De successen van Willy de Woofer en Pieter de Tweeter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tegenwoordig vraagt (bijna) elke zender of je gasknuppel wel goed staat.
Er zijn mensen die met de knuppel naar boven het gas dicht hebben, je kan die functie dus ook uitzetten.
Dat de motor na aansluiten van de accu niet aangaat is logisch.
Alle brushless regelaars willen eerst een laag signaal zien, iets van 1000 milliseconde, dat betekent dat het gas dicht is.
Hoger dan 1500 ms (half gas) betekent dat ie in programmeerstand gaat.
Percentages zijn (zoals in heel modelbouw) niet echt van belang.
De electronica kijkt niet in percentages maar in pulstijden.
Sommige regelaars willen 900 millliseconden zien dus dan moet je de gasweg naar beneden vergroten, dan doe je dan met percentages in de zender.

GJ

Je bedoelt van 1000 microseconden of ųs
1000 milliseconden is 1 seconde en zolang duurt een puls naar de servo of regelaar niet.

Dat mag wel, binnen niet.
Buiten wel van 5:00 - 17:00 <18 jaar in groepjes ook op minder dan 1,5 afstand.
>18 jaar groepje van max 2 personen op minimaal 1,5 meter afstand en eventueel met een instructeur.

Hier staan de nieuwe sport spelregels:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/cultuur-uitgaan-en-sport/sport

Mijn broertje werkt tussen zijn studie tijden door op een sportschool. Daar kon hij zijn dingen van betalen. Vanaf morgen werkloos.

Ik maak tegenwoordig fluisterzachte landingen met de mooie Tucano.
Dat komt natuurlijk ook omdat er twee piloten in zitten.
Wel achter elkaar, wat ik dan weer iets minder slim vind. De achterste piloot zit daardoor
altijd tegen de rug van de ander aan te kijken.
In Belgie hebben ze ooit de touringcars heel breed gemaakt, zodat iedereen voorin kon zitten.
Tegenwoordig zie je dat niet veel meer.

Dat komt natuurlijk ook omdat er twee piloten in zitten.
Wel achter elkaar, wat ik dan weer iets minder slim vind. De achterste piloot zit daardoor
altijd tegen de rug van de ander aan te kijken.
In Belgie hebben ze ooit de touringcars heel breed gemaakt, zodat iedereen voorin kon zitten.
Tegenwoordig zie je dat niet veel meer.

De achterste piloot gebruikt de voorste als airbag.
Dan kan die misschien nog de rekening betalen na de crash.
Brede bussen, nee dat niet maar wel extra hoge legervrachtauto's in Nederland, dan kunnen er 2 verdiepingen militairen in.
Helaas zijn de viaducten lager dan de vrachtauto's dus sneuvelen er ook in vredestijd militairen tijdens de rit.

GJ

Project SnelSpul ligt al een poosje stil.
De ene begeleider lijkt geemigreerd en de ander is ook niet meer in de buurt van het veld gesignaleerd.
Het gaat er ook niet warmer op worden de komende dagen.

• Like
Reactions: jve
Gewoon even ergens in de zon vliegen.
Kan ik iedereen aanraden.

Hier scheen vandaag ook de zon, dus ik had in de zon kunnen vliegen maar toch, 3,5 graad is redelijk fris.
En Bali is nog dicht voor buitenlanders.

GJ

Vanmiddag complimentjes gekregen voor de landing. Erg leuk!

Vanwege de lockdown vlieg ik voorlopig door. Dubbele kleding op, berenmuts aan en gaan met die sinaasappel.

• Like
Mooi, de komende dagen nog meer mooi vliegweer. Wel koud, maarrrr ook een lekker zonnetje, die je wel in de rug moet houden. Gefeliciteerd met die mooie landing. Landen en opstijgen vind ik eigenlijk nog het allermooiste van het vliegen.

Vliegend het jaar uit. Yes!!!

Vliegen?
Er zit een mannetje uit omgeving 's Hertogenbosch me lastig te vallen of ik nog wat voor hem aan het bouwen ben...
Dus ik heb net maar even voor een flinke partij geld wat vormenhars en weefsels besteld, malletje maken, dan kan ie lekker achter elkaar crashen.
En ik heb een beetje begrepen dat er meer mensen op de club zijn die iets snels willen dus daar ga ik nu een modelletje voor ontwerpen.
Ik wil dat vliegklaar incl aandrijving en servo's voor onder 150 euro kunnen laten vliegen.

GJ

Mooi, de komende dagen nog meer mooi vliegweer. Wel koud, maarrrr ook een lekker zonnetje, die je wel in de rug moet houden. Gefeliciteerd met die mooie landing. Landen en opstijgen vind ik eigenlijk nog het allermooiste van het vliegen.

Dank je wel.

Ik probeer altijd net zo vaak op te stijgen als te landen :D.

De Tucano stijgt net zo imposant op als de FourStar 60 deed. Volgens mij met dezelfde goedkope HobbyKing motor op zes cellen.
Hij trekt hem zo door plassen op het gras heen. Net zo makkelijk. Al bij 3/4 gas.
Een paar meter boven het veld overkomen vind ik ook prachtig.
Voor mij is 170-180 cm span een fijne maat.

140 is mijn grootste maat waar ik mee heb gevlogen. 180 lijkt me imposant, zeker zoals jij dat voorspiegeld. Ik vrees dat ik dan echt naar een club zal moeten om dat zonder gevaar te verwezenlijken. Kwestie van veel ruimte....

Vliegen?
Er zit een mannetje uit omgeving 's Hertogenbosch me lastig te vallen of ik nog wat voor hem aan het bouwen ben...
Dus ik heb net maar even voor een flinke partij geld wat vormenhars en weefsels besteld, malletje maken, dan kan ie lekker achter elkaar crashen.
En ik heb een beetje begrepen dat er meer mensen op de club zijn die iets snels willen dus daar ga ik nu een modelletje voor ontwerpen.
Ik wil dat vliegklaar incl aandrijving en servo's voor onder 150 euro kunnen laten vliegen.

GJ

Wat een raar mannetje! Een beetje dom en eigenwijs figuur zeker? ;) :p :D

(kan ik met schnitzels en braadworsten betalen?)

• Like
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back