De perikelen van WdeW;

Status
Niet open voor verdere reacties.
De Wecanfly is hetzelfde toestel als de hiervoor genoemde Ucanfly. Ik ken de Mentor en de Wecanfly: ik zou zonder meer voor de Mentor gaan: in vergelijking is de WCF wat lichter en minder stevig.
 
De Wecanfly is hetzelfde toestel als de hiervoor genoemde Ucanfly. Ik ken de Mentor en de Wecanfly: ik zou zonder meer voor de Mentor gaan: in vergelijking is de WCF wat lichter en minder stevig.

Ik heb beide gehad en ik kies ook voor de Mentor.
Maar voor 129 euro heb je een nieuwe WCF. Op dit moment voor 109 euro, als je er iets van een paar tientjes bij neemt.
Dat kan b.v. een extra lipo zijn. Dan hem je voor +/- 130 euro een nieuwe WCF en een 3s/2200 lipo. Veel waar voor je geld.
 
Ik had begrepen dat je een aanbod had voor een tweedehands Mentor, dan zal het prijsverschil toch niet al te groot zijn, dacht ik.
 
Als hij op de terug weg eerst bij de westerburen benzine gaat tanken bespaart hij denk ik iets van 30 cent per liter.........
 
Theo, geef je Wil dan ook nog even een lesje als ie de Mentor op komt halen?
Gewoon even met de Raketenwurm...

GJ
 
Theo, geef je Wil dan ook nog even een lesje als ie de Mentor op komt halen?
Gewoon even met de Raketenwurm...

GJ

Die boor ik liever zelf de grond in gezien wat men ervoor bied. Voor 250 euro vlieg klaar ram ik hem liever zelf vol gas de grond in heb ik daar ook nog wat plezier aan. Meer bied men helaas niet.
 
Tja, F5B gaat weer een beetje dood in Nederland dus zijn er geen mensen die een kist zoeken.
Misschien op RC-network zetten?

GJ
 
De huidige stand van zaken;
* een We Can Fly besteld bij Horizon (het nieuwe Staufenbiel) voor ongeveer 100 euro.
* een in nieuwstaat verkerende Mentor gereserveerd.
Nu kan ik nog maar voor maximaal 100 euro kapot vliegen.
Ik las aldus even een verstandige-periode in, niet in de laatste plaats door alle adviezen hier.
 
Dat gaat vast wel goed komen. Ik heb mijn brevet ook met de WCF gehaald. Ik hoop dat je er veel plezier mee hebt!
 
Mooi!
De eerste vluchten eerst kijken hoe langzaam hij kan (op hoogte) en kijken of en wanneer hij over een vleugel wegvalt.
Zo langzaam mag je dus nooit gaan bij een landing.
En dan weer rustig landingen en bochten gaan oefenen.
Verder van je afvliegen dan dat je fijn vind en dan kijken of je op instinct het model terug naar het veld kan krijgen.
Met een hoogdekker kan dat, als je het even niet ziet, alles loslaten en hij komt weer in vrijwel stabiele positie terug.
Je weet dan alleen nog niet of hij naar je toe vliegt of van je af maar dat kan je zien als je stuurt, als je naar een kant stuurt en die kant van de vleugel gaat naar beneden dan vliegt ie van je af.

Ik bedacht me dat je op een kennis van me leek.
Die probeerde te beginnen met een F5B kist, toen dacht ie dat ie verstandig werd en heeft toen maar een paar F3A kunstvluchtkisten gekocht.
Z'n vrouw vroeg me toen hem te lessen, ik heb mijn Phoenix hoogdekker meegenomen en daar kon ie redelijk netjes mee vliegen.
De Phoenix is heel gebleven maar de rest niet.
Uiteindelijk is hij met modelvliegen gestopt.

GJ
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top