Ik zie vliegers met een brevet op auto´s terechtkomen, in de sloot liggen, in bomen hangen, verkeerd landen, etc.
Een brevet geeft net als een rijbewijs geen enkele garantie
Als je een piloot op een auto hebt zien komen dan zou ik meteen melding maken bij het bestuur.
Die persoon mag dan niet meer vliegen.
Ten eerste staan auto's 9 van de 10 keer achter de pits of plek waar de vliegers vliegen.
Daar mag je al helemaal niet komen.
Boom raken is ook een beetje dom, dat ding stond er al voordat je de lucht in ging, in de sloot liggen kan, is mij ook wel eens gebeurd omdat ik de landing net even verkeerd inschatte of de motor uitsloeg bij de start.
En inderdaad, dat (electro)zweef brevet stelt echt niks voor, daar kan je niet eens bewijzen dat je een brevet waardig bent.
Het is een bewijs dat je veilig kan vliegen en ook vooral, veilig met de spullen en omstanders om gaat.
En er zijn diverse brevetten weggeven zonder dat men ook maar aan 1 eis voldeed, sterker nog, ik ken mensen die helibrevet en jet brevet gehaald hebben zonder ooit 1 meter gevlogen te hebben met zoiets.
En wat ik ook zie, ik kwam bij verschillende clubs, dat het niveau per club enorm verschilt.
Dat heeft denk ik te maken met elkaar wat meer in de gaten houden, elkaar wat meer pushen om netter en beter te vliegen.
Zelfs clubwedstrijdjes, hoe simpel ook, kunnen het niveau al opkrikken.
GJ