De Swift van MS-Composit

• Topicstarter Topicstarter Micha
  • Startdatum Startdatum
ik heb er een 2200kv motor opzitten van het type 2212. die weegt zo'n 50 gram en gaat met 6x4 heel stevig. aanrader.

komt trouwens van rctechnics:
RCtechnics

ondertussen vliegen we al een hele tijd, en iedere week vallen er wel brokken, en is er dikke fun op het veld!
zo was het gisteren ook met de extreme wind en de aanwezige swifts...

deze dingen smijt je gewoon in de auto, accu erin en hoppa vliegen maar...

swiftss above wham on Vimeo

hallo mensen ik heb hier een miniswift liggen maar kan ik daar mee oefenen want ik heb nog nooit gevlogen met een vliegtuig zou dat kunnen

De swift is niet geschikt om mee te beginnen, begin met een Easystar.
Dan heb je er snel plezier van.

hallo mensen ik heb hier een miniswift liggen maar kan ik daar mee oefenen want ik heb nog nooit gevlogen met een vliegtuig zou dat kunnen

Hallo is dit topic of de swift nog actief ?
, de links naar de sites voor het "Tapen" geven geen resultaat .
zijn er mogelijk nog andere duidelijke site's ?
( ik had voor mijn swift de dunne vezel tape gebruikt maar laat na +/- 2 weken alweer los , geen stevigheid.)
Mvg Boudewijn

Er zijn wel meer draadjes over de Swift b.v.deze.

special-swift-ii-edition-aanschaf

Toch kan je met de bouw alle kanten op ook de verkeerde.
Ik bouw liever zelf dit oer vleugeltje maar velen kopen de Swift om het crashbestendige materiaal dat echter ook zijn adelen heeft.
Misschien wel leuk om hier de feiten weer eens op een rijtje te zetten over de Swift.

Laatst bewerkt door een moderator:
Er zijn wel meer draadjes over de Swift b.v.deze.

special-swift-ii-edition-aanschaf

Toch kan je met de bouw alle kanten op ook de verkeerde.
Ik bouw liever zelf dit oer vleugeltje maar velen kopen de Swift om het crashbestendige materiaal dat echter ook zijn adelen heeft.
Misschien wel leuk om hier de feiten weer eens op een rijtje te zetten over de Swift.

Ja die is toevalig door mij gestart lang geleden ..

Laatst bewerkt door een moderator:
zijn er mensen die ook last hebben met het wegtrekken naar 1 kant met deze modelletjes?

ik vlieg alleen maar met Swifts, of ik met een hete setup vlieg of met een tamme setup, en of het de maxi swift of de swift 2 is ze trekken weg naar 1 kant.
eerst dacht ik dat het aan zwakke stuurservo's zou liggen, maar heb al allerlei soorten geprobeerd.

Het lijkt op torqroll van de props, want met de twin swift heb ik er geen last van.
hoe kan ik dit effect bij een enkelmotorige setup opheffen?

Groet Xander.

Opheffen zal niet lukken maar met een kleinere prop op hoger toerental kan je het effect een stuk verminderen.
Meestal is de prop al aan de kleine kant.
Ook met het inbouwen van de prop in de vleugel zal het effect verminderen maar dat heeft ook weer zijn nadelen.
Een Depdart heeft de prop op de voorkant die heeft er dan ook minder last van.
Het is nu eenmaal niet anders bij veel vermogen en kleine spanwijdte.
Elk voordeel heeft zijn nadeel.;)

Laatst bewerkt:
Back