De successen van Willy de Woofer en Pieter de Tweeter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je kan toch ook gewoon ff goed controleren of de trustlijn nog klopt?
zoniet, aanpassen of nieuwe romp, zoja, vliegen met dat ding!

Ik begrijp niet goed of het over de instelhoek gaat, of de domp/zijwaartsstelling van de motor, of de trustlijn.
Aan de vleugels en stabilo is niets veranderd. Door het "knijpen" van de neus, is de romp slechts minimaal korter geworden.
 
Ik zal wat balsa meenemen naar mijn bejaardenhuis.
Helaas kan ik daar niet zagen want er moeten wat triplex spantjes in maar dat rompje voor de groene speeder heb ik in 1 dag bedacht, getekend en gebouwd.
En het ding vloog perfect.
Dus waarom kloten met een romp die misschien niet goed is?
Als ie crasht is de vleugel ook stuk en met wat pech een accu en regelaar.
En erger, het zelfvertrouwen loopt weer een deuk op.
Daarom heb ik gezegd, laat het zo en ga niet klooien.

Een speeder 3 gaat echt geen carbon worden.
Carbon voegt niets toe, maakt het alleen duurder en lastiger.
Gewoon glasweefsel met wat carbon verstevigingen is beter.

GJ
Als jij daar gaat lopen zagen in dat hotel daar, zullen ze ook we raar opkijken! [emoji1787]
 
Ja Coen... ze komen dan ook soms met de po langs...
Nadeel... balsastof is erg irriterend op de longen...
Maar wellicht heeft het gebouw een knutselhok.
Of is er een zaaltje vrij voor terapeutisch modelbouwles... ipv tekenen en schilderen.
Met een beetje mazzel haal je de krant ermee, en een potje subsidie!

Willy... de punt van de neus... Beste is om die volledig recht op de datumlijn en hartlijn te spitsen.
Daar het een iets sturende invloed zòu kunnen hebben...

Kijk, kijk... 't is zoiets as deze kneiter.... laat koppie hangen...
je ziet het al er aan af... geeft een een ontevreden uit... deprie neusje...
dan komp het niet goed hè met alle pylonagerie?
Dussss... Echt een gevalletje van balsa bij!

121129030100-concorde-file.jpg
 
Laatst bewerkt:
Willy... de punt van de neus... Beste is om die volledig recht op de datumlijn en hartlijn te spitsen.
Daar het een iets sturende invloed zòu kunnen hebben...

Kijk, kijk... 't is zoiets as deze kneiter.... laat koppie hangen...
je ziet het al er aan af... geeft een een ontevreden uit... deprie neusje...
dan komp het niet goed hè met alle pylonagerie?
Dussss... Echt een gevalletje van balsa bij!

Bekijk bijlage 541388

Oei, dat ziet er niet al te best uit Powerbus. Kun je hem niet op Marktplaats zetten?
 
Mooie variable domping!
Weer die Concorde met droop-snout… haddik ook nooit moeten posten…zucht…

Ohwja… zo een GP motor mount.
Heb ik weten te splitsen met een stevige motor en prop. Brak op de vouw in het metaal, bij opstart. Vermoed anodisering, bros geworden, en geheel niet leuk.
Motor klapte richting de werkbank in het garaas… geen schade verder… pfieuwwww…

Moeders de vrouw schrok zich lam… waar ik mee bezig was?
Oh slechts een test… en het werkt… +2kw
 
Laatst bewerkt:
Mooie variable domping!
Weer die Concorde met droop-snout… haddik ook nooit moeten posten…zucht…

Ohwja… zo een GP motor mount.
Heb ik weten te splitsen met een stevige motor en prop. Brak op de vouw in het metaal, bij opstart. Vermoed anodisering, bros geworden, en geheel niet leuk.
Motor klapte richting de werkbank in het garaas… geen schade verder… pfieuwwww…

Moeders de vrouw schrok zich lam… waar ik mee bezig was?
Oh slechts een test… en het werkt… +2kw

Variabele domp ........... ja, dat heeft nog niemand.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top