De successen van Willy de Woofer en Pieter de Tweeter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
vind ik dat ik weer iedere week moet vliegen, omdat ik dan weer zou vinden dat er wel rendement uit gehaald moet worden.
Ik kan me dat helemaal en 100% voorstellen: ik ben dezelfde mening toegedaan.
 
Dan begint het wel wat op werken te lijken! Zover woubik het niet laten komen eigenlijk, want dan heb ik geen hobby meer[emoji848]
 
  • Like
Reactions: Cnn
Dan begint het wel wat op werken te lijken! Zover woubik het niet laten komen eigenlijk, want dan heb ik geen hobby meer
emoji848.png
Haha, nee hoor... gewoon doen wat je graag doet, dan gebeurt dat helemaal vanzelf...
Ik vind niet dat ik iedere week "moet" vliegen, ik WIL gewoon graag veel en vaak vliegen. Niet in de laatste plaats omdat het op de club gewoon altijd gezellig is, maar ook omdat die vliegtuigen me anders de hele dag staan aan te kijken, en dat is ook weer zo zielig...

Ik betrap mezelf er wel eens op dat ik als het kloteweer is, dat ik dan even een paar van de allerverdrietigst kijkende toestellen naar de garage sjouw, mogen ze even hun drijfstangen losgooien...:D gewoon omdat dat leuk is...
 
Daarom ben ik ook gestopt het werd voor mij werken.
En waren nog veel mee redenen.
Ik sleepte elektrisch.
Als ik alles bij elkaar optelde was ik een uur of 14 bezig om soms maar 8 minuten te slepen.
Alleen het heen en weer rijden naar de club was al 2.5 uur
 
Als ik alles bij elkaar optelde was ik een uur of 14 bezig om soms maar 8 minuten te slepen.
Alleen het heen en weer rijden naar de club was al 2.5 uur
Oef! Dat zou ik er ook niet voor over hebben, nee...

Als ik ga vliegen, ben ik vanaf moment van inpakken in de auto tot dat het vliegklaar op het veld staat hooguit 1,5 uur bezig, meestal minder, en als ik thuis kom, ben ik mischien in totaal 15 minuten kwijt aan laadstekkertjes aansluiten, brandstofkan weer bijvullen en kleinigheidjes nakijken, en dan doe ik met een beetje een leuke middag minstens 10 vluchtjes voor mezelf en sta ik vaak ook nog wel tussen de 30 en 60, met uitschieters 90 minuten les te geven.

En dat in de zomer 4 a 5 keer per week...
 
Daarom ben ik ook gestopt het werd voor mij werken.
En waren nog veel mee redenen.
Ik sleepte elektrisch.
Als ik alles bij elkaar optelde was ik een uur of 14 bezig om soms maar 8 minuten te slepen.
Alleen het heen en weer rijden naar de club was al 2.5 uur

En ik weet dat je ook redelijk gestresst raakte van de Taranis zender.
Maar als je ging slepen dan deed je iets van 70 sleepjes op een dag, dus dan was het het ritje wel waard.

GJ
 
Die taranis was slecht voor mijn hart, ik begreep daar werkelijk niets van.
 
  • Like
Reactions: Cnn
Die taranis was slecht voor mijn hart, ik begreep daar werkelijk niets van.
:D :D :D gewoon door iemand anders af laten stellen... ;)

Geeft niks hoor, de eerste twee weken snapte ik geen drol van dat ding, en het eerste jaar heb ik het ding redelijk vaak vervloekt ondanks dat ik toen de mogelijkheden al wel zag en prettig vond.

Nu is het geen echt probleem meer... Sterker nog: ik begin zo langzamerhand dingen te vergeten, omdat ik tegenwoordig gewoon bestaande modellen kopieer :D :D :D
 
Volgens mij was het voor Bertus 1 van de redenen om met vliegen te stoppen.
Ik kwam regelmatig bij Bertus thuis en hij was altijd aan het mopperen op de zender.
Toen ik zelf de Taranis had kon ik ook weken niet vliegen, en ik had er ook geen zin meer in.
Een zender moet makkelijk te programmeren zijn, het doel van een zender is modellen besturen.
Veel OpenTX mensen vinden de zender programmeren een hobby, ik niet.
Maar Bertus, er is nu iets nieuws, de Frsky Tandem X20.
Dat is lekker te programmeren.
Maar als je een keer met iets wil vliegen dan kom je maar naar de Eifel, dan gooien we wel iets van de helling.
Ik las ook dat je nu een oud kerkorgel aan het opknappen bent.
Best interessant, maak eens een topic ergens hier, ben wel benieuwd hoe dat allemaal in elkaar zit.

GJ
 
Die taranis was slecht voor mijn hart, ik begreep daar werkelijk niets van.

Is makkelijk op te lossen toch ? Koop een andere zender die je wel goed ligt, keuze genoeg.
(Ik koop een zender altijd in de winkel. "Even voelen" zitten de trims en schakelaars op een logische en bereikbare plek ? hoe voelt het geheel ergonomisch aan ?)

Grt,

Arnoud.
 
Is makkelijk op te lossen toch ? Koop een andere zender die je wel goed ligt, keuze genoeg.
(Ik koop een zender altijd in de winkel. "Even voelen" zitten de trims en schakelaars op een logische en bereikbare plek ? hoe voelt het geheel ergonomisch aan ?)

Grt,

Arnoud.

Er zijn weinig winkels die zenders op voorraad hebben staan.
De enige winkel die ik ken die heel veel op voorraad heeft staan en ook niet moeilijk doet als je hem wilt voelen en door het menu wilt wandelen is W&W.
Daarom ben ik daar met Wil naartoe gegaan.
Door mijn eigen slechte ervaringen met een bepaald merk dat niet lekker in de hand lag wil ik niet dat anderen een miskoop begaan.
Dus altijd voelen.
GJ
 
Volgens mij was het voor Bertus 1 van de redenen om met vliegen te stoppen.
Dat snap ik niet zo goed... Die Taranis is zo goedkoop, dat als het ding je niet bevalt, keil je hem gewoon weg...

Ik zou, heel eerlijk, nu niet meer weten wat ik zou moeten doen als er geen OpenTX o.i.d. zou bestaan.

En geloof het of niet: ik heb het ding destijds puur gekocht om een goedkope handzender te hebben om een keer per jaar 4 weken in Indonesie te gebruiken, aanvankelijk zelfs om het ding gewoon daar te laten, zo overtuigd was ik van Futaba...

Dat liep dus even anders... :p
 
Er waren meer redenen voor me om te stoppen.
Mijn maat stopte ook, de sfeer op de club, afstand, kosten, het werd een moeten, zender en ik wilde lekker bij mijn vrouw en dochter zijn op zaterdag.
 
Don't worry Bertus, het was jouw keuze, en die hoef je niet te verdedigen hoor... We babbelen (zeuren/zeiken/roddelen) maar wat. Als jij besluit te stoppen, dan besluit JIJ te stoppen en daar hebben wij verder niks van te vinden... ;)
 
Don't worry Bertus, het was jouw keuze, en die hoef je niet te verdedigen hoor... We babbelen (zeuren/zeiken/roddelen) maar wat. Als jij besluit te stoppen, dan besluit JIJ te stoppen en daar hebben wij verder niks van te vinden... ;)
Het voelt ook niet als verdedigen voor mij is het ook babbelen.
 
Als ik weer eens iets te lang niet gevlogen heb vergeet ik een beetje hoe leuk ik het vliegen vind:rolleyes:

En als ik dan weer eens een rondje heb gevlogen dan is het gevoel wel heel snel terug van 'ik wil weer vliegen!!'......zeker als je een tijdje door omstandigheden helemaal niets aan de hobby hebt kunnen doen dan voelt het bevrijdend om dan weer eens een lekkere vliegdag te hebben gehad:banana:

Zo heb ik een tijdje geleden heb ik weer eens een wedstrijdje mee gevlogen, geen deuk in een pakje boter gescored maar ik zie meteen in de auto (of op de motor, op de fiets of op een boot) weer overal thermiekende vogels en ben ik voorzichtig weer het stof uit mijn bouwhokkie aan het blazen.....2 half af gebouwde modellen liggen daar te schreeuwen om aandacht:stout::stout:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top