ah ja dat is klassiek met die stangetjes. er zijn verschillende manieren, het is ook goed om de hoeken niet te rond te maken. ik gebruik veelal een platbektang, en "iets verder buigen". wat ook goed gaat als het draad het toelaat
(niet te hard, bros), is de knikjes buigen en later in het verlengde draaien, torderen.
het zou heel mooi zijn, als er een soort mini zet-bankje was voor servo stangetjes (met enkele afstel mogelijkheden voor eoa gewenste dikte van servokopje en/of draaddiameter). dit is op zich te maken. (aan een tafelrand monteren enz immerdabei)
er bestaat wel een speciale soort nijptang die in 1x een Z maakt.
ja zou ook wel houden zulke avioniks vliegen erg goed (vooral als de aansturing goed is enz), en op zich niet kritisch. het zijn wel snelle dingen met dunne vleugeltjes, men vliegt zo te ver weg.
je hoeft ook niet volgas (als de regelaar en motor dat niet erg vinden), dan kun je best lang ermee rondvliegen, aanvoelen enz.
het vliegen wordt echt leuk als je eraan went (en ook de besturing in orde en proper effect heeft, uitslagen, spoilers enz).
als je die kisten al hebt, is het juist leuk het goed te (leren) inbouwen ermee. op een gegeven moment (3 kisten verder) snap je het mss zo. plan van aanpak enz.
ik vind RC netjes inbouwen altijd een (zware) uitdaging. beetje een horde. als het kan, doe ik het zo dat alles er zo weer uit kan. (als het niet veel te veel gedoe is met servoraam enz, en met zulke kisten kan dat vaak nieteens)
mini ellipse bijv. kunnen de servo's zo weer uitgeschroefd.
ik heb zelfs weleens (kunststof) kisten aan vrienden gegeven voordat ik de besturing er al ingebouwd had. (lange afweging, ik dacht dan zie ik ze nog, en dat anderen er mooie tijden mee hebben)
1 kist heeft allerlei avonturen meegemaakt en gerepareerd al enz, en diegene heeft er een leuk kistje aan. (zelf had ik geen behoefte eerst die RC in te bouwen, om de ellende, en ik had al genoeg kisten, projecten).
toen dacht ik dus, ik begin er niet zelf aan en geef weg. (beetje als een teveel bestelde maaltijd die wel lekker is maar zelf niet erbij op kan, en zonde om te verpieteren, dan geef aan een ander die op dat moment wel op kan, zoiets redeneerde ik)
idd het is maar een kist, niet erg als iets niet meteen lukt. het is een hanteerbaar ding dat je van je af kan leggen en een dag later verder, als je er niet uitkomt is hier wel enige hulp of afstand enz.
ja dan kun je het ook omgekeerd relativeren, dat dit een spannende maar "optionele" activiteit is waar men enige regie over heeft, en juist helpt om met andere dingen die men niet zomaar even van zich af legt, om te gaan.
soort oase in de ellende (met ook eigen ellende. dat is juist fijn om dat zo te kunnen hanteren)