De successen van Willy de Woofer en Pieter de Tweeter.

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door WillydeWoofer, 10 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Staat er mergens een nummer op een stuk hout?
    Is het dan een Seagull?
    Het was zo"n Vietnamees ding.

    Oh ja.. Wil belde me.
    Hij had de speeder romp meegenomen naar de club en ervaren bouwers er naar laten kijken en de vraag gesteld, staat dit goed...
    Afijn...
    Achteraf blijkt dat ik alweer, ja alweer, gelijk had.
    Motorspant staat er niet recht en haaks op.
    Ja, ervaring en mensenkennis is toch heel belangrijk, daarom durf ik ook keihard dingen te beweren.
    Sorry dat dat soms voor mensen redelijk confronterend is omdat ik me nogal hard uitdruk.
    Maar ik ben er dan vaak ook 100% zeker van.


    GJ
     
    Laatst bewerkt: 27 mei 2023
    wim eon en ramses vinden dit leuk.
  2. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    De opvolger schijnt retracts te hebben deze niet. Of hij nog gemaakt wordt? Hij gaat op 6s/5000. Een fijn all-round toestel, wat goed bij mij past, omdat ik zelf ook all-rond ben.
     
    ramses vindt dit leuk.
  3. ramses

    ramses Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 sep 2008
    Berichten:
    5.089
    Locatie:
    N. Brabant
    .
    Ik heb Wil ook gesproken en ik verwachtte het niet, maar ik moet je toch gelijk geven inderdaad... :p
    Het motorschot van de Speeder 2.0 staat na de aanpassing van de neus er met iets down- en sidethrust op...
    Dat had uiteraard eigenlijk 0,0 moeten zijn zoals Wil en ik `m voor de aanpassing van de neus ook gebouwd hadden.
    De aanpassing is met goede bedoeling gedaan en gelukkig ook geen onoverkomenlijk probleem, Wil en ik gaan dat oplossen, komt goed :thumbsup:

    Groeten, Ramses
    .
     
    Laatst bewerkt: 27 mei 2023
    Justus vindt dit leuk.
  4. Sebastiaan3Z9

    Sebastiaan3Z9 PH-SAM

    Lid geworden:
    17 jun 2014
    Berichten:
    316
    Locatie:
    amersfoort
    Had ik ook gehad, kleurtje of 40 op voorraad.
     
  5. Sebastiaan3Z9

    Sebastiaan3Z9 PH-SAM

    Lid geworden:
    17 jun 2014
    Berichten:
    316
    Locatie:
    amersfoort
    Gertjan, deze komen op 4s wel van hun plek, je moet alleen bijna een horlogemaker zijn wil je alles er dan goed in krijgen maar dan heb je wel wat.
     
  6. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ja ik ken hem.
    Superverkleinde Laser Arrow.
    Maar profiel is te dik om echt superhard te gaan.
    En ik vind hem te duur voor een paar stukjes hout.
    Die ik heb staan is 59cm span en profiel is echt heel dun.
    Daar moeten 2 servootjes in van max 6mm dik.
    Als regelaar gaat er een hele lichte in, weegt 5 gram.
    En met 600 Watt loopt ie (schijnt gemeten te zijn) 250 km/u horizontaal.
    Kitje heb ik laten frezen in Duitsland vanaf een bestand van Schuster.
    Kostte nog geen 20 euro.
    Bedoeling was om die voor Wil te bouwen en kijken wanneer ie dan rijp is voor het gesticht, want zo klein en zo hard.. daar word je gek van.

    By the way...
    Die speeder 2 romp moet helemaal uitgelijnd worden.
    Dus vastzetten op de plank en dan de vleugelmiddenlijn en stabilo als thrustlijn nemen.
    Best een rotwerk.
    Ik zou zelf een nieuwe romp bouwen, veel makkelijker.

    GJ
     
  7. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.100
    Locatie:
    Thuis
    Ow… wist niet dat je ook folie verkoopt… anders had ik wel bij jouw gekocht :thumbsup:
     
  8. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ja, ik denk ook, dat het helemaal goed komt
    Wat ik zelf niet gedacht had, was dat als je de voorkant gaat knijpen, het niet zeker is dat het motorschot(je) automatisch precies in het midden komt.
    Voor mij weer een leermoment. Het luistert ook veel nauwer dan ik had gedacht. Het is allemaal klein spul en het zal behoorlijk hard gaan.

    Ik heb jarenlang aan slotracen gedaan en daar ging het ook om ogenschijnlijk kleine details. Als je met 80km door een bocht wilt kunnen, moet alles kloppen.
    Ik denk dat hetzelfde geldt voor pylonracers.
     
    Arnold 85 vindt dit leuk.
  9. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch

    Voor mij is dit de beste post aller tijden. "Respect bro", zo zeg je dat toch!?
    Sommigen prikken daar met gemak doorheen, anderen hebben daar meer moeite mee en sommigen kunnen daar absoluut niet tegen(hoor ik wel eens).
     
    Arnold 85 vindt dit leuk.
  10. Arnold 85

    Arnold 85 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    14 jul 2015
    Berichten:
    2.438
    Locatie:
    Lunteren
    Zonder wrijving geen glans.....
     
    WillydeWoofer en MicropropSport vinden dit leuk.
  11. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik heb een hekel aan poetsen.

    Maar wel weer een mooi leermoment voor Wil ( en anderen).
    Als iemand mooie en/of dure modellen heeft en al heel lang daar mee vliegt wil dat niet zeggen dat hij ook verstand heeft van andere modellen.
    Of dat men dan daarmee kan vliegen.

    Zelf kan ik alles wel de lucht inkrijgen en heelhuids aan de grond zetten.
    Maar iets als kunstvlucht (F3A of RC1) kan ik niet netjes vliegen.
    Een mooie ronde looping lukt prima maar een hoge hoed of een 4punts rol ziet er slordig uit.
    Dat weet ik en zeg dat ook eerlijk.
    Ook het bouwen maar vooral afstellen van zo'n model vind ik lastig.
    Daar ligt ook niet mijn interesse en ik zal iemand daar ook niet over adviseren.
    Zwevers hadden ook nooit mijn interesse maar je word ouder en gaat zien dat het toch een uitdaging is.
    Dus toen ben ik info gaan zoeken, shows, beursen en fabrikanten bezoeken en vragen.
    Nu heeft dat ook geen geheimen meer.
    Helaas heb ik die mooie schaalzwevers allemaal verkocht maar ik heb nieuws, ik heb er alweer 1 op het oog.
    Hopelijk kan ik die eind van het jaar op een meeting in Kampen omhoog laten slepen.

    Wat betreft snelle electromodellen zoals pylon en f5b, daar ben ik helemaal in thuis.
    Net als mallenbouw.
    Helaas zijn er in Nederland heel weinig mensen die dit doen of er ervaring mee hebben.
    Als ik dan dingen hoor of lees die onzin of niet waar zijn dan ga ik daar keihard tegenin.
    Omdat de vraagsteller er niks aan heeft en omdat er schade aan model of erger kan ontstaan.
    Wil heeft zoveel onzin voorgeschoteld gekregen maar helaas ook zo slecht de basis geleerd, daar houdt ie last van.
    Zelfvertrouwen is verdwenen na zoveel keer crashen.
    In de Eifel heb ik bepaalde dingen met hem geoefend.
    Voordoen, vertellen hoe het moet en hij dan nadoen.
    Als het fout gaat, overnieuw.
    Dat ging perfect en ik heb hem destijds zijn gloednieuwe WOT die we daar gebouwd hadden, zelf in laten vliegen.
    Gewoon rustig praten, zeggen wat ie moet doen, hoe en waar ie moet vliegen.
    En ook de landing ging perfect, ik heb niks hoeven doen.
    Hij kan prima vliegen maar als het even tegenzit krijgt ie een vlaag van verstandsverbijstering.
    Denken aan iets anders terwijl hij vliegt.
    Fout!
    Als ik vloog stond ik zonder denken gewoon naar mijn model te kijken.
    Bij wedstrijden stond ik eigelijk alleen maar te tellen en te luisteren naar de helper.
    Als ik dan had gedacht, wat zal ik vanavond eten dan zou er wel iets de grond ingegaan zijn.
    Dus gewoon lekker genieten van de model.
    Ik kan me nog steeds de aanvlucht en landing van mijn ASG29 herinneren.
    Beetje turbulent over het mais, mooi hangend in zijn vleugels die ook bewogen door de turbulentie en dan mooi op het veld neerzetten, de vleugels zakken en als ie stilstaat valt ie op 1 kant, remkleppen in en klaar.
    Ik weet niet meer dat ik stuurde, ik heb gewoon 2 minuten staan genieten van het beeld van de aanvlucht en landing.
    Heerlijk!
    Dat gun ik elke modelvlieger, die ontspanning.

    GJ
     
    tone vindt dit leuk.
  12. nico v kooten

    nico v kooten

    Lid geworden:
    2 nov 2003
    Berichten:
    2.727
    Locatie:
    Middelburg (zeeland)
    Nog wel even die hoogteroer stuurstang richten, of nog beter, de servo in het midden van de servoplank plaatsen...
     
    Laatst bewerkt: 27 mei 2023
    jan brilman en MicropropSport vinden dit leuk.
  13. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.445
    Locatie:
    groningen
    Vraag is een beetje: hoeveel graden draait de servo-stuurhevel up en down?

    Als dat per kant pak 'm beet maar 25° is, dan zal het wel loslopen. Maar fraai is het niet; de stuurstangen gaan 'aanlopen' in de buizen.

    Grootste vraag is: waarom heb je het zo gedaan?


    jan.
     
  14. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Als het goed is draait de stuurhevel de volledige slag.
    Zo heb ik het hem geleerd, servo moet altijd volle uitslag maken voor de aanbevolen roeruitslag.
    Zo heb je de hoogste precisie en de grootste kracht.
    Waarom ie het zo gedaan heeft....
    Onkunde, geen basiskennis maar mijn vraag is meer..
    Bij een goede club worden, zeker beginners, hun modellen gekeurd.
    Dat werd bij die club niet gedaan.
    Lesprogramma, instructeurs en eindcontrole deugen dus niet bij die club terwijl dit wel de eisen zijn van de KNVvL.
    Bij een keuring was dit opgemerkt en veranderd.

    GJ
     
  15. nico v kooten

    nico v kooten

    Lid geworden:
    2 nov 2003
    Berichten:
    2.727
    Locatie:
    Middelburg (zeeland)
    Het ging mij meer om de knik die in de stuurstang zit, vanaf de servo naar het koppelstukje
     
  16. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Die knik heeft Ramses er vast al uitgehaald. Hij is niet geheel achterlijk.
     
  17. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.419
    Locatie:
    Rijnsburg
    Het is natuurlijk fijn dat GJ weer kan zeggen dat hij gelijk heeft maar dat betekent niet dat anderen daarmee geen gelijk hebben.

    Het is jammer dat iemand die zo'n mooie aanpassing maakt, kennelijk een wijziging in de basis instellingen over het hoofd heeft gezien. Maar als het zo'n klein verschil is dat er eerst door een groep mensen naar gekeken moet worden om het vast te stellen, is het dan zo'n groot verschil geworden dat hij meteen onvliegbaar is geworden?

    Ik snap heus dat het niet optimaal is want die veranderde trustlijn moet nu nog meer weg geknuppeld worden en dat geeft meer weerstand en maakt de vlucht onrustiger en dat wordt bij hoge snelheid allemaal uitvergroot. Maar zo compleet onvliegbaar dat er een nieuwe romp gebouwd zou moeten worden??
    (Misschien is het motorschot er afhalen, opnieuw richten en weer vast zetten minder werk? maar dat is een conclusie op basis van incomplete gegevens aangezien ik de constructie van het neusje niet ken)

    Het is jammer dat we daar nooit achter zullen komen.
     
    coen_l vindt dit leuk.
  18. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ik heb niks gedaan!
    Op de servo gebruik ik het kleinste gaatje en achter het grootste. Volgens mij zat alles goed. Wat een vreemde beschuldigingen.
     
  19. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Volgens mij lopen er nu een paar onderwerpen door elkaar.
     
  20. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ik geloof dat niet iedereen helemaal bij is met lezen. Pas dan op met het geven van positieve kritiek.
     
    Arnold 85 en Justus vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina