De perikelen van WdeW;

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door WillydeWoofer, 9 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.837
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ik zie vliegers met een brevet op auto´s terechtkomen, in de sloot liggen, in bomen hangen, verkeerd landen, etc.
    Een brevet geeft net als een rijbewijs geen enkele garantie.
    Ik zou de eisen gedeeltelijk aanpassen.
     
  2. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.837
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    En boem is hoo :D.
     
  3. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.977
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Meld je aan bij de daartoe bevoegde KNVvL sub-commissie, zou ik zo zeggen...

    Been there, done that, en de bak str... die je soms voorbij ziet komen is niet van dommenhuizen...
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  4. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.303
    Locatie:
    Noord Brabant
    Dat is hartstikke mooi, het plus pakket in negatieve vlucht.
    Mooi als je dat iemand mee geeft in de opleiding, scheelt veel teleurstellingen en liters lijm.:thumbsup:
     
  5. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.303
    Locatie:
    Noord Brabant
    Nee joh, gewoon ff de voetjes van de grond of met beide voeten los van de grond.
    @#%^46t Hek!
     
  6. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Als je een piloot op een auto hebt zien komen dan zou ik meteen melding maken bij het bestuur.
    Die persoon mag dan niet meer vliegen.
    Ten eerste staan auto's 9 van de 10 keer achter de pits of plek waar de vliegers vliegen.
    Daar mag je al helemaal niet komen.
    Boom raken is ook een beetje dom, dat ding stond er al voordat je de lucht in ging, in de sloot liggen kan, is mij ook wel eens gebeurd omdat ik de landing net even verkeerd inschatte of de motor uitsloeg bij de start.
    En inderdaad, dat (electro)zweef brevet stelt echt niks voor, daar kan je niet eens bewijzen dat je een brevet waardig bent.
    Het is een bewijs dat je veilig kan vliegen en ook vooral, veilig met de spullen en omstanders om gaat.
    En er zijn diverse brevetten weggeven zonder dat men ook maar aan 1 eis voldeed, sterker nog, ik ken mensen die helibrevet en jet brevet gehaald hebben zonder ooit 1 meter gevlogen te hebben met zoiets.
    En wat ik ook zie, ik kwam bij verschillende clubs, dat het niveau per club enorm verschilt.
    Dat heeft denk ik te maken met elkaar wat meer in de gaten houden, elkaar wat meer pushen om netter en beter te vliegen.
    Zelfs clubwedstrijdjes, hoe simpel ook, kunnen het niveau al opkrikken.

    GJ
     
    jve vindt dit leuk.
  7. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.837
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    De tolvlucht, versie 3.0

    1 breng het toestel op veilige hoogte
    2 gas dicht, de neus optrekken
    3 wachten tot de neus valt
    4 een beetje of vol, links of rechts richting geven met het richtingsroer en/of met de ailerons
    HIER BEN IK NOG NIET HELEMAAL UIT!
    5 drie slagen in de rondte
    6 knuppels los, of tegensturen met richting of ailerons.
    HIER BEN IK NOG NIET HELEMAAL UIT!
    7 een beetje gas geven of een beetje up geven
    8 een beetje up geven of een beetje gas geven
    HIER BEN IK NOG NIET HELEMAAL UIT!
    9 recht leggen
     
  8. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.837
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Daar hebben we het in het weekend nog wel over ;).
     
  9. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.552
    Locatie:
    Ede
    Rolroer dan een rol. Geen rolroer dan geen rol. Zo simpel is het
     
  10. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.552
    Locatie:
    Ede
    Geen probleem doe ik.
     
  11. Arnoud Snel

    Arnoud Snel

    Lid geworden:
    24 apr 2008
    Berichten:
    1.674
    Locatie:
    Onbekend
    Geen zorgen voor de tolvlucht Wil. Hoef je niet perfect te vliegen, komt later wel als je er belangstelling voor hebt.
    Het gaat er bij het brevet om dat je laat zien dat je veilig vliegt en het model onder controle hebt.

    De tolvlucht (spiraalvlucht mag ook) geeft aan dat je het model onder controle hebt als het overtrekt.
    Als ik jou betoog zo lees vlieg je nu een spiraalvlucht, niks mis mee, is prima voor het brevet.

    Als ik zo lees wat je nu oefend moet je deze zomer het brevet zeker behalen.

    Veel succes!

    Grt,

    Arnoud
     
  12. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.552
    Locatie:
    Ede
    Op mijn beurt bij twijfel alles dd hoek in
    Je voert hem uit dat telt 3 slagen minimaal en herstellen, het toestel in dd vliegrichting zetten en door met het program.
     
  13. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel

    Ik wou dat ook net schrijven.
    Snelheid eruit en dan vol up en alles de hoek in.
    Dus richting en rol.
    Dan buitelt ie mooi naar beneden, altijd prijs.
    En niet wachten tot de neus valt maar als de snelheid eruit is alles de hoek en en vol up, tegelijk!

    Na 3 tollen, of als je te laag komt, alles los en niet tegensturen.
    Als je in een echte overtrek komt en je gaat tegensturen dan valt ie weer de andere kant op, dat zag je met de Blizzard, 3x achter elkaar overtrekken tot er geen lucht meer is om te vliegen.
    Dus alles loslaten, snelheid maken en dan rustig up trekken en recht leggen, doorvliegen.
    Het is echt vreselijk makkelijk.
    Een vliegtuig, zeker een hoogdekker en lesmodel, wil zelf vliegen.
    Al zou je de knuppels niet aanraken en hoog genoeg zitten zou hij zichzelf recht leggen.
    Leerlingen willen altijd teveel sturen.



    GJ
     
  14. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.837
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Dat komt ook goed Arnoud, maar er zijn verschillende meningen. Hoe moet ik het dan weten?
    Weten wat je bij overtrek moet doen, lijkt mij ook prima. Drie jaar geleden had ik een Wot 4. Deze
    bracht ik op hoogte en dan zette ik de motor uit. Verder deed ik niks. Ik wachtte dan totdat het
    toestel naar omlaag ging. Ik legde de vleugels recht met aileron en ik gaf weer gas. Sindsdien
    heb ik deze stunt niet meer uitgehaald. Waarom weet ik niet.
    De helikopterpilootkolonel van een vliegschool uit Friesland leerde mij dat rechtleggen.

    Ik ga zaterdag voor 4 dagen naar GJ in Duitsland, samen met een vliegvriend. Uiteraard gaan
    we elke dag vliegen. Ik wil 1 dag met de FunCub, daarna met de WotTrainer en daarna met de Ion,
    of een anders snel ding dat GJ dan klaar heeft staan, met dubbele bediening.
    Ik vermaak mij wel.
     
  15. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.837
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ik breng de FunCub mee, dan gaan we dat 4 dagen oefenen.
    O ja ...... en we brengen verse ingredienten mee voor een overheerlijke satesaus.
     
  16. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik kan hem niet overpakken he..
    Maar aan de helling heb je 150 meter extra hoogte.
    Je moet eerst nog de straat barbeque overleven he..
    Serge, als je zaterdagavond in de buurt bent, je bent welkom, zelf vlees meenemen, de rest staat hier (salade, brood, drank BBQ).
    In der Hohl, 54570 Weidenbach.

    GJ
     
  17. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.837
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Het is geheel op mijn risico.
    Ik wil wel graag getroost worden, als hij in puin ligt.
     
  18. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.838
    Locatie:
    Nootdorp
    Probeer eens mee te denken met je model, alsof je er in zit. Om te sturen heb je druk op je roeren nodig. Dus snelheid. Als je alle snelheid eruit trekt en dan probeert te sturen gebeurt er niks, het model kiepert omlaag en vliegt vrolijk verder. Je moet dus sturen voordat het model stilvalt, of erna wanneer het weer snelheid krijgt.
     
    serge pot vindt dit leuk.
  19. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.552
    Locatie:
    Ede
    Hoelaat?
     
  20. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Om 4 uur komen ze tafels en banken brengen en die worden in mijn tuin gezet.
    De BBQ komt aan de overkant en die zal denk ik zo rond half zes aangestoken worden, dus ik gok dat het vanaf een uur of half zeven los geht.

    GJ
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina