Pijnlijke momenten........
Tijdens een van mijn inventarisatiesessies in nog wat oude dozen vond ik nog een leuk accupakketje.
7.2 volt en 4500 mah, samengevoegd alszijnde twee losse staven.
1.2 volt meer en het dubbele mah van het pakket die ik nu in het bootje had liggen.
En.... nog lichter ook.
Win win.
Moest alleen nog kijken als ze nog goed waren.
Het opladen gaf geen enkel probleem.
En dan gaat het kriebelen......
Dus het bootje opengeschroeft en de cellen omgewisseld en na een korte test in mijn profisorische waterbak was het tijd om naar de waterkant te gaan.
Na de eerste paar voorzichtige meters was het tijd om wat meer mannelijk om te gaan met de gasstick.
Dus rustig aan de stick wat meer naar voren..... wat direct resulteerde in een aardige sprint.
Nu moet je je daar met dit bootje niet te veel van voorstellen, met een dubbele looppas kan je haar namelijk met gemak nog bijhouden.
Maar hoe sneller ze ging, hoe schuiner ze ging liggen.
Dit kwam natuurlijk nog steeds door de twee gelijke props die ik nog steeds zou gaan vervangen.
Na te zijn uitgespeeld was het tijd om haar terug te brengen naar de walkant.
Ik vind het een leuk gezicht als ze op volle vaart op je af komt zetten om dan vervolgens vol achteruit links of rechts uit de flank weg te draaien en dan rustig achteruit tegen de wal aanzetten om haar uit het water te tillen.
Zo ook nu.
Alleen zag ik nu iets roods onder de boot vandaan schieten.
Iets wat me wel bekend voorkwam,
maar niet direct een belletje liet rinkelen.
Aangezien het bootje al stil lag wekte het ook geen enkele argwaan op.
Eenmaal bij de auto waar ik altijd even een korte inspectie doe schoot het bekende " hm k#t, dat was het " door mijn hoofd.
Yep, u raad het al.
De bestelling voor een paar propjes zijn inmiddels gedaan.
Maar nu wel een linker en een rechter prop.
Maar zelfs bij Ali zijn 2mm propjes met die kleine diameters een schaars goed.
Heb nu de kleinste propjes besteld die ik daar kon vinden.
Altijd weer pijnlijk als je onbedoeld met minder onderdelen thuis komt dan waar mee je vertrokken bent.