De snelle avonturen van WdeW

Even iets heel anders. Hier ligt me toch een partij water op de velden, waar ik kom. Ik zie mezelf de komende weken niet meer vliegen.
Daar is het uiteraard ook de periode voor, maar het is nu wel heel erg. Voor alle duidelijkheid, het gaat over velden gelegen op klei-grond.
Zou een grote föhn kunnen helpen?
 
Schrijven en zeker met wat humor doe ik graag. Je kunt "anderen aan het lachen willen maken" zien als gestoord.
Ik noem het altijd maar "prettig gestoord" :D. En ........ al is er maar 1 persoon die met de inhoud iets kan, dan is dat al weer leuk meegenomen ;).

haha... ben blij dat je weer terug bent Wil.. jou schrijven in topics brengt bij velen weer een glimlach op het gezicht (bij mij in ieder geval wel),
zo zie je maar dat elk nadeel weer een voordeel heeft, de een een ban, de ander weer terug :thumbsup:
nu maar snel wat speeders bouwen dan kan je bij ons er weer eentje het maisveld in jagen :D..... ownee hij lag er zelfs helemaal achter :rofl:
ondanks dat was het wel heel erg gezellig en daar gaat het om :thumbsup:

ergens wel jammer dat die Massimo Espresso afgeschoten moet worden, ideaal zou zijn om zon ding met een edf uit te rusten en gewoon opgooien
 
haha... ben blij dat je weer terug bent Wil.. jou schrijven in topics brengt bij velen weer een glimlach op het gezicht (bij mij in ieder geval wel),
zo zie je maar dat elk nadeel weer een voordeel heeft, de een een ban, de ander weer terug :thumbsup:
nu maar snel wat speeders bouwen dan kan je bij ons er weer eentje het maisveld in jagen :D..... ownee hij lag er zelfs helemaal achter :rofl:
ondanks dat was het wel heel erg gezellig en daar gaat het om :thumbsup:

ergens wel jammer dat die Massimo Espresso afgeschoten moet worden, ideaal zou zijn om zon ding met een edf uit te rusten en gewoon opgooien

Sinds een tijdje is modelbouw en modelvliegen de grootste hobby. Trouwens als ik iets aan gort wil vliegen, kom ik wel weer een paar dagen naar Stadskanaal ;). Wat een rotveld :D.

Een week voor jij ging (her)trouwen kwam mijn vrouw thuis met een mooie kaart. "Wat zal ik er op zetten?". Ik: zet maar, hopelijk lukt het deze keer wel! :D:D.
Maar, om te voorkomen met twee blauwe ogen thuis te komen, mijn vrouw toch maar zelf een passend tekstje laten maken.
 
Aha…. Dat was dus meer uit medelijden… nou bedankt he :mad:
Maar… het was wel erg gezellig of niet dan, heb er nog een leuke foto van.. :D

het is weer echt een ouderwets Willy de Woofer topic, op pagina 2 ontspoort het al :rofl:
IMG_1094.png
 
Voor niet gruwelijk veel geld, heb je aan de Massimo een behoorlijk snelle kist. De motor zit achterop, de rest veilig achter de lipo. Hij is vrij goed te zien. Ik kan zo gauw niks negatiefs bedenken.

Als het nog sneller moet, kom je al snel op full carbon uit, met een dito prijskaartje.

Het wordt zo langzamerhand tijd, dat ik er eens eentje kado ga krijgen van de fabrikant :D.
Sinterklaas, Kerst en mijn verjaardag zijn daar bijzonder geschikte momenten voor :rolleyes: .
 
Voor niet gruwelijk veel geld, heb je aan de Massimo een behoorlijk snelle kist. De motor zit achterop, de rest veilig achter de lipo. Hij is vrij goed te zien. Ik kan zo gauw niks negatiefs bedenken.
En toch , hè...
Als ik die foto's in het begin zie, dan vraag ik me toch af of je tijdens de start, met maar de halve prop boven water, makkelijk op sneheid komt....:rofl:
 
De velden hier worden alleen nog maar natter. Tijd om de (bouw)zolder weer eens te bezoeken.
Vriend E dacht er net zo over. Hij helpt met het afbouwen van de Avionik D-17.

Waar waren we ook al weer? Geen idee. Gelukkig ligt boven alles ordentelijk bij elkaar.
Aha, we weten het weer. De vleugel servo's liggen te springen om ingebouwd. Wel mooi haaks op de ailerons plekken heh! Jahaaa.
Ze zaten al netjes warm ingepakt in de schilderstape van de Action. Geodriehoekje klaargelegd, Endfest gauw gevonden en roeren maar. Rustig aan, tijd genoeg met dat 24 uurs spul. Bedacht voor oude mensen, die niet meer zo vlug zijn?
Ik weet nog steeds niet wat nou eigenlijk epoxy is? Heet niet alle lijm, epoxy? Is Velpon dan ook epoxy? Geen idee.

Tijd voor een fotootje.
 

Bijlagen

  • 20241029_125547.jpg
    20241029_125547.jpg
    429,7 KB · Weergaven: 144
  • 20241029_125537.jpg
    20241029_125537.jpg
    301,6 KB · Weergaven: 138
Laatst bewerkt:
Als ervaren bouwer had ik ze mooi ingekort voor het takelen met ijzergaren. Yep, des Johans…
Reden? De bend heeft immers een sleuf geslepen, waarin de takeling gezekerd is.
En zal daardoor niet kunnen afschuiven. Langer is dus niet nodig.

En met de inkorting blijft er minder grasmeuk aan de boel hangen… of wat anders zoals een snee in de poten…

De bend zou ik gesoldeerd hebben.
Verlijmd, zou ik em zelfs krimpen met een krimptang.
En dan volgens de UHU staffel in de oven uitbakken. Dat moet met een list, want de UHU wordt eventjes zo dun als water.

Solderen met S39 geeft een solide verbinding. Het staal moet goed ruw blank geschuurd zijn, ook bij verlijmen. Verzinkt metaal lijmt beroerd.

Zwakste schakel edoch blijft het het gerolde draad van de soldeerhuls. En dat is maar goed ook.

Duhhhsssss…
Gr Bas
 
Vraag me vooral af of de boel niet op de vleugelhuid gaat drukken en ook op de servo as gaat blokkeren als de hevel richting voorlijst gaat. Maar het is op de foto's niet heel goed te zien natuurlijk. Ik vermoed dat de hevel ook nog wel wat korter kan aan de servo kant. Zorg er in ieder geval voor dat je de hele uitslag kunt gebruiken en limiteer dit niet grotendeels in de zender. Dat kon wel eens heel nerveus vlieg gedrag op gaan leveren.
Verder lekker bezig toch zo te zien.
 
Bedankt voor de adviezen mannen.
Toch heb ik het gedaan zoals GJ gezegd heeft. Deze aansturing zat bij de spullen die ik van hem kreeg.
Een foto van jullie aansturing zou welkom zijn.
 
In dit soort zaken, als je er niet bedreven in bent, kun je beter eerst een testmodelletje maken.
Gewoon uit stevig bordkarton en wat tape, test ruderhoorntjes, en aansluiten op de ontvanger.
En dan via de mixer de uitslagen verkennen.
De spoileron in mixen, op maximale uislag en nog een stukje slag om nog te te kunnen sturen via rolroeren.

Dat eerst van uit neutraal, en dan kom je e achter dat de hevel, met de servo zelf steeds in neutraal snel onder een hoek van 30 graad naar voren komt te staan.
De slag van de hevel naar voren is dan gering en voldoende, gering.
Om te sturen is de uitslag al niet groot.
Maar de slag naar achter via de mixers, schakelaar of gashandle is dan wel heel groot, die de servoarm dan kan maken.

Zo haal je de maximum resolutie uit de servo.
 
Back
Top