 60 vergelijkbaar vliegt. Een dezer dagen weet ik dat.
 
dat heeft wat meer gewicht, zal zodoende minder "speelballetje van de wind" zijn

Maar het vliegen in wind is wel ff een ander dingetje als altijd maar windkracht 1
je moet een beetje anders vliegen, wat minder kritisch op hoogte
wat meer rekening houden met je vliegrichting, als je een figuur wilt doen.

wel rekening houden met de aileron as, de wind moet met zijn pootjes van de vliegstand af blijven.
maar, in de regel, als je gewoon normaal je rondje vliegt, is dat goed te doen.
net zo vliegen als normaal. niet drukker, niet gekker.
je toestel moet er wel tegenin kunnen vliegen, dat is een vrij belangrijke factor.
als dat niet meer lukt, moet je hem toch wel neer gaan zetten:D

voor het idee:
een looping met windje mee, ziet er vanaf de grond niet best uit..
terwijl het met tegenwind goed uitziet.
lichte kist, neus niet lekker in de wind, en je maakt een kurketrekker.
maar, lullig gezegd, de kist doet niks anders. die zit gewoon in zijn luchtlaag, te reageren op wat jij verteld.
het ziet er vanaf de grond anders uit. maar het toestel doet exact hetzelfde.
de extreme uitslagen die je geneigd bent te gaan maken (of ook maakt) zijn puur omdat jij het figuur wilt maken zoals je zelf vanaf de grond gewend bent.
doe ik ook trouwens. maar het helpt wel als je dit weet, en in je achterhoofd houdt.

heb je dit met een lichte kist in de peiling, gaat een grote kist je niet zo snel verrassen.
want ook een grote kist doet het..
of heeft er enige mate last van..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top